Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Jednoduché věnečky z odpalovaného těsta

Věnečky z odpalovaného těsta patří mezi klasiku českých cukráren a vždy nás vrací zpět do dětství. Tyto věnečky jsou nadýchané a naplněné pudinkovým krémem. Na závěr je můžeme ozdobit tradiční bílou polevou, ale slušet jim bude i poprašek cukru.

Hodnocení receptu je 4,9 (154×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

meya.z

Náročný

Doba přípravy 85 min Doba přípravy: 60 min Doba tepelné úpravy: 25 min bez doby chladnutí

85 min (60 min příprava + 25 min tepelná úprava, bez doby chladnutí)

Suroviny pro 22 kusů

22kusů

Nahlásit chybu v receptu

Naše kuchařky
právě v prodeji

Do obchodu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie17 701 kJ /
4 231 kcal
Bílkoviny74,49 g
Tuky326,98 g
Vláknina6,80 g
Cholesterol 1,96 g
Sodík 1,01 g
Sůl2,34 g
Sacharidy244,10 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: V kastrolu uvedeme do varu vodu, sůl a máslo. Vsypeme najednou všechnu mouku a při mírnější teplotě mícháme, dokud se z těsta nevytvoří koule a na dně kastrolu se nezačne tvořit bílý povlak. Pak odebereme ze zdroje tepla. Krok 2: Do vlažného těsta po jednom zapracujeme vejce. Další přidáme, až když se to předchozí dokonale vmísilo. Krok 3: Plech na pečení vymažeme, vysypeme moukou a naznačíme kolečka dál od sebe, lepší jsou menší, hmota v troubě nabyde. Lze i pod papír na pečení vložit šablonu s předkreslenými kroužky. Krok 4: Sáčkem s řezanou trubičkou tvoříme dvoupatrové kroužky. Krok 5: Pečeme v troubě vyhřáté na 250 °C, po 10 minutách snížíme teplotu na 170 °C a dopečeme ještě 10-20 minut. Trouba se prvních nejméně 15 minut nesmí otevírat. Správně upečené pečivo je zlaté a po rozkrojení uvnitř suché. Prokrojíme je zubatým nožem. Krok 6: Z mléka a pudinkových prášků uvaříme hustý pudink bez cukru, přikryjeme ho potravinářskou fólií a necháme vychladnout na pokojovou teplotu. Krok 7: Změklé máslo a cukr vyšleháme do pěny a po částech do něj zašleháme uvařený pudink, můžeme ochutit rumem. Krok 8: Rozkrojené věnečky naplníme krémem, spojíme a pocukrujeme.

TIP: Jak se vyhnout chybám při odpalování těsta?

Zveřejněno 8. 5. 2010

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Jednoduché věnečky z odpalovaného těsta

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/w0Xg

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Jednoduché věnečky z odpalovaného těsta

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/w0Xg

Marie

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (289)

Ahoj, právě jsem upekla první várku věnečků. Recept jednoduše napsaný ale časy pečení jsou špatné. Samozřejmě taky záleží na troubě. Po dodržení všech času byly věnečky vevnitř syrové, takže doporučuji nechat 15 minut při 250 stupňů a pak stáhnout na půl hodiny na 170 stupňů. Vevnitř krásné napečené. Doufám že to někomu pomůže. 😊

Ahoj, už jsem pekla věnečky předpřipravené od Dr. Ötkera. Tady je to podobné - peču na 180 - 20 minut - dělám veneckove jednohubky. Měly by být nazlátlé, ale ne hnědé -to se pak drolí. Rozkrojit se dají zubatým nožem i po vychladnutí bez problémů. Podle receptu (až na tu dobu pečení - to jsem nezkousela) se podařily dokonale. :-K

Jsou výborný

AnetaPaz: Vám taky! Ať se pohoštění pro návštěvu vydaří, ať už připravíte cokoliv! :-K

AnetaPaz: Ahoj, ja ich plním v deň podávania. Ak stoja dlhšie, alebo pár dní - upečený venček mäkne. takto ostáva chrumkavý.

Dajda: Moc dekuji za odpoved. Leda bych je delala 23.vecer na toho 25. Nebo na Stedry den:-D dekuji a krasne svatky! :-8

AnetaPaz: Řekla bych, že věnečky nejsou ideální moučník na Vánoce, kdy se všechno peče dost předem, aby se to odleželo. Kdysi jsme chtěli dělat věnečky na svatbu, ale dopředu to nešlo. Tvary je totiž potřeba hned po upečení rozkrojit a naplnit, jinak Vám ztvrdnou. No a naplněné Vám vydrží tak dva dny, abyste se s nimi mohla pochlubit. To je moje zkušenost, ale třeba bude mít někdo jinou. ;-)

Dobry den, chtela bych napect na Vanoce, jak dlouho venecky vydrzi? Jak moc dopredu muzu pect, hlavne na 25., prijede rodina, dekuji za odpoved

Skvělý recept, věnečky se povedly, jen jsem musela použít více vajec. :) Děkuji.

Tak jsem dělal již potřetí a vždy se povedly. Jen jak jsem psal dříve ,je potřeba vychytat tu hustotu těsta,já třeba dnes dal 7 vajec než to těsto šlo krásně ze sáčku. Přidal jsem i fotku. Dělám je větší a bylo jich 20 ks.😉👍

RedHead: Ta fotka je moje a jsou dělané přesně takhle, jen někdy dám hladkou mouku, podle toho co mám doma. Jsou moc dobré. Taky dělám věnečky dlouho a je pravda, že se prostě někdy nepovedou.

RedHead: Pokud je vidět na věnečcích kapičky vody přes sklo trouby, nejsou pečené. Po skončení , vypnout troubu a nechat věnečky 7 minut v troubě odpařit přebytečnou vodu. Ale, je fakt, že někdy ani nenaběhnou a zjistila jsem to tak, že jsem dala o jedno vajíčko méně, jak jsem měla a taky se mi stalo. Tohle těsto se nesmí odfláknout, jinak katastrofa.

