Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Domácí klobásky

Oblíbenou kratochvílí u mnoha rodin je uzení. Chcete-li připravit ty nejlepší klobásky, stačí se držet osvědčeného receptu. Jeden takový tu pro vás máme i my. Základem je vepřový bůček a chuť doplňuje zadní hovězí.

Hodnocení receptu je 5,0 (37×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

pavelk pavelk

Náročný

Doba přípravy 420 min Doba přípravy: 120 min Doba tepelné úpravy: 300 min + doba odležení

420 min (120 min příprava + 300 min tepelná úprava, + doba odležení)

Suroviny pro 200 porcí

200porcí

Nahlásit chybu v receptu

Naše kuchařky
právě v prodeji

Do obchodu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie245 395 kJ /
58 651 kcal
Bílkoviny3 146,60 g
Tuky5 088,84 g
Vláknina29,40 g
Cholesterol 9,23 g
Sodík 171,48 g
Sůl420,00 g
Sacharidy63,00 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: Bůček pomelu na hrubé šajbě a vsypu sůl (20 g soli na 1000 g masa), dobře promíchám. Krok 2: Uložím (bez vzduchových bublin) do vhodné nádoby a dám do ledničky na 3-4 dny. Krok 3: Po této době vložím maso do velké nádoby, přidám česnek a ostatní koření podle chuti s tím, že papriky dávám minimálně. Vše důkladně promísím a přidávám studenou vodu (3-4 litry). Krok 4: Mezitím pomelu hovězí na jemné šajbě, přidám sůl (20 g na 1000 g masa), promíchám a vložím k bůčku a opět důkladně promíchám. Krok 5: Plním do vyšlemovaných střev a takto naplněná střeva uložím přes noc do chladu, aby maso ještě dozrálo. Krok 6: Udím v předem dobře vyhřáté udírně při cca 70-80 °C asi 6 hodin. Klobásky nechám vychladnout a otřu je ubrousky, aby nebyla tolik cítit mírná hořkost z kouře.

TIP: Jak na uzení

Zveřejněno 4. 12. 2009

Poznámka autora pavelk

Všichni, kteří je ochutnali, si je nemohli vynachválit, proto jsem se rozhodl podělit o recept s dalšími čtenáři.

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Domácí klobásky

Aktuální verzi receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/0Y35

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Domácí klobásky

Aktuální verzi receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/0Y35

Marie

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (77)

RE; pavelk: tak to ti povim naprosto přesně hořká a úplně nechutné protože maso divočáka je suchá není to tak vepřové normální ale divočák je suchý celkově a jinak aj guláš :-O

toho cesnaku je nejako málo

mam kanci muze se pouzit jako hovezi diky

honza: Ano, i kančí se dá použít, ale nevím jaká by to byla chuť.

Dělám je taky tak ve stejném poměru.Když mám králíka,tak ho dám místo hovězího.Zatím taky každý chválil.

Zdravím, mohu poprosit jaká přibližná gramáž koření patří do těch klobásek. Koření podle chuti je pro mě široký pojem :-) Děkuji

pavelk: Dobře, zkusím to tak udělat :-) Děkuji

Zobrazit starší odpověď

Tie klobásy máš v tom horúcom dyme uvarené.Pravé klobásy sa údia studeným dymom 4 až 5 dní.Viacerí kamaráti z Čiech si pýtali recept,ale nikdy ich nemali také ako ich jedli odo mňa a to lem preto,lebo ich v udiarni uvarili.

rita: Tak ten svůj recept si uchovej v tajnosti. Pokud tak udíš 4-5 dnů, mám za to, že klobásky budou suché. Toto uzení se spíš hodí na maso.

Zobrazit starší odpověď

Ahoj pavelk,
včera jsem dostavěl krb s udírnou.A otec oznámil že teď,když máme každý udírnu, že si klobásy bude dělat každý sám.No a já našel tvůj recept.,,už ho mám vytištěn,,:-D Jen jsem se chtěl zeptat ohledně toho česneku zda ho mám dát až v bodu 2 nebo jak píše aricana hned v bodu 1.Budu je dělat cca za 14 dní tak pak dám info.Už teď mi tečou sliny.,,Jo a má ještě někdo dobrý recept na uzení masa,,?

pavelk: Ahoj,

Děkuji za odkaz a i za radu ohledně klobás.Do 14 dní je budu zkoušet.Pak dám info.

