Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Hynek Vávra i Miroslav Kalina se neobávají, že bychom v budoucnu museli nosit do restaurace propisku.
Zdroj: Se svolením Hynka Vávry a Miroslava Kaliny a Freepik / stockking, koláž Toprecepty

Objednat si hamburger podle svých představ nemusí být nic jednoduchého. Ukazuje to případ z Kanady, kde se zákazník místo svého jídla nejprve dočkal papíru, který musel podepsat, aby vůbec burgeru dočkal. V dokumentu na sebe měl přijmout zdravotní rizika, spojená s požitím jídla. Čeká nás něco podobného? Toprecepty.cz se zeptaly významných šéfkuchařů.

Chuť na jídlo zkazil papír

O zvláštním přístupu restaurace v hotelu poblíž Pearsonova letiště v kanadském Totontu informoval deník Toronto Sun. Podle jeho informací si jeden ze zákazníků objednal hamburger s úpravou masa „medium“ a těšil se, jak si na něm pochutná. Když mu ho číšník přinesl, skutečně se jednalo o hezký „kousek“.

 

Chuť ovšem hosta restaurace přešla v momentě, kdy mu obsluhující personál přinesl dokument, který měl podepsat. Stálo v něm, že se zbavuje práva žádat odškodnění, pokud by měl zdravotní potíže po pozření zdejšího jídla. „Přinesla mi formulář a řekla, že hamburgery dělají vždycky well done, ale protože jste chtěl medium, musím podepsat tohle!“ sdělil. "Byl jsem ohromen. Nepodepsal jsem to, měl jsem pocit, že nevěří tomu, co sami vaří,“ dodal.

Zdravý rozum jde stranou

Toprecepty.cz oslovily dva renomované české šéfkuchaře, aby zjistili, jaký mají na takovýto „zážitek“ názor oni. „Asi bych to nebral vážně, spíše půjde o reklamní tah hotelu. Ale když se nad tím zamyslím, koresponduje to nynější vývoj západního světa,“ myslí si Hynek Vávra z Hliněné bašty„Co zkoušeli v Americe, to se nyní dostává do Evropy. Zdravý rozum jde stranou, řeší se voloviny, jako je tahle. Jedna strana se bude chtít finančně zahojit na restauraci či hotelu, gastro se zase bude tímto způsobem chránit. Pokrm má připravit kuchař, na stůl servírovat číšník, host má konzumovat. Právník tam nemá co dělat,“ dodává šéfkuchař průhonické restaurace.

Špatná zkušenost        

Miroslav Kalina, šéfkuchař děčínského podniku Arrigō, se snaží najít vysvětlení, proč k takové situaci došlo. „Domnívám se, že to může být interní opatření z toho daného hotelu, který má zřejmě špatné zkušenosti z dřívější doby a pokud má za sebou nějaké soudy, tak se jen jistí. A taky nevím o jaké maso se jednalo, protože pokud se jedná o nějaké hodně vyzrálé, tak při špatné tepelné úpravě zřejmě může dojít k nějakým zažívacím potížím,“ říká bývalý porotce MasterChef Česko. „Zajímalo by mě jestli musíte podepsat nějaké čestné prohlášení když si v Japonsku dáte smrtelně jedovatou rybu fugu? Holt jiný kraj, jiný mrav a jiná legislativa,“ dodává s úsměvem.

Náš tip: Pokud si budete dělat burger doma, určitě se vám bude hodit náš videorecept na skvělé bulky:

Recepty k tomuto článku