Bohužial, pridávam sa k nespokojným :( Je to asi 50x čo robím venčeky, akurát som prišla o svoj recept a hľadám nový. Podľa komentov sa mi tento skúšať moc nechcelo, ale podla fotiek a hviezdičiek som to riskla. Ešteže som spravila len malú dávku a nie trojitú ako som sa chystala. Krásne sa nafúkli a po 30min som ich vytiahla spľasnuté a zvnútra totálne surové :-// Teploty som dordžala, časy som dodržala, trúbu som neotvárala a j tak stoja za prd :-//

Piekla som na zajtrajšiu oslavu, takže plním až zajtra (krému sa mi zdá veľa). Recept dodržaný, z uvedeného množstva surovín mám 39 malých "bochánkov".

Jednoduché a celkem i rychlé, jakmile to člověk dostane do ruky. :-8 Navíc neskutečně dobré! Dělala jsem děckám na tábor a zmizly skoro hned (vedoucí si oddělali, aby měli na večer - pak už nebylo). <3

mika59 ad.: k receptu je přiřazeno nové video ;-)

Buchyna: Mám tentýž recept na +50 g sádla, ale zkoušela jsem i s 30 g a taky to bylo fajn. :-K

mika59: dobrý den, to sádlo dáváte na stejné množství surovin, co zde píše paní autorka? A kolik, prosím? Děkuji Vám předem:-* Pohodový den:-K Buchyna

Věnečky dělám poměrně často a mám podobná recept, jen přidám kousek sádla. I krém dělám takto, přidávám foto..spíše pracovní, ještě nepocukrované. :-):-K

Dobrý večer tak poprvé jsem zklamaná z receptu zde na stránkách vždy když jsem si zde vybrala recept tak se povedl na výbornou a dnes odpalovane těsto musela jsem přidat vodu 2 vejce navíc a krasne mi vyběhly po vyndani z trouby ani nespadly z venku krasne zlaté ale uvnitř syrove

Musela jsem dát 2vajicka navíc a asi 50ml vody. Aby se to dalo strikat

mika59: díky, nahlásím to k opravě.

Vidím, že video není upravené, tudíž se nemůže recept ani přiblížit. Už jsem na to upozornila dříve, ale nic...

Je mi to líto, ale za mně teda asi nejhorší recept na odpalované těsto… Příště určitě zkusím jiný. ????????

magdalenka: No, ale na videu je 80 ml vody, ale 125 g másla jako z celé dávky. Mělo tam asi 80 g. Asi špatně uvedené..

KaccKat: Recept je na 125 g múky (nie 1250 g), na začiatku videa je poznámka, že video pracuje s tretinou hmotnosti surovín.

recept v poradku neni. 1250g mouky na 1/4 L vody a 125g masla? A na videu je jasne videt, ze tam nepridava pres kilo mouky ani 4 vejce.

Veronika.Hrozna: Přesně tak. Také každá trouba prče jinak. Je pravdou, že ne vždy se můžeme držet receptu, tzn. času a teploty. Jinak jsem chtěl dodat, že video kazí celý recept. Horší věnečky jsem snad neviděla! Přitom jsou výborné.

Pitriseeek: ještě doporučím rozkrajovat zoubkatym nožem,nebo hooodně ostrým .:yes:

Pitriseeek: no jak píše autorka,před vyndáním na ne vždy klepu a musí být z povrchu už tvrdší a nesmí se moc stlacet. Snažím se je teda hned rozkrojit ,oni rychle chladnou ,tak asi příšte jeden vyndat a zkusit a kdyžtak nechat ještě chvíli péct.;-)

Výborné<3

Tak musím přidat také svou zkušenost a zároveň poprosit o radu.
Těsto bylo famózní, neměla jsem žádný problém. Věnečky jsem dělala střední, řekla bych. Ne úplně malinké, ale ani obrovské jako klasický větrník.
V troubě nádherně naběhly, byla jsem nadšená, pak pic a strašně spadly, nechápu proč. Troubu jsem neotvírala. Pekla jsem přesně podle teplot, co jsem našla rady i tady v komentářích cca 200st 15 minut a pak 180 st dalších 15 minut. Vytáhla jsem je a co jsem nepochopila, že jsem je překrojila a byly úplně syrové, přitom už dost hnědé. Takže jsem je překrojila všechny a pekla dohromady skoro hodinu. Neví někdo, proč? :-/

karca578: 1. Odpalované těsto není pro začátečníky, nic lehké. 2. Doporučuji přečíst více receptů na věnečky a větrníky. Někde je popsané dobře a srozumitelně. Porovnat víc receptů a taky přečíst nějakou kuchařku doma. 3. Vůbec nejlepší je, zeptat se autorky před pečením, jak postupovat při svém prvním pečení odpalovaného těsta. Určitě ráda pomůže začátečníkovi. 4. Do odpalovaného těsta se po napaření, už nic kromě vajíček nepřidává! 5. Nikdy se nedrž videa! :yes:

karca578: těsto musí být poctivě odpalováno, až zůstane na dně jemný povlak těsta. A hlavně bacha na mouky. Obzvláště mne vypekla třeba Babičina na kynutá těsta. Ač jsem se držela rcp, těsto se furt rozjíždělo. Musela jsem dost upravit gramáž, než jsem to vychytala.
Jinak pak se musí nechat poctivě zchladnout a teprve potom po jednom vejci zašlehávat.

Zdravím, může mi někdo pomoct prosím? Jsem začátečník a dělala jsem těsto podle video návodu, ale vznikl z toho nějaký blivajz.. spousta rozpuštěného másla a rozpuštěná hmota. Zkusila jsem přidat mouku, ale to nepomohlo.