Pepino

Zobrazit starší odpověď

Na 17 kg max 2 kg hovězího,čím více ho dáte tím více jsou klobásky suché. A navíc,česnek se dává hned první den,pokud maso je naložené jen se solí,tak už nikdy nechytne tu správnoučesnekovou chuť
:-O

draktrucker 21. 8. 2016 10:52
Ahoj pavelk. Délam klobasy podobne jako ty ale mam je malo stavnate. co s tim........ kde delam chybu;-(;-( udim max 5 hodin, klobasy maji krasnou barvu ale nemaji stavu........ jsou suche:-//

draktrucker: Jak málo šťavnaté, to se jako drolí? Jaký jsi měl bůček, hodně libový? Jakou teplotou jsi udil? Je mnoho otazníku. ;-)

Zobrazit starší odpověď

Jiří Kříž 27. 4. 2016 08:26
My jsme je dělali v devadesátých letech. Do pomletého masa jsme dávali dva sáčky sladké papriky a jeden sáček pálivé na 10 kilo. Maso jsme pomleli v pátek přidali všechno co tam patří naplnily do střev dali do ledničky, a v sobotu se udilo.

Věra horvathová 8. 3. 2016 08:17
Před koncem uzeni,jsme ještě vkládali do uzáku různě ochucený sýr a ten neměl chybu.:-))

Věra horvathová 8. 3. 2016 08:15
přesně tak jsme je dělali a byly vynikající. Vždycky se stahovali sousedi a klobásky byly brzo pryč.:-p

STŘEVA BEZ PROBLÉMŮ PRODAJÍ V GLOBUSU.ASPOŇ V PARDUBICKÉM URČITĚ.:-))

My necháváme hmotu déle odstát, nejméně 24 hodin před narážením do střev . Znovu jí před tím mícháme, je pak taková plnější, homogenejší. Jinak klobouk dolů před tou délkou uzení - u nás se klobásy nechávají dojít v 70 stupňů horké vodě, a pak znova zauzujé
http://www.zabijacky.cz/news/klobasy-recepty-a-dom...www.zabijacky.cz/news/klobasy-recepty-a-domaci-vyroba/

Dekuji mockrat za radu.Zkusim to.

Udin:To bych nedoporučoval, protože krystalky ledu by narušily strukturu střeva. Já je uchovávám v lednici, kde vydrží až rok bez problému.:-)

Muzu zbyla streva na klobasy nasolena dat do mraznice ?Dekuji.

pavelk: To je ukázka véééélmi odolného jedince, který utekl z ochrany a před ním BACHA :-!:-D To jsou prudiči NON PLUS ULTRA :-D:-D:-D

Tak to jsem se tak dlouho nezasmál. :-D

Jak ten Petr H. (neregistrovaný/á) mohl utéct z pánské "ochrany" je mi záhadou!Jeho rodiče museli být určitě velice čistotní!

Petr H.: Mamina, když míchá sekanou, tak si ty rukavice myje v desinfekci, co? Aby chlapeček nechytil bacilka... Jdi do zádele ....

Petr H.: jako fór dobrýýý:yes::-D

Petr H.: Dnes v Kauflandu: Vezli rohlíky. Jedna přepravka se převrátila na zem. Dotyčný jich několik rozšlapal, pak packama bez rukavic sebral, vrátil do přepravky a jel dál. A na to bych si dle nařízení EU měla taky brát rukavice, že? TO JE HYGIENA?

Petr H.: Ti je max. 35, co? Špekáčky taky baštíš v rukavicích:-? Tak si ty rukavice vem, příp. plynovou masku, aby na tebe neskoči bacil :-S Si děláš pr..., co :-D

Recept príma. Ale bez rukavic mi to připadá jak v Afganistánu. To je dnešní česká kultura a hygiena? Vždyť to v srovnání s masem nic nestojí!

Petr H.: O co ti, ty vořechu, jde? Pokud o zničení baktérirí, od toho je tady to tepelné zpracování, A toho, co máš na rukou běžně se bát nemusíš. Ale na záchod by sis ty rukavice brát měl.:-)

rybář:Ahoj. Udal si málo poznatků, ze kterých není poznat,kde se stala chyba. Dělal jsi klobásy podle mého receptu?:-/

Dobrý den, dělám take klobasy, ale chtěl bych poradit dělal jsem je když bylo teplo a při plnění se mi v mašince dělala voda, když se viudili tak byli suché, čím to bylo?:-// díky.

