Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Kakaový olejový korpus na dort

Plánujete oslavu? Pak právě tento nadýchaný vláčný kakaový korpus oceníte. Recept může působit náročně, ale ve skutečnosti je pouze detailně popsaný, aby se každému povedl. Pojďte se s námi naučit, jak připravit korpus jako základ malého uměleckého díla hodného každé oslavy.

Hodnocení receptu je 5,0 (217×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

isindy isindy

Snadný

Doba přípravy 70 min Doba přípravy: 30 min Doba tepelné úpravy: 40 min

70 min (30 min příprava + 40 min tepelná úprava)

Suroviny pro 1 kus

Forma o průměru 25 cm

1kus

Nahlásit chybu v receptu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie9 127 kJ /
2 181 kcal
Bílkoviny62,60 g
Tuky100,60 g
Vláknina10,20 g
Cholesterol 1,30 g
Sodík 501 mg
Sůl1,05 g
Sacharidy251,30 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: Na začátek připravíme formu, ať se pak nezdržujeme a těsto nečeká: Formu otevřeme, na dno položíme pečicí papír, dno i s papírem uzavřeme kruhem (papír kouká z kruhu ven). Tukem či olejem ve spreji pomastíme lehce boky i dno (dnešní teflonové formy není třeba už vysypávat). Krok 2: Zároveň v troubě rošt nastavíme tak, aby horní část formy byla přibližně uprostřed prostoru (takže u většiny bude rošt na 2.kolejnici, cca 10 cm od dna trouby). Krok 3: Zapneme troubu na 150 °C, ohřev zdola i shora (horkovzduch na korpus nepoužívám), u plynu na střední teplotu. Necháme předehřát. Krok 4: Do velké mísy oddělíme bílky, žloutky dáme do malé misky bokem. Do bílků přidáme špetku soli (co se vejde mezi 2 prsty) a na nejvyšší stupeň šleháme. Jakmile je sníh téměř hotový, po částech (cca na 3 x) přisypáváme cukr a stále šleháme. Krok 5: Sníh s cukrem musíme šlehat dostatečně dlouho, celkem tak 5 minut. Po vytažení metel ze sněhu se musí tvořit špičky a držet tvar. Pokud tuto fázi podceníme, korpus nenaběhne a bude to ošklivá, hutná placka. Krok 6: Do hotového pevného sněhu postupně zašleháme žloutky a olej, šlehač již na mírných otáčkách. Vždy 1 žloutek, prošlehat, 1 lžíci oleje, prošlehat...a takto vše 5 x. Krok 7: Mouku a kakao odvážíme a přes síto prosejeme na žloutkovo-sněhovou směs. Tím proséváním zabráníme hrudkám a mouka se provzdušní. Vařečkou opatrně promícháváme, spíše jen překlápíme pořád dokola, dokud se vše nespojí. Krok 8: Těsto přendáme do formy, stěrkou urovnáme více do krajů, prostředek je mírně propadlý...ono se to pak pečením srovná a nedělá se navrchu boule. Krok 9: Formu dáme do trouby - nemlaťte s ní, opatrně jako s mimčem, jinak se může stát, že se těsto zdrcne a propadne a pečeme 40 minut. Pokud korpus začne nahoře příliš hnědnout, položte na něj kus pečicího papíru, některé trouby jsou nevyzpytatelné a musíte to své vychytat. Krok 10: Po 40 minutách vyndáme korpus opatrně na mřížku a špejlí zkusíme, jestli se na ni těsto uprostřed korpusu již nelepí. Pokud není špejle po vytažení suchá, dejte ještě na chvíli dopéct, ale stát by se to nemělo. Krok 11: Hotový korpus necháme na mřížkách sporáku asi 5 minut odpočinout, pak nožem projedeme boky a uvolníme, případné připečení těsta a kruh sundáme. Korpus necháme na spodku formy vychladnout, poté otočíme vzhůru nohama, sloupneme pečicí papír a máme korpus připravený k dalšímu zpracování.

TIP: Jak upéct dort bez formy

Zveřejněno 12. 2. 2011

Poznámka autorky isindy

Tento korpus používám u dortů nejčastěji a občas se mě na něj někdo ptal. Díky soukromým vzkazům a otázkám maminek, které chtějí upéct svůj první dort, jsem si uvědomila, že co pro některé je samozřejmost, pro jiné je oříšek - a nezáleží na věku :) ne každý měl možnost okoukat kuchyňské fígle doma od své maminky nebo babičky a stejně jako já, se složitě metodou pokus/omyl propracovával k dnešním znalostem. Tak jsem to vše při posledním pečení korpusu nafotila, teď sepsala a snad to pomůže i ostatním zlomit strach a pustit se do pečení :)

---------------------------------------------------

Pozn. po upečení cca 200 ks těchto korpusů: časem jsem postup zjednodušila a zjistila jsem, že výsledek nemění: ve fázi oddělení bílků a žloutků dám žloutky do misky, k nim dám 5 lžic oleje a když je sníh s cukrem hotový, naliji vše najednou, poté důkladně ještě asi 2 min šlehám, až je hmota lehce nadýchaná... do toho vmíchám mouku s kakaem... dokonce bych řekla, že proti původnímu postupu se ještě více nadlehčí a těsta je více, vejce se víc našlehají a přidají na objemu.