Super recept! Vyzkoušela jsem poprvé odpalované testo. Překvapilo mě, jak je to jednoduché!!!! Moc se povedlo a bylo hned vše snědené!! Myslím,že recept je napsaný srozumitelne a jednoduše i pro zacatecniky:-) tak moc děkuji!:yes::yes::yes:

joliete: ani mne se nekdy nepovede a to pecu casto. Pecu svuj recept, proste nevyjde a nenabehne.

zizala: no právě, za roky zkušeností už poznám při vmíchání 7meho vejce ,zda vmichat ještě osmé. Možná jsem to špatně napsal,ale jelikož podle tohoto receptu jsem dělal věnečky už mockrát,nenechal bych to dojít do ridkeho těsta. A naštvalo mne ,že autorka příspěvků neuvažovala o možnosti že něco pokazila;-);-)

Brigit.ka: Opravdu se nechci hádat, ale odpalované těsto nikdy nemíchám 4-5 minut na ohni. Míchá se jen do té doby, než se z těsta udělá koule a na dně a stěnách se tvoří bílý povlak. Zkušená kuchařka to zvládne, ale začátečník podle tohoto postupu sotva.

Zizala: ano, opakuji, ze chyba je v "kucharce", viz preparene testo :-D a opetovne chvalim tento jednoduchy a srozumitelny recept :-8

Brigit.ka: Doba míchání těsta na plotně se nedá striktně napsat. Přepařené těsto pak lepí a řídne. Postup je nejasný.

Zizala : chyba je v kucharce :no:, recept je v poradku :yes:

joliete: Co to je za odpověď? :no:
Asi jste nikdy nepekla odpalované těsto, jinak byste věděla, že se dohustit NEDÁ. Zřejmě je chyba v receptu.

Chupca: pokud nepoznáte správnou hustotu těsta a nejste schopna těsto buď dohustit ,nebo naředit ,tak raději nepečte;-)

Super recept :yes:, dělám z tohoto těsta věnečky, větrníky, i větrníkové řezy na plech (z dvojité dávky). Vždy se povede :-D. Vodu svařím s máslem, osolím, vsypu mouku a míchám 2-3 minuty, do vychladlého po jednom zamíchám vejce (:-!stalo se mi, že jsem musela jedno vejce přidat, protože těsto bylo tužší) .
Nastříkám na plech věnečky nebo větrníky, případně natřu na dva pečící papíry a peču. Dokud nezačnou zlátnout, troubu neotvírám. Vždy se po nich zapráší:-D Nechápu tedy zdejší kritiku a negativní komentáře :-//

:-)????????????????(-:


A.A.

Recept je výborný, úspěch na první dobrou, děkuji :-K. Ještě se musím naučit dělat je menší :-).

Venecky jsem pekla 2x a jsou vyborne.Vsem moc chutnaji..akorat sem pridala o trosku vic mouky.Dneska se na ne chystam zase.Dekuji za recept :-)

pavla123: váš vulgární komentář mažu.

Eja57: Takových, co se zaregistrují jen proto, aby mohli dát průchod své koro-frustraci, tu je v poslední době hodně. :-(( Ono nejen datum narození, ale i jméno o něčem vypovídá.

Myslím, že v receptu není hodně vajec (pokud se použijí vejce klasické velikosti, to znamená zhruba M), ale větší množství vody. Nicméně záleží určitě na tom, jakým způsobem se těsto odpaluje. Léta jsem pekla větrníčky (věnečky) podle receptu z Receptáře na neděli (zveřejněn byl někdy před 35 lety), který byl téměř totožný - je to zřejmě tenhle: https://www.toprecepty.cz/recept/36941-janiny-vene... jen té vody tam bylo o polovinu méně: na 1/4 l vody se přidávalo 240 g tuku, 240 g mouky a 8 (!) vajec. Těsto se dělalo dobře a výsledek byl více než uspokojivý. ;-)
Na druhé straně je tu řada receptů se zhruba stejným poměrem https://www.toprecepty.cz/recept/22560-rychle-vene... nebo https://www.toprecepty.cz/recept/25269-minivetrnic...a nikdo si nestěžuje! Takže umění spočívá určitě v tom, jak dobře udělat odpalované těsto! :-O

Dnes jsem pekla a těsto je řídké a věnečky nedržely ani tvar - byly z nich placky a navíc se připekly k papíru pečícímu což se mi snad stalo poprvé, že by se něco připeklo k papíru :( ;-(:-((:-// takže teda příště si najdu jiný recept a snad se povedou.

Je to opravdu jednoduché, mile mě to překvapilo. Vejce do těsta jsem dala jen 3. Měla jsem jedno velké a dvě malé. Těsto mi připadalo tak akorát husté, tak jsem další nedala. Vyšlo mi přes 40 kusů, krému mi trošku zbylo. Příště naplním víc????

Dobrý den, přidávám fotečku. Zkoušela jsem je poprvé a jsou výborné. Děkuji ????

Naprosto výborný recept:yes:Pekla jsem poprvé a povedly se na jedničku<3Moc děkuji za recept

Recept naprosto super! S těstem se pracovalo skvěle. Děkuji :)

<3Dnes jsem je pekla a jsou super. Krásně se dělají z této dávky jich mám 60 ks menších. Krém mi vyšel úplně akorát.:yes::yes::yes:

Dělám věnečky už spoustu let,s těstem nemám problém,spíše po vychladnutí je tuhé.Recept: 1/4 vody,12 dkg Hery,15 dkg hladké mouky,4 vejce,špetka soli.
Svařím vodu s Herou,do rozpuštění Hery(trochu povařit)přidám sůl,a vsypu mouku.Pomalu vařím až se nechytá stěn hrnce.Do horkého těsta zašlehávám vejce až se těsto spojí.Z teplého těsta stříkám sáčkem s hvězdicovou hubicí kolečka 2x dokola.Pečící troubu zahřeji na 210 st,peču 15 mnut-neotvírat,pak stáhnu na 195 st.15 minut.Krém:1/2 l mléka,2 pudinky vanilkové-uvařit pudink,vychladnout,vešlehám 3 pol.lžíce mouč.cukru,250g másla,trochu rumu.:-O:-)

