Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Jaroslav Vajgl alias Těhotnej kuchař ovládl český Facebook.
Zdroj: se souhlasem FTV Prima

Největší dosah mezi českými uživateli aktuálně drží Těhotnej kuchař, food influencer, který si publikum získal autenticitou, smyslem pro humor a poctivou českou kuchyní. Díky osobitému stylu a netradičnímu přístupu překonal i velmi silné hráče na trhu. S více než 904 tisíci sledujícími se stal nejsledovanějším českým profilem na Facebooku, čímž překonal i dosud vedoucí profil společnosti Lidl.

Z kuchyně rovnou na vrchol

Jaroslav Vajgl, známý jako Těhotnej kuchař, začal svou facebookovou cestu 10. prosince 2020. Od té doby se s osobitým smyslem pro humor pouští do vaření všeho, co chutná „jako od mámy“. Neokázalý, lidový styl receptů a video formát, který si na nic nehraje - tím vším dokázal upoutat statisíce lidí. Od července 2021 už Vajgl zveřejnil přes 450 video receptů a jeho tvorba má přes 250 milionů ročních zobrazení.

To, že se Těhotnýmu kuchaři podařilo předstihnout globální značku jako Lidl, je znamením, že úspěch na sociálních sítích už není podmíněn pouze velkými finančními obnosy, které do marketingu vložíte. Vede obsah a umění zaujmout.

Král sociálních sítí

Těhotnej kuchař není jen facebookový fenomén. Na TikToku má přes 509 tisíc sledujících, na Instagramu ho sleduje 524 tisíc fanoušků. Navíc, jeho nejsledovanější video, recept na vepřové výpečky, má na Facebooku skoro 5 milionů zhlédnutí.

Vajgl tak ukazuje, že našinci si nejraději doma připraví poctivou českou klasiku. Vždyť i při návštěvě v Show Jana Krause Těhotnej kuchař zvolil jako dárek camping salát, kterým slavného moderátora potěšil víc než drahými prezenty. 

Kdo vládne českému Facebooku

Recept na úspěch

Za jeho úspěchem stojí několik jednoduchých ingrediencí: pravidelnost, srozumitelnost, humor a schopnost být pořád „normální“. Žádné hvězdné manýry, složité recepty nebo vaření zahraničních delikates, složených z drahých ingrediencí. Jen poctivá jídla, která nezruinují vaši peněženku a zvládne je každý. 

Ještě kousek a profil Těhotnýho kuchaře dosáhne na magický milion sledujících. Ačkoliv se to může zdát v českém prostředí jako nedosažitelná meta, experti na influencer marketing se shodují: s tímto přístupem a komunitou to vůbec není nereálné. „Jde o silný signál, že autenticita a pravidelnost vítězí nad uhlazenými a neosobními kampaněmi,“ říká Tomáš Urbánek z agentury TK media, která s Těhotným kuchařem spolupracuje.

Náš tip: Podle našeho video receptu si můžete připravit vynikající vepřové výpečky.

Recepty k tomuto článku

Související obsah