Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Rump steak v bylinkách

Hodnocení receptu je 5,0 (26×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

JanaDorazinova JanaDorazinova

Snadný

Doba přípravy 18 min Doba přípravy: 10 min Doba tepelné úpravy: 8 min bez doby odležení

18 min (10 min příprava + 8 min tepelná úprava, bez doby odležení)

Rump steak je opravdu velmi libové a šťavnaté hovězí maso, které tepelně připravujeme jen krátce. Spojení s bylinkami, jako je rozmarýn a tymián, k masu dokonale ladí. Podáváme s opečeným toustem a zeleninou.

Suroviny pro 2 porce

2porce

Nahlásit chybu v receptu

Postup přípravy

Krok 1: Steak z kvalitního hovězího masa potřeme olivovým olejem, posypeme rozmarýnem, tymiánem a dáme do lednice, klidně i přes noc. Krok 2: Několik hodin před přípravou jej vyndáme, aby měl steak pokojovou teplotu. Olej a bylinky z masa zlehka setřeme papírovou utěrkou. Na opékání použijeme grilovací pánev, nebo kvalitní pánev s teflonovým dnem. Krok 3: Suchou pánev nahřejeme na stupeň 5 (pokud máme 6 stupňů na sporáku) a vložíme na ni maso. Na minutce si nastavíme 3-4 minuty podle tloušťky steaku a pozor, nesolíme. Krok 4: Během opékání do steaku nepícháme, neobracíme jej, nekontrolujeme spodek masa, necháme jej zvolna opékat. Po 3-4 minutách obrátíme a postup opakujeme. Krok 5: Hotový steak dáme na talířek. Dokud z něj vychází pára, necháme jej stát. Krok 6: Pak hrubě osolíme a opepříme z obou stran a teprve můžeme nakrojit na půlky nebo na plátky. Krok 7: Jako příloha je vhodný opečený toast, popřípadě zelenina.

TIP: Z jakého masa se dělají steaky

Zveřejněno 31. 5. 2013

Poznámka autorky JanaDorazinova

Můj první steak z hovězího masa a jsem na něj právem pyšná. Nikdy jsem neměla odvahu se do toho pustit už pro cenu tohoto masa. 1 kg stojí kolem 400 Kč. Býček by neměl být starší, než 24 měsíců při porážce.

Maso není měkké, jako třeba z tlakáče, ale je křehké, skvělé, dá se dobře krájet. Moc jsem si pochutnala.

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Rump steak v bylinkách

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/poW1

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Rump steak v bylinkách

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/poW1

Marie

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (70)

Jdu na to ... za chvíli bude na pánvi ... :-K

chocolate: díky!!:-)

Jani, dnes jsem dělala, steak měl cca 250g, tudíž jsem zkrátila dobu opékání o minutku.Dala jsem na teplý talíř pod nahřátou pokličku odpočinout na pět minut, pak už stačil plátek bylinkového másla, osolit a přidat šťouchačky se smaženou cibulkou a petrželkou.
Výborné:yes:, foto přidáno.

Anna Kocikova::-D:-D:yes:

Jana Remkova:Můj syn staví domy,ale maso krájí stejně,jako pí Remková:-D

Arnošt O. 12. 6. 2013 22:02
Eliza: Tímto akorát potvrzujete má slova v prvním komentáři, budete se prostě hádat za svoji pravdu, i když špatnou ;-) A ostatní poklepávačky se k vám už přidávají, jak jinak :-)

Arnošt O.: Nemyslím si, že skuteční profesionálové mají potřebu navštěvovat a komentovat tento web, který je založený na nadšeném amatérismu nás všech přispívajících. Proto ani Vás bohužel nemůžu považovat za profesionála. Staral byste se o jiné věci, než anonymně šmírovat, jak to funguje právě na Topreceptech.;-) Zřejmě byste teď právě dohlížel na chod své kuchyně...;-)

Arnošt O.: Můj syn JE profesionál a podle něj mám to maso nakrájeno dobře. Takže, zanechte pod mým receptem diskuze, která nikam nevede. Děkuji.