Tak jsem též zkoušela a 4 vejce je moc, těsto je řídké a nedá se s ním pracovat. Za mě bohužel nedoporučuji :-(

Taky jsem recept zkusila ale dělala jsem odpalované cesto po prvé takže to nevyšlo podle návodu. Nejprve z těsta se mi povedlo tak 30 malých v průmeru 7cm věnečků /testo bylo akorát tuhé na tvoření /.Pak jsem pekla podle návodu na 180C tak 20min, krásně zezlátli ale po vyndání z trouby zpadli /také po rozkrojení nebyli hotové/.Druhou várku jsem pekla při 150C tak 25 min výsledek míň zlaté a víc propečené ale také zpadli. Troubu mám novou a pekla jsem na středním roštu při použití programu spodní pečení s horkovzduchem.Tak nevím co jsem provedla špatně;-(.
Jinak ale moc chutnali a byli za 15 minut po předložení na stůl fuč .-))))

Peču doma vše co mě napadne, nebo na co přijdu, odpalovane těsto jsem už párkrát dělala taky. Vzhledem k tomu, že to co nepeču aspoň jednou do měsíce, tak si nepamatuju přesné složení, musím pokaždé hledat a pokaždé otevřu jiný. I na poprvé se mi povedly, snědly se do posledního hned druhý den, a pokaždé byly stejné. Domácí jsou domácí, ale trochu nechápu, jak je možný, že na rozdíl od těch kupovaných je po rozkrojeni vnitřek tak mazlavý a dutý z části, že nemá takovou strukturu "korpusu" jako právě ty kupované. No na chuti to každopádně nic nemění. A mimo jiné, taky souhlasím, že voda s tukem musí vřít tak že div neutika z hrnce ven. Podobně to dělám i u medovniku, kde se základ taky vaří, plotnu stáhnu jen když zaslehavam vejce, ale mě se osvědčilo namísto pozvolneho ve vodní lázni, taky bublat napřímo (vyzkoušené obě varianty), získá lepší barvu a chuť (nenechám přichytit, míchám bez přestávky)
Přesto, že nejsem cukrářka nebo pekařka (zlatnice), málokdy se něco nezadari. A myslím, že to je z velké části tím, že mám jídlo a vaření ráda a nepohlizim na něj jako na něco, co se prostě musí ať už abysme se zavděčili návštěvě, nebo proto, že zrovna vaření vychází třeba na mě. Mj, stejně všechny recepty používám spíš jako mustr, upravuji si je podle svého citu, s výsledky. Takže vám, co se nepodařilo, když nemáte den, ani do tý kuchyně nechoďte. Stres z výsledku předem vše pokazí. :-K

Dnes jsem je zkoušela podle receptu a těsto je hrozně řidké 8-(

Hav268 : :-D:-D:-D recept je napsaný dobře, asi jste ten ještě horší antitalent než já :-p

Dobrý den,prosím o radu na krém do věnečků ,krém jsem měla krásně vyšlehaný po naplnění a vychlazení věnečků se srazil,nevím kde je chyba;-(

marie23: u mě s krémem také tak i po druhé a nevím proč

Zobrazit starší odpověď

Zkoušela jsem odpalované těsto dle tohoto receptu.Je řídké!!!Přidávala jsem mouku.:-(

Ivana: To myslíte vážně půl hodiny míchat?To snad neee.:-ONasypat mouku do vřící vody s olejem,tukem nebo co kdo používá a míchat až se těsto nelepí na vařečku ani na hrnec. Pět minut bihatě stačí,někdy to ani není zapotřebí.

Recept vynikajici a to jsem jich vyzkousela nekolik.. jen pridavam o 2 vejce vic a testo se strika bajecne na plech.. dikymoc!!!:yes:<3

:-)<3 Jsou výborné

No mohla jste tam pro začátečníky napsat, že mouku sypete jen do masla a ne do másla rozpuštěné ve vodě, první várku jsem vyhodila, fakt super pocit

Hav268 : Recept je napísaný dobre, maslo sa rozpustí vo vode a pridá sa múka. Nechápem, prečo ste to vyhadzovali. :-O

Dělala jsem věnečky podle tohoto receptu už asi 4x a pokaždé se povedly na výbornou. A to jsem prosím pěkně cukrářský antitalent. Takže děkuji a z některých komentářů bych si hlavu nedělala, prostě jsou na to asi ještě hůř než já :-p

Dělala jsem tyto věnečky už hodně krát a je to nejlepší recept co jsem našla,pokaždé se povedli na jedničku.Moc děkuji a mají velikou pochvalu.:yes:

Pošíková M. 10. 10. 2016 13:50
prosím jakou máte špičku mám jednu větší ale těsto nevytlačím,děkuji za radu
:-)

casino: zkuste přidat vejce,mám jiný recept a věnečky rozkrajuji studené:-D

Zobrazit 2 starší odpovědi

Tento recept se mi tedy moc nezdá. Těsto musí být pořádně propařené a rozhodně nestačí 4-5 minut.Já dělám podle osvědčeného receptu a míchám poctivě půl hodiny a pak pěkně zatírat jedno vejce po druhém.Těsto krásně vyběhne, prvních deset minut neotvírat troubu, pak zmírnit teplotu. Pak můžete rozkrojit i vychladlé a jde to výborně.:-p

Ivana: Půl hodinýýýýýýý...???? To snad nemyslíte vážně.

