Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Potřebuji poradit - reklamace

:-DNo, to je něco podobného. Dcera už je otrávená, ale já na ní naléhám, aby to nevzdala.
Ty jejich argumenty to je děsný. Za komunistů se říkalo že známe 4 nepřítele socialismu - jaro, léto, podzim a zima. Tohle heslo by si mohli vzít i dnešní prodejci.
Děkuji Jahodo za podporu.

Také mám podobnou zkušenost jako Patricie. Koupila jsem kdysi dávno synovi ve Sportisimu letní! khaki kraťasy a po 14denním nošení mu díky slunci zesvětlaly na několika místech tak, že po khaki barvě nebyla ani památka. Vypadaly, jak špinavé, strakaté. Vzala jsem kraťasy a jela do prodejny, tam mě odbyli, že oni reklamace neberou, že to musím poslat na jejich centrálu. Já, ač klidná duše, tak toto mě už trochu vytočilo. Ale, jelikož se nevzdávám tak lehce, okamžitě jsem je poslala s krátkým dopisem na centrálu. Už si přesně nepamatuji, za jakou dobu přišla reakce, ale přišla zpět i se zbožím. Bylo tam napsáno, že dle sdělení výrobce je chyba na mé straně, že jsem použila "nevhodné" prací prostředky.
A že kalhoty nesmí přijít do styku s přímým sluncem!!!
Tak toto mě už pěkně vytočilo. Dva dny jsem sepisovala dopis - něco v tom smyslu, že používám normální prací prostředky, pokud se kalhoty mají prát v konkrétním pracím prostředku, má to být uvedeno u výrobku, že už jsem nějaký pátek vdaná a myslím si, že prát umím. A že krátké kalhoty se nejspíš nosí v létě, nebo se mají nosit jen v noci, nebo když je zataženo. Znovu jsem kalhoty zabalila a kopii dopisu poslala i na ředitele, samozřejmě pokaždé doporučeně.
Tuším, že za měsíc mi přišly peníze zpět, samozřejmě už bez nějakého dopisu.
Kalhoty byly za babku - asi 600,-Kč, ale myslím, že je jedno, jestli stoji 50,- nebo 5000,-. Jde o princip, pokud udělám zmetek, musím nést zodpovědnost. A ne dělat blbce ze zákazníka.
Patricie, nevzdávej to;-)

Tejajo,děkuji.

Zákazník je v obchodno-právnom vzťahu s predajcom, nie výrobcom, preto reklamácia sa musí uplatňovať u predajcu, nie výrobcu. Ak predajca reklamáciu neuzná, máte možnosť obrátiť sa na súdneho znalca, ktorý výrobok posúdi a ak uzná, že je to výrobná vada, následne opätovne reklamovať. Ak ani potom predajca reklamáciu neuzná, ostáva obrátiť sa na súd. S posudkom súdneho znalca súd vyhráte a zároveň je potrebné žiadať od predajcu náhradu vynaložených nákladov, teda súdneho znalca. Posúdiť chybu výrobku môže aj ktorýkoľvek výrobca obuvi.
Ono niekedy stačí v predajni pohroziť súdom a reklamáciu uznajú.
To, že ide o materiálovú vadu, je irelevantné, vás ako zákazníka to nemusí zaujímať.

Ivulinko, Rebeko,děkuji.
Amiro, díky, nemohla jsem se dopátrat rady na internetu. Moc děkuj.

Patricie, dobré rady ohledně reklamací jsou tady http://www.pekarny.unas.cz/reklamace.html
Tebe se bude týkat až spodní polovina textu. A nelekej se, nejsou to reklamace pekáren, ale všeobecné rady včetně toho, kam se případně obrátit dál o radu.

já bych zkusila kontaktovat výrobce,v případě neúspěchu tam,potom ČOIku;-)

Ahoj Patricie, kontaktovala bych ČOI - českou obchodní inspekci.

Moje dcera si koupila 6.7.t.r. letní páskové bílé střevíčky, cena asi 1550 Kč. Za necelé 2 měsíce pásky změnily barvu (šedé)
Ihned dala boty k reklamaci a nebyla jí uznána. Boty nepřevzala a trvala na reklamaci. Teď před pár dny jí přišla odpověď:
"Nejedná se o výrobní, ani materiálovou vadu, proto se reklamace zamítá. Bota byla vystavena přímému slunci. Za tyto skutečnosti nemůže prodejce nést žádnou odpovědnost."
No já nevím, ale boty byly letní:-D a to opravdu svítí slunce. Potom mě zarazila věta, že ...nemůže prodejce nést žádnou odpovědnost. Já si myslím, že proejce nenese odpovědnost, ale spíš výrobce.
Potřebuji poradit, co se dá dělat dál. Dcera je už otrávená, volala do té prodejny , že se jí odpověď nezdá (slunce - letní boty) a prodavačka jí řekla, že musela ty boty vozit v autě za oknem. Nevozila.Já si myslím, že boty nebyly zrovna z nejlevějších a že by nějaké řešení mělo existovat. Děkuji za rady.

Přispět do diskuze

Přidat příspěvek