Arnošt O. 12. 6. 2013 21:38
Eliza: Chcete se hádat o vaření s kuchaři profesionály? ;-) To, že zde úřadují útoční sršni ještě neznamená, že vám to tady patří a nikdo jiný tady nemůže vyjádřit svůj názor? To je opravdu směšné už, co se tady děje :-8

A pokud jste ve vaření tak zběhlí (a vůbec jste někdy jedli biftek), tak byste museli vědět, že kdyby se opékalo maso nařezané po vlákně, změnilo by svoji strukturu a rozhodně by nevypadalo tak, jak vypadá na fotografii, kde je po opečení čerstvě nakrájené.
Mimochodem, každému, komu se tu nelíbí, lze jen doporučit, aby si vybral jiné stránky o vaření, nic ho tu nedrží. Jak prosté...;-)
Arnošt, Mirek, Martin a druzí...;-)

Arnošte, to samé si myslím já. Taky jsem měl připomínku. To bylo ! A nejvíc kejhaly ty dvě sloveny. Jsou to ty nejhorší stránky o vaření. Dnes jsem tu jen proto, že jsem byl upozorněn, že zase potrefené husy kejhají.:-((

Nechtěla jsem nic psát, ale už mi to tady připadá na palici... Dámy a páni mistři kuchařští, co sem anonymně nakukujete a stále jen kritizujete (to, že tu není vše v pohodě, vím také;-), ale nemá to nic společného s výše uvedeným receptem) - když dostanete na talíř správně přes vlákno ukrojený vysoký steak a potom z něj krájíte jednotlivá sousta, která nesete do úst...stále je máte krájená přes vlákno? Ne - naopak. Pokud je plátek svíčkové krájený přes vlákno, budou jednotlivá sousta Vámi řezaná po vlákně. A to je vidět na Janiné fotografii. Maso opekla tak, jak se má, a poté ten vysoký kus masa nakrájela. Sice po vlákně - ale všichni bychom při konzumaci udělali to samé. Jen to naporcovala předčasně, asi to měla vyfotit právě sundané z pánve a dali byste pokoj.

Arnošt O. 12. 6. 2013 21:00
Martin-kuchař: Neřekl bych to lépe. Také jsem kuchař profesionál a už na první pohled je vidět, že maso je špatně nakrájené, takhle se steaky rozhodně nekrájí. A co se těch "poklepávaček" týče, i já jsem kdysi měl zde svůj profil a spoustu výborných receptů. Ale brzy jsem pochopil, že je tady pouze jistá zkvadra určitých uživatelek, které si tady akorát lezou do zadnic a odkývají si vše, jen aby vypadaly jako velké kamarádky a nedejbože aby jim sem někdo "z venku" napsal svůj názor, to se hned semknou jak sršni a útočí, ani samy neví proč :-// Je to smutné, měl jsem to tady rád, ale to chování některých tady mě odradilo a teď se tomu divadlu tady už pouze směji ;-)

já bych si to dala hned :-p, krásné Jani a salát k tomu mňam :-p:-p:yes::yes:. Snad někdy dostanu odvahu to vyzkoušet, díky za recept :-K:-8:-K

Martin - kuchař: Nerad se nechávám vtahnout do debaty o něčem v čem nejsem pevný v kranflecích a možná že maso není zrovna nejlépe podle všech předpisů nakrájeno /podle obrázku,který je třeba brát pouze jako ilustrační a dokreslující/, ale je také třeba vidět, že dostanete maso,jaké dostanete a všechny kousky /stejky/ nemusí být zrovna OK. Přece nevezmete jen ty IN a ostatní nevyhodíte ??? Ono se to také zpotřebuje a není to nutné zbytečně hrotit a předvádět se a urážet ty co jistě nechtějí někoho nabádat aby něco zkazili. Kdo chce a vynaloží finance na kvalitní maso, nezůstane pouze u jednoho receptu a následně jedné fotky , ale podívá se i jinam např. jak bylo doporučeno www.Jaknato.cz.