Uvařený puding přikrývám potravinářskou fólií, neudělá se škraloup. :-D

Stanislava 12. 8. 2016 22:06
4 celá vajíčka vyšlehám zvlášť a pak do vyšlehané hmoty zašlehávám vlažné těsto - 0,25 l vody, 14 dkg polohr. mouky, 9 dkg oleje, nebo sádla. A na krém používám vodu, krém je lehký a nadýchaný. Na 6 dl vody 2 vanilkové pudinky a 2 vanilínové cukry, rum podle chuti, uvařit. Do horkého zašlehat máslo, popř. cukrářskou Stellu ,Celkem cca 30 dkg a po zchladnutí vyšlehat:-) a dosladit podle chuti. Nebo na krém použijeme Salko karamelové a vmíchat máslo a pudink.

tak ted jsem dodělala těsto a už se peče....zatím to vypadá jako jedna katastrofa.vubec nechce vyběhnout...uvidíme kdyžtak letí do koše a udělám své už vyzkoušené.......a nikdy po této zkušenosti nebudu experimentovat půjdu na jistotu co už mám vyzkoušené a oblíbené.....:-//

Dnes jsem poprvé zkoušela odpalované těsto. Po prvním plechu jsem propadla depresi, protože věnečky okamžitě po vyndání z trouby "spadly" a navíc byly vevnitř takové mazlavé, ale druhý a třetí plech už super. Přesně vím, v čem byla chyba - první dávku jsem dělala věnečky moc velké a pekla tedy na ně zřejmě krátkou dobu, další várky už byly jen takové bobečky a pekla jsem dýl, a ty už zůstaly i po vychladnutí krásně nafouklé. Krájela jsem vroubkatým nožem za tepla i za studena a obojí šlo úplně stejně dobře, jen ty teplé pálily do prstů, takže bych se přikláněla ke krájení za studena, není kam spěchat. :-) Čili souhlasím s ostatními komentáři - pokud dodržíte poměr surovin a postup, musí se vám prostě povést. :-)

recept mě hrooooozně moc sklamal8-(;-(:-(:-((

Dělám větrníčky podle tohoto rp. už dlouho a jsou úžasné. Jenom se chci zeptat :-O těsto po vyskočení je velice slaboučké, já
ho nerozkrajuji, ale plním "malé kuličky" silnějším stříkačkovým nástavcem, a druhý den jsou již od krému rozmáčené. Máte nějakou radu aby bylo těsto silnější (jako z obchodu ??) :-) díky za radu

casino:plně s vámi souhlasím!!!! jsem totiž cukrářka a když jsem četla tento recept JEŽILI SE MI VLASY ;-( chtěla jsem reagovat,ale uviděla jsem váš komentář,tak jen přikyvuji ;-)https://www.toprecepty.cz/recept/12093-jednoduche-...

Tak ja delala odpalovane testo asi 15x a venecky se mi z toho podarili udelat jen 3x z toho nejuzasnejsi byly na poprve :-))
Vcera se mi povedli,ale myslim,ze dokonale nebyly.
Jak tady pisou v komentarich,ze meli testo ridke,tak to si myslím,ze bylo tim,ze testo nebylo dostatecne odpalene.
Ja jen potrebuju pochopit to,ze jako vajickama urcuji hustotu testa? Cim vic - tim je testo ridsi? Vcera jsem totiz nakonec dala vajicka jen dve. Pri dlouhem mixovani prvniho vajicka se mi testo vubec nespojilo. Tak jsem pridala druhe a to zas uplne zhoustlo a ja uz se tam bala dat treti,aby z toho nebyla guča. I kdyz jse ve finale venecky povedly,bylo videt,ze testo by melo byt o malinko ridsi. Strasne blbe mi to slo totiz plnit na plech ze sacku.
Ma otazka je tedy ta,kdybych tam dala to treti vajicko,bylo by testo akorat,jako ze by to o neco zridlo nebo naopak by to jeste vic zhoustlo?
A jakto ze v nekterych receptech pridavaji i kypr.prasek a v nekterych ne?

Lenka : Vajíčka se přidávají po jednom ale pozor záleží také na velikosti vajec někdy stačí 3 když jsou velké.

Zobrazit starší odpověď

eva nováková 13. 2. 2016 12:37
petra:peti těsto hod do robotu nech jej michat,až jeprochladle šup 1 vejce amichejaspon 5 min.a šup další vejce....atd až tam áš všechny vejce.Otomto to je povedou se ,určitě-jo a NEOTVÍRAT TROUBU PŘI PEČENI;-)

Aby se nevytvořil škraloup na pudinku,pocukrujeme vršek pudinku.:-D mám vyzkoušeno :-D

kahak:naplňte i slanými krémy-pomazánkami, k pivu a vínu super

Helena: to může být také dobrý, prima nápad:yes:

Krém. Já vařím dva Zlaté klasy (pudink) a po vychladnutí vmíchám ušlehanou smetanu. Krém není tak těžký.

Výborné,jednoduché! :-K:-K Manžel snědl skoro všechny sám ;-) Přidávám fotečku :-K

Ja delal ted v nedelu poprve z odpalovaneho testa vetrniky a povedli se narne.Precetl sem si nekolik receptu a z kazdeho si vzal co asi muze byt dobre.Testo sem odpaloval na ohno a po vychladnuti sem pridaval vejce i po 2-3 a vetrniky naskocily jedna basen

Lucka:
Na věnečky se nechystám, rcp tedy zkoušet nebudu...
Znovu jsem si rcp přečetl a:
1. poměr surovin se zdá být OK, snad bych napsal 4 malá, nebo 3 velká vejce.
Ale dál už je vše blbě, kulantně řečeno, jak už tu někdo níže napsal.

