Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Tesco uvádí na trh nové opakovaně použitelné a recyklovatelné nákupní tašky vyrobené z vlastního odpadu

Snahy společnosti Tesco o opakované používání obalů, kdykoli je to možné v souladu s firemní strategií udržitelnosti, jdou výrazně nad rámec samotných obalů produktů. Důkazem toho jsou i nové nákupní tašky, které jsou odolnější, takže je lze použít vícekrát a současně je lze plně recyklovat. Společnost Tesco vybízí zákazníky k zodpovědnému používání nákupních tašek: opakovaně je použít a poté recyklovat. Na výrobu nových nákupních tašek bude ročně použito 150 tun plastového odpadu z provozu obchodů Tesco.

Společnost Tesco upravila nabídku svých nákupních tašek. Od srpna nahradí plastové tašky na jedno použití novou variantou, která je vhodnější pro následnou recyklaci a zároveň bude zákazníkům sloužit déle. Nákupní tašky obsahující nejméně 20 % recyklovaného plastu, který pochází z vlastního provozu Tesco, zároveň byly tašky zesíleny, takže je lze použít vícekrát a pokaždé v nich odnést i více nákupů – byla zdvojnásobena maximální nosnost, a to až na 15 kg. Díky delší výdrži očekává firma, že v rámci svých provozoven ve střední Evropě (Česká republika, Slovensko a Maďarsko) prodá přibližně ročně o 22 milionů kusů tašek méně, což také přispěje ke snížení odpadu a snížení dopadu na naši planetu.

„Vylepšili jsme naše nové nákupní tašky tak, aby je naši zákazníci mohli opakovaně používat, a zároveň unesou více nákupu. Jsme také hrdí na to, že nové tašky jsou, až doslouží, plně recyklovatelné a jsou také vyrobeny ze 100 % recyklovaného plastu, přičemž minimálně 20 % pochází z našeho vlastního provozu v Tescu. Nové tašky jsou také plně v souladu s naší strategií udržitelnosti - uzavíráme smyčku využíváním odpadu, který sami produkujeme tím, že jeho recyklací vytváříme nové produkty. Také jsme se zavázali, že do roku 2025 budou všechny naše obaly 100 % recyklovatelné - a tyto tašky jsou jednou z cest k tomuto cíli,“ vysvětluje Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco v ČR.

Tesco označuje recyklovatelnost tašek kruhovým symbolem na jejich spodní straně jako součást informací pro spotřebitele, čímž je vybízí k opakovanému použití tašek. Na konci své životnosti mohou zákazníci tašku jednoduše vytřídit, když jsou vhozeny do kontejnerů na plast. Dlouhodobou ambicí společnosti Tesco je vrátit všechny staré obaly zpět do oběhu v souladu se zásadami oběhového hospodářství a recyklovat je do nových obalů. Tesco již prodává papírové nákupní tašky nebo pytle na odpad, které jsou vyrobeny z provozního odpadu společnosti. Více informací o udržitelných obalech Tesco najdete zde.