Martin - kuchař 1. 6. 2013 10:15
To maso je opravdu nakrájené špatně, to je snad vidět na první pohled, vy poklepávačky ramen tady mystifikujete začínající kuchařky, jen aby ta pravda, i když špatná, byla vaše...

1974andrea: Andrejk. Rada staršího. Řeš poze rozumné věci a rozumně to staví "hosta". Já za mých prožitých 68 let jsem se setkal s tolika negativitou a někdy jen ve smyslu uškodit a nebo alespoň rozhodit někomu náladu, že se snažím od takovýchto provokací se oprostit a vnímat je co nejméně. My co už z TOP STRÁNE známe určité autory receptů se pouze nad nehorázností některých jen pousmějeme a možná mají své nepřekonatelné problémy a nedokážou se s nimi vyrovnat a tak kolem sebe kopou a kopou. Pak jsou ale k politování.

1974andrea: Je typické, že o humbuku mluví ten, kdo ho vyvolal. Když schází argumenty, přichází demagogie:-D.... "tak se také pozná charakter člověka"

Janičko a i ostatní milovníci STEJKŮ. Pro mne je toto jídlo srdeční záležitost a rád si ho zkouším připravit s rozmarýnem a přílohou z ŘAPÍKATÉHO CELERU a hranolky. Musím přiznat, že nejsem takový odborník abych posoudil správné maso a tak se mi stává, že jsem trochu ošizen i když jsem upozornil na co toto masíko chci. Snad z nevědomosti,či schvlálnosti kupce-prodavače-řezníka se pak trápím i když masíko vždy sním, ale ne s nadšením. Shlédl jsem pár rad na různých videích, ale základ je vždy maso. Ať si kdo chce co chce říká, JANI tvůj stejk je supr a máš +bodík 15.Pro mne by stačilo 3x3 minuty.
Já se budu snažit dál a nenechám se odradit.

Naděžda Votáhlová:Naděždo, narozdíl od Vás, jak jsem si stihla povšimnout, jsem zde pochvalných komentářů napsala stovky, Vy ani jeden;-). Předložily jsme Vám několik důkazů, které vyvrací Vaše tvrzení ohledně krájení steaku a Vy jste pořád v opozici. Když něco tvrdím, mám k tomu i důkazy. Předložte je a můžeme o tom diskutovat v Diskuzním fóru.;-) Přeji hezký den:-K

Jana Remkova: já ještě jím i naklíčenou čočku, salátý, řepu, celer, jsem taky jako koza na výletě:-D, ale musela jsem, zase začal tlak lítat nahoru a měním životosprávu od piky, nechci nic brát na tlak, večer sním česnek bez chleba a tak se snažím, kila jdou dolů, ale snad to přežiji, to maso bych si ale hned dala:-p

Naděžda Votáhlová: Nadi moc prosím, to už stačí. Andrea se nemusí naparovat, Andrea holt umí a to se jí rozhodně nedá upřít. Mnohokrát jsem vařila její recepty a její nápady jsou k nezaplacení. ;-)

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 22:33
1974andrea: Dovolila jsem si povšimnout, že i vaše komentáře jsou zde velice přínosné.. krom toho, že se akorát napařujete jako slepice na smetišti, když vás někdo chválí, tak sama pochválit nikoho neumíte, ale jak je někde nějaký humbuk, tak to se hned přidáte, tak se také pozná charakter člověka ;-)

varilamyskakasicku: no, jsem na tom zhruba o 2 kg lépe a taky proto jím to "kozí menu":-D

Jana Remkova: to já teď všechno dělám, už se mi podařilo sundat 5 kg za 2 měsíce, nejím přílohy - jen saláty i z čočky, vše možné, kg letí dolů, tohle je jak vyšité na to, co bych mohla, uložím si to, díky:-K:-K:-K;-)

varilamyskakasicku: Ten "nevábný salát", jak se tady taky někdo zmínil je z hlávkového zelí, mírně spařeného, ředkviček a zelené cibulky, dochucený citrónem, medem, solí a pepřem. A taky pokapaný olivovým ojelem a ikdyž možná nevypadá, je skvělý:-p