2.
"Na mírném ohni, ve vodě, za stálého míchání rozpustíme máslo a přidáme špetku soli (nesmí vařit). "
To je pitomost:-!
Voda s tukem má vřít PRUDCE (bouřlivě, klokotem):-! aby došlo ke spaření mouky (koagulace bílkovin)
Mouka se do hrnce vsype naráz a pak se velmi intenzivně míchá a míchá, až těsto vytvoří kouli a přestane se chytat na stěny

3.
"Pak necháme vychladnout (občas promícháme) a vmícháme mixérem 4 celá vejce."
NENECHÁME VYCHLADNOUT:-! Jen odstavíme z ohně a chvíli mícháne (já dělám ve šlehači hnětacími "háky") a pak vmícháme 4 celá vejce ale NE NARÁZ, ALE POSTUPNĚ JEDNO PO DRUHÉM (3. po 2. a 4. po 3. hihihi) Každé další vejce se přidává, až je to předchozí spojeno s těstem.
Pokud je mixování pořád to co bývalo dříve, pak NEMIXUJEME:-! ale použijeme ŠLEHAČ. Dříve se to dělalo ručne - metlou. V této fázi by mělo mít těsto teplotu asi 35°C

Jsou to takové dílčí drobnosti, ale pokud se dají všechny dohromady, může to být příčina nezdarů, jimiž se to v komentářích jen hemží...;-)
Jak říkám, tento postup zkoušet ani nebudu:-D

Dobry den,tento recept me zklamal:-(Testo uz v hrnci nemelo spravnou hustotu ,po vychladnuti a zaslehani vajec bylo velmi ridke.Po upeceni prvniho plechu letelo do kose :-((

Míša: Dobře jsi pekla - MAJÍ být duté:-D;-):yes:

Tak mám za sebou první zkušenost s odpalovaným těstem. Voda mi nevřela, když jsem začala vmíchávat mouku, potom jsem míchala na ohni těch 4-5 minut a do trochu zchladlého těsta zašlehala postupně 4 vajíčka. Konzistence mi přišla dobrá, na první plech jsem dala 48 maličkých větrníků, na druhý 28 větších. Vyběhly pěkně, ale většina z nich tak, že jsou duté (hlavně ty velké). Navíc není skoro vidět ta struktura od zdobičky, ale to ani nevadí. Plnit budu později, chuťově asi budou fajn.

Z 50 kousků, už zbývá pouhých 10......díky za super receptík!!!:yes::-K:-))

Vynikající recept, jen jsem je dodělala můj miláček jich 25 zbaštil, nemají chybičku:-K

Vaníčková Dana: nechápu, Dano, proč svůj názor píšete sem - a aby se nerozběhla diskuze o ničem, váš komentář přesunu do diskuzí.
Slovenština je tady vítaná a rozumí jí každý;-)

Taky mi vzniklo po přidání vajíček něco tekutého a nepoužitelného. :no:

Lenka Smejkalová 9. 3. 2015 18:05
Ahoj všem. Jsem začátečník co se pečení týče. Dodržovala jsem recept, akorát ne to, že voda nemá vřít, já ji nechala vřít a vejce jsem zašlehávala po jednom. A vzniklo z toho 30 výborných věnečků. Příště udělám z dvojité dávky:yes:;-)

Naprostý luxus ;-)

zdenulam:
Záleží na podmínkách:
V mrazáku několik týdnů...
V lednici několik dní...
V "igelitu" na kuchyňské lince dokud nesplesniví...:-D

Dobrý den, chci se zeptat jak dlouho vydrží dopředu upečené věnečky z odpalovaného těsta před samotným plněním krémem. Máte někdo zkušenost.:-?:-K

Skvělý recept! Věnečky moc chutnali :-D :-* děkuju za recept! :-K

Alena: v receptu od babičky mám 100% tuk nebo sádlo, že jsou pak křehčí, takže použít jde určitě:-)

Dělám placky na plech, mezi krém a super

Máslo je potřeba koupit 82% a nejlépe z české mlékárny. Ty, kde není výrobce můžou být dlouho uskladněné v mrazácích. Většinou jsou ty v akcích...

Ahoj, já bych do těsta omegu nepoužila, raději se držet receptu :-)
Nemuselo by to dobře dopadnout;-)

Ahoj :) vypadá to hoodně dobře, myslíte ale, že bych jako tuk do těsta mohla použít Omegu? :-S díky za odpověď :))

POPRVÉ V ŽIVOTĚ se mi povedlo odpalovaný těsto :-) moooooc děkuji za recept a jsem moc ráda, že jsem se k tomu odvážila ;-)

Skvostné! Včera jsem dělala a můžu říct kam se hrabou kupované! Děkuji za krásný recept:-K

Přečetla jsem si komentáře a dospěla k názoru, že recept není napsán zcela správně! Hlavně co se týče svaření tuku, vody a špetky soli. Není důvod psát, že nesmí vařit. Právě tam si myslím vznikl u mnoho pekařinek ten problém s řídkým těstem. Nechceme přece získat výslednou hmotu kašovité konzistence, ale měla by vzniknout odpálená hmota. Výsledek vypadá tak, že v hrnci je hmota, která se odděluje od stěn hrnce a na dně se tvoří mírně přichytlá bílá vrstva. Takže zásadně mouku vsypat až do bublající tekutiny a poté na mírném ohni chvilku (cca 1-2 minutky) za stálého míchání odpalovat. Pak do mírně prochladlé odpálené hmoty zašlehávat poctivě po jednom vejce. :-)

Pavlaaaa: Vajíčka musíě pridávať nie naraz, ale po jednom. Až po důkladnom všľahaní jedného vajíčka pridáš ďalšie a opat ho musíš dobre do cesta všľahať. a tak postupne po jednom.
Kedy dáš tuk je v podstate jedno, ja dávam naraz, azahrievaním sa tuk hneď topí.;-)