Tak to jo;-) jak říkají kanybalové sto lidí sto chutí :-O:-p

from Kamil: do vašich možná ne, ale já je tam dávám....zmražené maso z toho důvodu že když porážíme býky a nebo ovce tak pak není např. týden čas na to dělat klobásy...do zrárny se většinou už nevejde...když se zabíjí jen 2prasata tak je děláme hned.:-p

pro elfivila:do klobas kůže nepatří a už vůbec ne maso ktere bylo zamrazene ;-)

luboš: Jistě, někdy je třeba klobásku propíchnout, ale jen v případě, když chci z ni dostat vzduch, který vzniká při narážení klobás. Jinak jsem to záměrně nedělal a nevidím žádný důvod to provádět.
Pavel

V některých receptech doporučují naplněné klobásky před uzením propíchat.Jaký na to máte názor?

klaraanna 8. 5. 2013 15:47
budu je délat a těším se na né:-):-):-):yes:

Konečně jsme vyzkoušeli.Místo krávy byla ovečka,přesto děkuji za základní návod.Všechno super jen dvě výhrady.Česneku je tam strašně málo a to uzení vyzkoušej studeným kouřem.Ještě jednou dík.A1.

Jarda:Ano,je tam tolik bůčku i hov. masa. Nic víc,nic míň + koření a voda.

Opravdu je tam takové množství bůčku

milan hurtak 10. 11. 2012 16:13
zuchla:dekuji zuchla, prave jsem vyudil prvni muj vytvor a jsem naprosto spokojen. dekuji za adresu ve statech na potreby a strivka , koreni , ziji tu 33 roku a porad jsem se nemohl dokopat k vyrobe klobas. udim v elekt.udirne PK 100 P PAINTED SMOKER. milan pennsylvania :yes:

prosim jsem z karvine a mel bych zajem o koupi domacich klobas salamu uzeneho tlacenky ale nemam na nikoho kotak ani nabitku prosim o odpoved zda by mi nekdo nemohl prodat prosim napiste mi smidkovija@seznam.cz

danka:No jo,ale při avizovaném zdražení masa,by se cena vyhoupla o 10-15 procent! Ale i tak,rád je dělám,proto že opravdu vím co do nich dávám.Je to sice práce zdlouhavá,ale výsledek je jedinečný.

Já bych ty 200kč za kg klidně dala, když to bude k jídlu:-p Teď se na mne prosím nikdo ani admini nezlobte, to, co se prodává v supermarketech se pomalu nedá ž.., slušně řečeno jíst, to vážně jsme popelnice Evropy:-?:-?
Za kvalitu ráda zaplatím, za šunt, šup s nima do někam:-K

Hned jsem dostal chuť. K otázce, kdo dá 200 za kilo.. Já ano. Kvalita se platí. Raději si připlatil, než pojídat ty hnusy že supermarketů.

Jsou super. Ještě jsem to vylepšil tím, že jakmile vytahuji klobásy z udírny, hned je dávám do kbelíku s vařící vodou (jenom, aby se namočily). Potom střevo není tak tvrdé.:-p

Super že se najde někdo kdo se zabývá domácí výrobou. Alespoň ví člověk co jí. Místo vody dávám vývar z uvařených kůží a ty kůže tam namelu jako pojidlo. Dávám zvěřinu(nejraději muflona), ale to záleží co zrovna máme v mrazáku. Dávám bodík vypadají náramě:-)

Uvažoval jsem i o tom,že bych klobásy mnou vyrobené mohl i prodávat,ale kdo ti v dnešní době dá 200 korun za kilo?:-D

To je mi naprosto jasné, ale jak to vytáhnout přes ten monitor:-?:-D:-D

Jirko,copak o to,je to nádhera,ale ta chuť pravých domácích klobás je nezaměnitelná.:-D

To je pohled, nádhera:-8:yes::yes:

Taky po udeni sprchuju klobasky studenou vodou az teplota klesne tak, ze muzu je udrzet v hole ruce a citim, ze jsou zchlazene i uvnitr. To, ze v Americe nejsou k dostani streva je blbost, ja je kupuju vic nez 25 let z Buffalo, New York od "Sausage Maker". Ty maj absolutne vsechno, od udiren, pragandy, knih do specialnich surovin, jako je fermento a dextrose etc. A ty tu jsou davno pred internetem. Kdyby nekdo chtel, tady je telefon 1-888-490-8525 a jinak www.sausagemaker.com.

