Restaurace aprílovou „soutěží“ o desítky tisíc napálila zákazníky: Jeden si nechal vytetovat na čelo její název
10. 4. 2024 Historie a zajímavosti
Aprílový žert jedné filipínské restaurace možná bude mít soudní dohru. Zákazník, který nepochopil, že si ze svých hostů podnik Taragis 1. dubna vystřelil, si totiž nechal na hlavu vytetovat logo restaurace a očekával, že za to dostane v přepočtu přes 40 tisíc korun. To se ovšem nestalo.
Když se žert nezdaří
Přestože filipínská restaurace Taragis Takoyaki připravuje aprílová překvapení každoročně, letos se jejich nápad podle serveru Inquirer nesetkal s velkým pochopením.
Když se totiž na sociálních sítích objevila výzva restaurace, v níž podnik sliboval každému, kdo bude mít na čele vytetovaný jeho název, sto tisíc filipínských pesos (přes 40 tisíc korun), jeden muž se „chytil“.
Mohlo by vás zajímat
Marné čekání na peníze
Ještě od tatéra poslal na Facebook pod příspěvek restaurace zprávu o tom, že „už se to dělá“, doplněnou fotografií. Místo pozitivní reakce a podrobností, jak si má slíbený obnos vybrat, se však dočkal pouze toho, že restaurace svůj aprílový příspěvek ze sociální sítě smazala.
Takové chování se však u mnoha lidí nesetkalo s pochopením a ve svých příspěvcích dali jasně najevo, že by měl podnik nést odpovědnost.
Grabe ung dedication ni kuya na patulan ung #tattoo challenge ng Taragis Shop then April Fools Frank lang daw pala. Buti na lang binigay pa rin ung 100k at sobrang daming nagbigay ng tulong like Ms.Glenda and Nicole Caluag pic.twitter.com/4qmqncFU8g
— MICHAEL MARQUESES (@kimmy4007) April 2, 2024
Nevěřte nikomu
Tu však Taragis odmítá. „Náš aprílový příspěvek nechť nám všem slouží jako připomínka, jak důležité je čtení s porozuměním. Je přece apríl. Nikdy nevěřte ničemu a nikomu. Stejně jako kterýkoli jiný den. Znovu opakujeme, že Taragis Takoyaki není zodpovědný za události, ke kterým došlo. Děkujeme!“ stojí v oficiálním prohlášení restaurace.
Ani to ovšem nezměnilo názor některých lidí, kteří poukazují na fakt, že ne každý Filipínec zná smysl aprílových žertů. Objevily se i hlasy, podle kterých by se třeba v USA stejná situace řešila u soudu.
Apríl si užívají i slavné značky
Není to však poprvé ani naposledy, kdy nějaká restaurace „pobláznila“ svými vtípky mnoho lidí. Například celosvětově oblíbený fastfoodový gigant Burger King v roce 1998 zveřejnil v novinách reklamu na „burger pro leváky“, v němž měla být všechna dochucovadla otočená o 180 stupňů. Zájem o tuto novinku tehdy projevovali dokonce i praváci, kteří si chtěli vyzkoušet, jak to vlastně funguje.
V roce 1996 zase ve Spojených státech populární řetězec Taco Bell oznámil, že koupil filadelfský Zvon svobody a přejmenoval ho na „Taco Liberty Bell“. Po tisících znepokojených reakcí byla svolána tisková konference, na níž Správa národního parku ve Filadelfii musela uvést vše na pravou míru.
Náš tip: Zkuste příštího apríla nachytat své známé třeba falešnou škvarkovou pomazánkou z našeho video receptu:
pop.inquirer.net - ‘Prank gone wrong?’: Man acts on takoyaki store’s April Fools’ post, tattoos logo on forehead
hoaxes.org - The Left-Handed Whopper
inquirer.com - The fake news about Taco Bell buying the Liberty Bell rang true in 1996
Témata
Recepty k tomuto článku
Mohlo by vás zajímat
Přečtěte si Zobrazit více
Apríla si z lidí dělají i světoznámé firmy: Dokazuje to burger pro leváky, čokoládová majonéza nebo nápoj zvyšující IQ
Skvělé aprílové žertíky: Falešnými čoko vajíčky, sladkým volským okem nebo slanou colou napálíte koledníky
Zkuste dezert ptačí mléko podle videonávodu. Retro je stále více v módě
Přečtěte si Zobrazit více
Na Vánoce patří vaječňák: Nejlepší je z kvalitního rumu a smetany. Pravá vanilka z něj udělá delikatesu
Espresso orange: Dokonalý a úžasně osvěžující drink s kombinací netradičních ingrediencí báječně osvěží a povzbudí
Vynikající išlské dortíčky podle Sandtnerky: Tradiční cukroví jako od babičky voní kakaem, skořicí a rumem