Dobrý den. Mě se těsto vůbec nepovedlo a to s odpalovaným těstem mám zkušenosti :-(;-(;-(;-( Může mi prosím někdo poradit,co dělám špatně? Po přidání vajíček mi těsto prostě strašně teče. Dělala jsem 2x po sobě se stejným výsledkem ;-(;-( Takže - tu Heru mám dát do té vody rovnou a pak to postupně zahřívat dokud se nerozpustí nebo Heru vložit až do horké vody? A té mouky opravdu jen 125g? Prosím, help. Všichni to máte krásní, i vy co jste to dělali odpalované těsto poprvé si chválíte, takže v těstě problém nebude. Problém sem já - ale co dělám špatně ;-(;-(;-(;-(;-(

Věnečky (větrníky - neboť těsto je stejné, jen záleží na tvaru a velikosti) se dají rozříznout i později. Dělám těsto ze dvou i více dávek nejednou a hotové, upečené věnečky naskládám do krabice a dám do mrazáku "na později" a dle potřeby vyndám a plním krémem. Vyzkoušený mám krém od Dr.Otkera, jen dávám 1/3 doporučené dávky cukru. A je to super.:-*

Lepší je věnečky rpzkrájet pilkovým nožem.Ao,

Gabi: Já je rozřezávám pilkovým nožem a až napůl vychladlé ;-)

Tak venecky se povedly, akorat jsem mela problem s rozkrajovanim - dost jsem jich zlamala a to jsem je rozkrajovala hned po vytazeni, nevite v cem muze byt problem? Jinak jsou ale super :) diky a pridavam i foto.

manzelka pekla v plynovej troube strudl a musela ho obracet:-):-)

tak dnes jsem je dělala..poprvé odpalované těsto, takže začátečník.. dodržela jsem poměr surovin a povedli se báječně..pekla jsem na 220 15min a pak na 190-200stupnu.. akorat do krému jsem dala jen pul masla a stacilo to bohate..dekuji za recept.. dnes jsem delala na zkousku a zitra udelam zas, dojede tchyne :-D dnesni davku jsem totiz snedla s manzelem:-p vyslo mi cca 40ks

Petra:
Ahojky, já jsem taky úplný začátečník a měla jsem stejný problém. Jak do krému tak do těsta jsem však nakonec použila klasické máslo, žádnou Lukanu, Heru ap. Za sebe recept doporučuji i pro začátečníka! Mini věnečky se mi tak povedly, že mi nikdo nechtěl věřit, že je to má vlastní výroba.:-D Příští víkend dělám znova!:yes:

Dobrý den, byl by někdo tak laskav a napsal mi, jaké máslo mám použít? V obchodě jich je na výběr hodně a vždycky to dopadne tak, že stojím před regálem a jen koukám, co vybrat bo vůbec nevím a teda nic nekoupím. Jsem úplný začátečník, který za svých 30 let nikdy nic neupekl. Předem moc děkuji za Vaši odpověď.

Jaroslava:
asi je to individualni, ja jsem venecky rovnez delala poprve, ale problem s receptem jsem nemela... kdo chce hanit, vzdy si najde neco...

Tak i krém vyzkoušený a úplně super!!!:-p Stejně jak těsto na věnečky,ale ty už jsem tu chválila:-*:-8:-KProstě super recept:-p

šlo by abych je upekla a naplnila až za 4 dny

Holky,prosím Vás,chtěla jsem se zeptat,drží tento krém tvar,když věnečky budu stříkat hned?Nebo musí chvíli ztuhnout v lednici?Našla jsem stejných krémů jako je tady hromady,ale každej v jiným poměru surovin.Předem děkuji za odpovědi.;-)

meya.z:No ten krém já dělám do dortů bez rumu ;-) a tak co zbude , tak mrazím a když povolí je ok pořád myslím si, že to bude ok dneska to zkusím :-D a napíšu...jinak dort s tímto krémem v pohodě týden .Vyzkouším je dneska zamrazit a pak vyndám a určitě napíši.Já jen , že v Globusu v potravinách prodávají tyto věnečky mražené koupila jsem si jedno bal stojí kolem 34,- a ty si vyndáš a do 15 min povolí a může se mlsat, ale tvému receptu se nic nevyrovná :-D místo rumu jsem zašlehala vaječ.koňak a mňam všichni mi to sežrali :-D měla jsem jen 4 ks :-D.Moc děkuji, že jsem mohla tento výborný recept vyzkoušet :-K a za Váš čas na mou odpověď.Hezký den Zuzka Simmrová :yes:

Ahoj, věnečky budu dělat taky na vánoce, ale dloho dopředu bych je nedělala. Dle mě se zmrazit dají (nikdy jsem nemrazila), ale záleží jak pak budou chutnat :-). Jelikož je to z mléka a másla tak víc jak týden bych jim nedávala, ale myslím, že tak dlouho ani nevydrží :-)

Prosím ty věnečky jsou užasný...mohu se optat jak dlouho vydrží jaká je jejich trvanlivost??Chtěla bych je udělat jako vánoční cukrový nebo se mohou i mrazit .?? Děkuji za Váší odpověď :-K

výborný recept, pekla jsem již několikrát a mají obrovský úspěch :yes:

Rád bych se omluvil za část svého předchozího komentáře...
Dělal jsem ŠODÓ CHLEBÍČKY a do šlehačkového krému jsem šlehal pudink. Sice to zřídlo, ale máčka to nebyla... No, byla, ale hustá :-))

Výborný recept!!!!!:-):-p:-8Vybírala jsem ze všech receptů,co jsou tady uvedeny a tenhle se mi zdál nejlepší.:-*Věnečky upečeny a už i skoro snědeny...:-DTakže tenhle recept můžu doporučit všem,co ještě nemají zkušenost s odpalovaným těstem.Pokud se budete držet uvedeného postupu,věnečky se musí povést.:-*:-K

V receptu stojí:
"Uvaříme hustý pudink a necháme vychladnout, pak stáhneme škraloup (rozmícháme mixérem), vmícháme ušlehané máslo, přidáme trochu rumu."