Pro rocho73 (neregistrovaný/á): Tak o tom šoku slyším poprvé.Můžeš mi vysvětlit proč tak děláš? Pavel

klobásky vypadají skvěle. Dělám je téměř stejným zpusobem akorát jak je vytáhnu z udírny teplé tak je šokuju ve studené vodě.:yes:

Ach Bože!!!!!!:-p:-p:-p:-p:yes::-K

:-O tolko dobroty na jednej palici! :yes:

taky udíme klobásky a tyhle vypadají moooc dobře, akorát my je máme o něco tlustší:-D Vyzkoušíme tvůj recept a bodík letí:yes:

Drobku, souhlas souhlas, to by jeden potreboval mega udirnu..Ja chci mit udirnu na zahradce, tatinek je sikulka a postavil by, ale boze,vzdyt tady se nada ani koupit super krasne masicko.Nemluve o tom, ze prasatka a ostatni tu porcuji uplne jinak..Co v Americe, taky tak ,,przni,, maso?.. Jinak porad cekam na ten vzorek Pavle K :-D

Pavle, až někdy budu dělat zabíjačku, určitě tě pozvu:yes:. Mi se recept líbí, ale při samotném uzení postupuji krapet jinak. Samozřejmě si recept zaslouží bodík;-). :-!:-)):yes::yes::yes: +13

To je pravda, sáhnout nikdo nemůže, ani přivonět, jen si tu vůni a chuť domýšlet. Jak to říkal ten mistr kuchař v pohádce o té šunce? Že je jemně uzená? Tyto klobásky určitě též. Místo řádu zlaté vařečky posílám bodík :yes::yes::-p

:yes:Zrovna si tu slintám u klobás,jitrnic a jelítek,ale sáhnout si jeden nemůže:-p

:-8 Socatko, já žiju v americku, udíren by bylo na vybranou, ale o střívko jeden nezavadí. O střevo jo a často, ale to se zas nenechá nacpat do udírny.;-)

Jezis,jsem tady dneska poprve, a uz slintam!!!TO je zuzo! Ale pravda pravda, kde vzit strivka a hlavne udirnu! Tady v Anglii nic takoveho nemaji, jenom to blbe Tesco ;-( Manzel zboznuje ceskou stravu a musela jsem si otrit obrazovku jak mi ji oslintal! Bodicek bodicek, jenom cekam na vzorek :-8:-D

To je na obrazku zranice, uf a chute pusobej. Ptam se, je mozno i udelat mensi varku klobasek??? Jinac :yes::yes::-p:-p

POZOR POZOR !Vloudila se chybička v mém receptu na klobásy.Soli se dává 2 dkg (dvě) a ne 3 gramy. Velice se omlouvám!!!!
pavelk

Už jsem gramáž v receptu změnil:-O

no nádhera a sliny se sbíhají,ale v paneláku nerealizovatelné,bohužel.:-*

:-O;-):-p:yes::yes: jen maličkou prosbičku, nejde přehodit ta nádherná fotečka s finálem:-p jako první a pak dát až ten postup - je škoda jí nadat první - je :yes:

Jóóó pane, to musí být velká dobrůtka a za hodně peněz, tolik masa, já bych určitě dělala tak z poloviční dávky, ovšem je to skvělej recept a dávám boda:yes:
Pavelk, zároveň tě vítám mezi náma a přeju ti, aby si tu byl spokojený(nebo spokojená:-?)Začal si dobrým receptem, tak jen tak dál, těšíme se;-)

:-p Jano, o tvé ségře vím kdesi z minula z komentáře, jsme na tom stejně. Maso levné, o střívko nazavadíš. Zato střev je kolem, hlavně ve vládě:-D

:yes::-O:yes:tak to je naprostá bomba, tolik masa pohromadě si ani neumím představit... musí to být dobrůtka:-O:-O

Střívka jsme dnes v klidu koupili v řezníku, ale nevím, jak kde. Rozhodně máš plus za klobásky, už tady máme dvoje, tak porovnám;-):yes::yes:
Drobek, mám segru v Kanadě, taky tam mají prd, no:-/

;-( Copak o to udírna, ale kde vzít střívka? Možná, že je v Tescu mají, ale tady v americku zas nemáme Tesko ani nic podobného.:-((

Krásně si tam visí.:-p:yes:

Vypadá to svůdně,musejí být i výborné,ale kde vzít udírnu...:-p:-p:-(:yes::-D

Tématické fráze:
vyroba domacich klobas, klobásy recepty, domaci uzene klobasy, výroba klobás, recept na klobásy, výroba domácích klobásek, recept na klobásy do udírny, výroba domácích klobás video, klobásy recept, recept na domácí uzené klobásy, vyroba domácí vepřové klobásy, domácí moravské klobásy recept na 5kg masa, vyroba klobasek, vyroba domácích klobás recept, domaci uzene klobasy recept, recept na klobásky, klobásky recept, klobásy recepty video, klobásy, recepty na klobásy

Suroviny:
bůček, hovězí zadní, sůl, česnek, pepř mletý, kmín celý, paprika sušená sladká, paprika sušená pálivá, voda

Přidat fotografie receptu