Jani, to se Ti moc povedlo:-p polykám, dala bych si, ta zelenina k tomu je super, uložím si, ráda bych to zkusila někdy:-p;-)

Holky díky. Já jsem právě proto přidala hned, když jsem tady recept dala přidala to video. Je to tam myslím dobře ukázáno i pro trdla, jako jsem já:-). Kdo by chtěl třeba zkusit, určitě mu to hodně pomůže:-)

Naděžda Votáhlová: Už ok, ano??:-) Děkuji;-)

rebeka::-D:-D:-D:-D:-D toho jsem si plně vědoma:-D:-D:-D

senky: to se načekáš:-D:-D:-D

Naděžda Votáhlová::-D:-D:-D Já si ráda počkám na Váš originál;-):-))Dobrou noc;-)

Naděžda Votáhlová:Milá dámo či pane, vaše komentáře jsou pro všechny velmi přínosné:no:. Zatím jste nám nic konkrétního nepřevedla, pouze tady urážíte. Takže buď se vytaste s nějakým Vaším důkazem, jak jste steak připravila a nafotila a nebo běžte zas o dům dál;-)

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 20:18
Dámy, já na rozdíl od vás vím, co je to rumpsteak, těmi odkazy se nakrmte vy, ať pak znova neděláte školácké chyby a neurážíte se, když vás na ně někdo upozorní ;-):yes:

1974andrea::yes::yes: ten svůj z tohoto receptu jsem krájela přesně tak;-)

A tady speciálně pro neregistrovanou Naděždu:http://beefsteak.webnode.cz/products/rumpsteak/ :yes:

Dovolila jsem si, pro všechny pochybovače ( a je mi jedno, jestli regi nebo neregi);-) přidat taky jednu ukázku přípravy a krájení rumpsteaku http://www.menudomu.cz/rumpsteak-s-malinovou-omack... :-K

Krasne stavnata flakota, pro steaky mam slabost..:yes::yes:..moc povedene..;-)

1974andrea::yes:

Jana Remkova: to chce klid a nohy v teple ;-) vždyť těm rýpalům to dělá ještě dobře, náhodou to máš moc pěkné :yes::-K

Naděžda Votáhlová:My dokážeme přijmout názor i od neregistrovaného, to se mýlíte. Ale dopusud jste nám nepředvedla, jak to maso tedy na talíři krájet;-). Tady máte obrázek jiného rumpsteaku a je řezaný přesně tak, jak se má, za syrova z kusu přes vlákno a na talíři po vlákně;-)
http://www.google.cz/search?q=rumpsteak&hl=cs&rlz=...

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 18:03
A ty trapné narážky vás ostatních, že nedokážete přijmout názor od neregistrovaného člověka.. ono asi jen ten kdo si tady udělá registraci má právo se vyjadřovat k jídlu, že ;-)

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 18:01
Jana Remková: Kdyby jste to nakrájela lépe a dala k tomu nějakou lepší přílohu, tak to máte hezké, hrůza to zase není! A kdyby vám tady vaše "kamarádky" místo lezení do zadku raději správně poradily, tak se věci pak také mají jinak! ;-) Já jsem na rozdíl od ostatních tady pouze upřímná, tak mě tady všechny ukamenujte :-K

Janičko:-Kúžasné:yes::yes::yes::yes:i foto je:yes::yes::yes:

Jana Remkova: vůbec si z toho nic nedělej, já vím, že to zamrzí.. ale od mé ( bohužel ) jmenovkyně, která tu má přehršel receptů a spoustu super fotek, to mrzí o to víc, to naprosto chápu..:-8:-D:-D:-D:-D:-D:-D

magdalenka::yes::yes::yes:

Jani, jsi odvážnější než já, já na tuhle dobrotu ještě nenašla odvahu, tobě posílám bodíka:yes:

rebeka: Díky, Nadi. Člověku je z toho někdy na nic. Měla jsem takovou radost, že se mi to povedlo a fakt jsem si tím nebyla vůbec jistá. Říkala jsem si, že se to pokusím napsat tak, aby to mohli vyzkoušet všichni, co ještě nenašli odvahu. Pak příjde chytrolín, který kritizuje všechno, i foto. O foto nejde, pořád se s tím biju, ale o to jídlo..Nejde o kritiku, ale u některých lidí mám pocit, ikdyž jsou neregistrovaní, že mne osobně znají a schladí si na mně žáhu. Ach jo.:-S

Naděžda Votáhlová: Drahá Naděždo, velice ráda bych se nechala přiučit, jak se správně dělá, krájí a fotí steak. Ocením váš fotopostup a samozřejmě i luxusní fotku, potom budem polemizovat, hezký den přeji :-)

tak nevím, ale myslím, že Jana je natolik zkušená kuchařka, že určitě ví, jak se správně krájí maso
máš ho parádní, i z fotky je vidět, že je krásně šťavnatý.. věřím, že jste si šmákli;-):-):-p:yes::yes:

Naděžda Votáhlová: Nechám se poučit, děkuji:-)

Naděžda Votáhlová: každý fotí, ako vie. Niekomu sa darí viac, niekomu menej. Toto je web o varení. A tá fotka je aj akýsi "dôkaz", že to autor naozaj varil, vyskúšal. Môže sa aj zodpovedne vyjadriť k danému receptu, aké mal s varením problémy, príp. pridá vychytávku. Krásne fotky sa na Internete dajú nájsť, aj okopírovať.
Tu to nie je ale zvykom.

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 15:57
Jana Remková: Na to, aby jste udělala slušné foto nepotřebujete drahý fotoaparát, stačí umět správnou techniku krájení masa a vyfotit to ze správného úhlu, aby to vypadalo chutně a ne nechutně. Mě se líbí, jak sem některý plácnete každou fotografii co uděláte, ať je jakákoliv, hlavně ať všichni vidí, že fotím ;-)

To vypadá úžasně - pro mne příště trošku více medium:-D Dost se bavím kritikou ze strany neregi, to se asi opravdu vařit nenaučíme:-D:-D:-D

Naděžda Votáhlová: Naděnko, nauč nás to, už se těšíme;-);-) i na Tvoji fotodokumentaci:-)

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 15:31
Zajímavé, že někdo kdo dělá steak poprvé se bude dohadovat, než aby si nechal poradit, když to ještě neumí. Mě přijde, že se tady akorát před sebou vytahujete, ale jak vám chce někdo poradit, tak už prskáte a machrujete :) S takovou se dámy pořádně vařit nikdy nenaučíte ;-)

1974andrea: Joo ukecaly jste mě :-D:-D:-D;-);-);-):-K:-K:-K

spagetka:Spagi, to jsi nikdy nejedla vysoký steak? Jak bys ho jinak chtěla krájet na talíři? Je to jak píše Senky;-)

senky: Napsalas to přesně, jak jsem chtěla já!! Díky moc. Pro mne bylo důležité, že to fakt nebylo tvrdé, bylo to skvělé. Ale i tak jsem si říkala, že ikdyby to tvrdé bylo, za ty prachy bych to asi sežvýkala až by mne huba bolela!:-D
Co se týká toho řezníka, spagi, mi tady máme hned několik řeznictví, ale jak známo a bylo mi tak řečeno, Severomoravský kraj není tak zásobený, jako Praha a okolí. Prý tady není finanční potenciál. Masa jsou hromady, ale hovězího, telecího a pod. málo. Většinou to v obchodech za ty ceny tmavne a nikdo to nekupuje. Na takový steak maso nekoupíš, ale je tady ještě jeden řezník, kde jsem ještě nebyla, tak uvidíme;-) Mívá na svátky hrubý špek na uzení, tak třeba, kdybych si to objednala...;-).

