Výrobce kečupů chystá trik na podvodníky. Vykutáleným restauratérům tak zabrání falšovat své produkty
8. 10. 2024 Historie a zajímavosti
Kečupy značky Heinz jsou celosvětově známé a oblíbené. V některých restauracích, kde podávají toto dochucovadlo, se však snaží nahradit kvalitnější kečup jeho levnější variantou. Proto se společnost rozhodla, že tomuto nešvaru zamezí. Pomoci má nový design lahví, který by měl zaručit, že někteří hospodští už nebudou moci zákazníky šidit.
Šizení zákazníků
Společnost Heinz vyrábí mnoho druhů omáček i dalších potravin, ale její kečup je vlajkovou rolí. To si uvědomují i někteří majitelé restaurací, kteří rajčatovou „omáčku“ mají ve své nabídce, a svým zákazníkům proto nabízejí celosvětově populární značku. Často však po vyprázdnění originální láhve sáhnou k jejímu doplnění cenově výhodnějším kečupem.
Na to chce Heinz zareagovat, protože tak nejen přichází o profit, ale zároveň to kazí jeho značku. Zákazník totiž není v restauraci schopen poznat, že v originálním obale nedostává původní obsah.
Mohlo by vás zajímat
Past na podvodníky
Podle prohlášení společnosti se tato situace má změnit. Pomoci má nová etiketa, podle níž bude jasně rozpoznatelné, že se v lahvi nachází, co má. Jednoduchým „trikem“, který odhalí pravdu, je barva okraje samolepky na láhvi s dochucovadlem. Pokud se bude shodovat s barvou kečupu, je jasné, že jde o původní produkt. Když bude odlišná, značí to, že restauratér klame své zákazníky a ve snaze vydělat jim nabízí levnější variantu známého kečupu.
Heinz are fed up with restaurants filling old Heinz bottles with cheaper own brand ketchups, so they've developed a new label for their bottles. The red border on the label EXACTLY matches the red of Heinz tomato ketchup. #heinz pic.twitter.com/Dwfn69SSAH
— Himothy (@Himothy_1023) September 15, 2024
Sociální sítě
Společnost na podvody v restauracích přišla i díky sociálním sítím, které hojně využívá nejen ke své propagaci, ale také ke sledování chování svých zákazníků. A právě ti nyní o novém designu lahví a šizení, které k němu vede, hojně diskutují. Někteří upozorňují na to, že Heinz poznají podle chuti, takže jde o zbytečný krok, jiní zase nedokáží pochopit, že někdo okrádá zákazníky na tak banální položce, jakou je kečup.
Sílu internetu a obzvlášť sociálních sítí ukázal Heinz i vloni, kdy rozjel kampaň za skladování svého kečupu v lednici. Strhl tím celosvětovou debatu o tom, jak vlastně správně kečup uchovávat a dokázal mnoho lidí přimět k tomu, aby své zvyky přehodnotili.
Náš tip: Jestli nechcete kečup kupovat, můžete si vytvořit domácí podle našeho video receptu:
Témata
Recepty k tomuto článku
Mohlo by vás zajímat
Přečtěte si Zobrazit více
Nejlepší štědrovečerní řízek z horkovzdušné fritézy: Viktorie z MasterChefa poradila, jak připravit perfektní slavnostní jídlo
Domácí kečup podle finalisty MasterChef Česko Kuby: Voní skořicí a lehce připálenými rajčaty, hotový je do hodiny
Jak sázet ovocné stromky? 6 tipů pro správnou a spolehlivou výsadbu