Pudink jsem ještě nemixoval... myslím že to bude máčka.
...a nastované krémy se dělají tak, že do vyšlehaného másla se po částech přidává pudink (moučná kaše). Samozřejmě obě složky vytemperované.
...a škraloupu lze předejít m.j. i zalítím pudinku troškou mléka.

Kavetka:Pardon teď jsem si teprve všimla těch mini dírek uprostřed :-D:-D:-D

Nezlobte se že to píšu ale fakt si nemůžu pomoct. Ani v jediném komentáři nezaznělo že tohle nejsou věnečky ale VĚTRNÍKY!!!!Vím že je to maličkost ale jsem už taková pardon :-):-D

Alois: dovolím si odpovědět za autorku - pokud v "normální" troubě, tak veprostřed na spodní i horní ohřev, pokud v horkovzdušné, je to v zásadě jedno, tam peču více plechů najednou

rad bych se zeptal v ktere casti trouby se to pece ve stredni nebo uplne nahore diky alois z widne:-)

rad bych se zeptal v ktere casti trouby se to pece ve stredni nebo uplne nahore diky alois z widne:-)

Zdravím,
po tolika kladných zkušennostech ostatních jsem se včera odhodlala a věnečky vyzkoušela a jsou výborné :-) těsto bylo na jedničku, ani jsem nečekala, že se napoprvé podaří (odpalované těsto jsem dělala poprvé). Jen stříkání věnečků mi moc nešlo :-) asi to chce cvik. První plech se mi sice nepovedl...(stejně byl zkušební a alespoň z mého pečení měly něco i slepice:-)), ale další dva už byly výborné. Moc děkuji za recept a chci se ještě zeptat, nevíte o nějaké polevě ze salka? Díky

hemriettas: Vajcia sa do odpaľovaného cesta vmiešavajú po jednom, nie všetky naraz. Každé ďalšie vajíčko pridáme až po dôkladnom vmiešaní predchádzajúceho, nemôže vzniknúť nič tekuté ;-)

Jaroslava:
Souhlasím,
po vmíchání vajec mi vzniklo tekuté cosi,které nešlo použít...:-((

vůbec, ale vůbec nevyběhly, vše vypadalo ok, ale žádné nafukování se nekoná. Pekla jsem dle instrukcí, tím to být nemůže..mám misku sušenek :-S

Dnes jsem je dělala byli rychlé a moc dobré jen se po nich zaprašilo:-D:yes:

Jaroslava:tak musím reagovat.Peču jen podle tohoto receptu a každý mi říká ,že lepší věnečky nikdy nejedl.Ještě ani jednou se mi nestalo,že by se věnečky nepovedly,dokonce je po mě chtějí už i na zakázku.Takže za tento super recept,strašně moc děkuji.Jednoduchý a výborný...:yes:

jaroslava 7. 7. 2013 13:46
Pardon,to rozkrojeni jsem prehledla.

Jaroslava 7. 7. 2013 11:28
Špatně napsaný postup receptu. Voda musí bublat,než se vsype mouka,jinak je těsto hnusně tekuté.Věneček se peče na 200 st.10 min.,pak dalších na 150,protože je jinak uvnitř mazlavý.Nevím,jak se dá očima poznat přes sklo trouby,zda je tvrdý a nepropadává,protože jakmile otevřete troubu,tak jste za troubu - těsto spadne a máte právě ty placky!
A poslední věc,věnečky se ještě teplé rozkrajují,pak se teprve plní.Studené věnečky (bez rozříznutí) se naplnit nedají.
Pro někoho,kdo dělá věnečky poprvé,je recept fakt hrozně napsaný!:no:

věnečky postupně vytahuji z trouby a jsou super, uvnitř krásně duté, placky se naštěstí nekonaly. Podle předchozích komentářů jsem se obávala počtu vajec, přidala jsem napřed tři a pak ještě jedno přeci jen a těsto parádní. Děkuji moc za recept a snad budou oslavencům chutnat, připravovala jsem je jako narozeninové překvapení v počtu let oslavence :-)) takže je jich hodně :D jakmile budou naplněné přidám i foto. mám velkou radost, že se mi povedly, takže ještě jednou moc děkuji :)

Josef - děkuji moc :yes:

Výborný recept. Podle jiného ani nepeču. Jednoduché, rychlé, prostě dokonalé. Ze začátku jsem pekl jen tak pro radost, ale pro velký úspěch jsem jich už napekl zhruba 1500 během dvou let.

Věnečky jsou výborné,pro velký úspěch peču už po několikáté.Děkuji za recept.

bohužel se nepovedly těsto je moc řídké a měla jsem z toho placky tekže too letělo do koše :-( škoda nooo ;-)

věnečky jsem dělala,jsou vynikající,mám jich 35,ale
příště musím dělat ze dvou dávek.krásně vyběhly

měla jsem i lepší těsto :-S toto je moc řídké, příště klidně zkusím znovu, ale 4 vajíčka už ne-e

Zdravím ... pujčila jsem si Váš recept ..věnečky se pečou a vypadají že budou fajne...děkuji za inspirace ...V.:yes:

see ještě omlouvam za ty otazky poprve peču nevim . tak se chci ujistit děkuji za pochopeni

Tématické fráze:
věnečky z odpalovaného těsta, odpalované těsto, odpalované těsto na věnečky, venecky, odpalované věnečky, věnečky z odpalovaného těsta, které se vždy povedou, věnečky recept, recept na věnečky z odpalovaneho těsta, žloutkové věnečky z odpalovaného těsta, kluci v akci žloutkové věnečky, venecky z odpal.testa, nejlepší odpalované věnečky, recept na věnečky, věnečky z odpalovaného, domácí mini věnečky, odpalované těsto věnečky, vetrniky z odpalovaneho testa, mini věnečky, odpalované těsto recept, pečení věnečků

Suroviny:
voda, máslo, sůl, mouka polohrubá, vejce, mléko, pudink vanilkový, cukr moučkový, máslo, rum

Přidat fotografie receptu