Naděžda Votáhlová:Toto je web hlavně o vaření a pečení,ne o focení;-)
Jani,já jsem ještě odvahu na steaky nenašla:-8Jsi dobrá:yes:a máš tuhle baštu lákavou:-p:yes::-K

senky: dobře vyzkouším, Jani :-D:-D:-D;-);-):yes::yes::-K:-K, možná si to fakt neuvědomuju, no

spagetka: tak to teda nemáš pravdu, Ladi, Ty. Představ si to před očima.... máš krásný kus roštěnce a ukrojíš z něj plátek o síle 3 cm.... jasně, že přes vlákno:-p naložíš, opečeš a položíš na talíř, položíš nastojato nebo naležato:-?:-? naležato a krájíš příborem a dáváš do pusy jak:-? po vlákně, ne přes vlákno;-) ale když myslíš, že nemám pravdu;-):-)):-))

senky:nemáš pravdu, když je kvalitně nakrájené maso od řezníka, zas krájíš správně, jasně, když je blbě, tak ti nic jiného nezbude.......

Hovězím jsem snad i odkojenej. A to tvoje vypadá skvěle. Ne příliš propečené a šťavnaté - tak jak to mám rád. Výborná práce. :yes:

Jana Remkova: ani se ti nedivím, takhle jsem se párkrát spálila, prostě se balí kde co, v jakékoli kvalitě:-(:-(..... :no::no::no: Fakt je lepší najít si řezníka a nechat to udělat u něj, z marketů balený maso je jen někdy solidní :-S:-S:-S

Jana Remkova::yes::yes: zrovna včera jsem dva dva takové macky koupila a už se na ně těším:yes::yes: Udělalas mi na něj chuť:-D:-D

:-O:-O Je logické, že když je syrový steak ukrojený přes vlákno, tak jednotlivá sousta hotového steaku budou po vláknu, nechápu co zase někteří řeší:-D:-D

Drobek: Řezník mi nic nekrájel, tak jsem to koupila balené, chlazené.

Možná jste si nevšimli, že maso je správně, jen já si pak ty plátky nakrájela z toho steaku zvrchu dolů, takže to jsou plátky z celého kusu. Dobře se to krájelo. To není celý steak, to jsou řezy, já nevím, jak bych to napsala správně.

Naděžda Votáhlová:vy mne nemůžete nějak urazit. Já k tomu "suchý" toast neměla, měla jsem salát, jak vidíte a v časopisech běžně vidím ke steakům opečený toast. Fotky vyladím, až budu mít foťák za 10 000, zatím to musí stačit, jak to je;-)

Naprostý souhlas s Naděždou, pokud ti to maso takhle nakrájel řezník tak mu řekni ať si nechá vrátit školné.:-!
Maso na steaky MUSÍ být napříč vlákna, NIKDY po délce jako je tenhle. Vždyť to je zločin :-!:no::no:

Maso by mělo být krátké, ne dlouhé. Takže přes vlákno. Ovšem autorka ho dělala vcelku a asi špatně nakrájela, i když se mi to nezdá ;-);-);-) Ale proti příloze nic nemám, neb i já si dávám k masu jen nějakou zeleninu, salátek apod.

Aj ja sa steakov bojím...odvážna žena si.:yes::-D

Naděžda Votáhlová 31. 5. 2013 13:16
Postup máte sice napsán správně, ale maso se NIKDY nekrájí po vláknu! Také nevidím důvod, proč k tak krásnému masu jako rumpsteak dávat jako přílohu obyčejný suchý toast nebo cibuli či co to tam máte vy? A ty fotky to chce také ještě dopilovat :-K

Tématické fráze:
rump steak, rump steak recept, rump steak recepty, příprava rump steaku, hovezí rump steak recepty, rump steak příprava, rumpsteak, rumpsteak recept, recept na rump steak, jak správně udělat steak, kuřecí steak na bylinkách, příloha ke steaku, hovězí rump steak recept, bylinky na steak, co je rump steak, hovězí steak na bylinkách, recept rump steak, steak recept, bylinky na steaky, jak spravne udelat hovezi steak

Suroviny:
steak rump, olej olivový, rozmarýn, tymián, sůl, pepř mletý

Přidat fotografie receptu