Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Nechat si potetovat čelo chce velkou odvahu.
Zdroj: Pxhere, tatoo_art

Aprílový žert jedné filipínské restaurace možná bude mít soudní dohru. Zákazník, který nepochopil, že si ze svých hostů podnik Taragis 1. dubna vystřelil, si totiž nechal na hlavu vytetovat logo restaurace a očekával, že za to dostane v přepočtu přes 40 tisíc korun. To se ovšem nestalo.

Když se žert nezdaří

Přestože filipínská restaurace Taragis Takoyaki připravuje aprílová překvapení každoročně, letos se jejich nápad podle serveru Inquirer nesetkal s velkým pochopením.

Když se totiž na sociálních sítích objevila výzva restaurace, v níž podnik sliboval každému, kdo bude mít na čele vytetovaný jeho název, sto tisíc filipínských pesos (přes 40 tisíc korun), jeden muž se „chytil“. 

Marné čekání na peníze

Ještě od tatéra poslal na Facebook pod příspěvek restaurace zprávu o tom, že „už se to dělá“, doplněnou fotografií. Místo pozitivní reakce a podrobností, jak si má slíbený obnos vybrat, se však dočkal pouze toho, že restaurace svůj aprílový příspěvek ze sociální sítě smazala.

Takové chování se však u mnoha lidí nesetkalo s pochopením a ve svých příspěvcích dali jasně najevo, že by měl podnik nést odpovědnost.

 

Nevěřte nikomu

Tu však Taragis odmítá. „Náš aprílový příspěvek nechť nám všem slouží jako připomínka, jak důležité je čtení s porozuměním. Je přece apríl. Nikdy nevěřte ničemu a nikomu. Stejně jako kterýkoli jiný den. Znovu opakujeme, že Taragis Takoyaki není zodpovědný za události, ke kterým došlo. Děkujeme!“ stojí v oficiálním prohlášení restaurace.

Ani to ovšem nezměnilo názor některých lidí, kteří poukazují na fakt, že ne každý Filipínec zná smysl aprílových žertů. Objevily se i hlasy, podle kterých by se třeba v USA stejná situace řešila u soudu.

Apríl si užívají i slavné značky

Není to však poprvé ani naposledy, kdy nějaká restaurace „pobláznila“ svými vtípky mnoho lidí. Například celosvětově oblíbený fastfoodový gigant Burger King v roce 1998 zveřejnil v novinách reklamu na „burger pro leváky“, v němž měla být všechna dochucovadla otočená o 180 stupňů. Zájem o tuto novinku tehdy projevovali dokonce i praváci, kteří si chtěli vyzkoušet, jak to vlastně funguje.

V roce 1996 zase ve Spojených státech populární řetězec Taco Bell oznámil, že koupil filadelfský Zvon svobody a přejmenoval ho na „Taco Liberty Bell“. Po tisících znepokojených reakcí byla svolána tisková konference, na níž Správa národního parku ve Filadelfii musela uvést vše na pravou míru.

Náš tip: Zkuste příštího apríla nachytat své známé třeba falešnou škvarkovou pomazánkou z našeho video receptu: 

Zdroje informací:

pop.inquirer.net - ‘Prank gone wrong?’: Man acts on takoyaki store’s April Fools’ post, tattoos logo on forehead

hoaxes.org - The Left-Handed Whopper

inquirer.com - The fake news about Taco Bell buying the Liberty Bell rang true in 1996

Recepty k tomuto článku