----------------------------------------------------

Pokud chcete světlý korpus - nahraďte kakao moukou, pokud chcete ořechový - nahraďte kakao mletými ořechy... v tomto případě doporučuji přidat 1/2 balíčku prášku do pečiva.

----------------------------------------------------

Po dotazech na různě velké formy doplňuji základní pravidlo:

1 vejce = 30 g cukru, 1 lžíce oleje, 30 g mouky s kakaem (zde není přesný poměr tak rozhodující, jde o celkovou váhu mouky+kakaa).

20 cm = 3 vejce

25 cm = 5 vajec

28 cm = 7 vajec

30 cm = 10 vajec

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Kakaový olejový korpus na dort

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/92lJ

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Kakaový olejový korpus na dort

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/92lJ

Marie

Náhodný recept

Další náhodné recepty

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (417)

Recept ještě nebyl hodnocen 5,0

Naprosto super nadýchaný!

5 vajec

150 g cukru krystal

120 g hladké mouky

30 g kakaa

5 lžic oleje

špetka soli

tuk nebo olej na formu //// a olej je kde ?????????????

Alexandra11: Hezký den, v surovinách je uvedeno 5 lžic oleje, olej se společně se žloutky postupně zašlehává do bílkového sněhu.

Dobry den, prosim Vas, je mozne delat tento korpus bez cukru?

Funkční recept, paráda. Díky moc. Dovolila jsem si přidat foto

zdenka.s: můžete jej použít do všech, je to jen taková sichrovka, kdyby nebyl sníh dobře vyslehany a neudržel hmotu. Nic tím nezkazíte.

Po přečtení komentářů nemůžu jinak než se pustit do pečení, moc dortů jsem ve svých letech neupekla :-D ,tak se chci zeptat, jestli ta poznámka o přidání prášku do pečiva se týká jen ořechového těsta nebo i světlého , děkuji :-K:-K:-K

Vynikající!!!

Perfektně podrobně sepsaný recept, moc děkuji. Vaše recepty jsou skvělé,

povedl se, a všem nám moc chutnal, přidávám foto :-)

dobry recept, povedl se, diky.

isindy: No, povedl se, co dodat, dort zachraneny!<3:-K:-K

magdalenka: to je milé :-K:-*

isindy: skvelá si aj ty a chýbaš tu.

Veronika.Hrozna: to mě těší :-8, ten korpus je opravdu skvělý ;-)

isindy: Jako obyčejně, když něco zmrším, tak je to tvůj korpus! Udělala jsem teď a zapomněla jsem na troubě nastavit teplotu, takže sice svítila a knoflíček taky, jenže ouha, nehřála. Otevřela jsem troubu, s formou s dortem v tlapce a ovanul mě studený průvan!:-(
Co teď? Rychle jsem ji zapla, aby se ohřála a duševně se připravila na to, že 15 minut to těsto nevydrží v té formě čekat a budu dělat další. ;-( Ale majíce, neotřesitelnou důvěru v tvůj recept, něco jako v Písmo svaté, tak jsem ten korpus strčila do trouby. A on se vesele peče a bobtná, už je tam 15 minut a vypadá to, že to bude, fakt Písmo svaté! :-D ;-);-):-D:-K

Včera jsem dělala a po hodině chlazení, se dal lehce dvakrát proříznout a bez podběráků, se dal dvěma rukama přeložit uřezaný plát !!!!:-O A to jsem neměla uzavřenu "smlouvu s ďáblem" ! Co dodat, nemám slov! :-D:-D:-D;-)

Dneska jsem dělala poprvé a super :)

Pecu this korpus jiz po nekolikate. Krasne rozepsany recepis a postup. Nikdy nezklame. Isindy dik za recepis.

:yes::yes::yes:
skvělý, dělala jsem synovi k narozeninám a za týden jsem musela péct znovu:-)

Je super. Zkoušela jsem poprvé a už nejspíš jiný nikdy dělat nebudu. A autorka krásně popsala celý postup. Moc díky ;-):yes:

Děkuji za recept, dnes jsem upekla. A korpus vypadá skvěle, tak snad se mi ten dort povede ????. Jen jsem pekla o 10 minut déle, mám průměr 28 cm. Zapisuji do své kuchařky, jiný už asi zkoušet nebudu, už těsto na okošt výborné. Za mě TOP. :-8 :yes:

Veronika.Hrozna: dekuji :-)

evik1205: Nic nepridavat, bude akorat. Kdyz se neco nepovede, tak dat do formy a upect. Tento recept, je absolutne blbuvzdorny. Vzdy se povede, at udelate jakoukoliv chybu.:yes:

ahoj mam formu 22 cm mam delat z tohoto receptu nebo mam pridat suroviny?Diky budu pect poprve:-)

I já děkuji za úžasný recept. Korpus jsem pekla už mnohokrát a vždy se povedl (i při použití urychlovaciho postupu) a tedy vždy je skvělým základem a všichni chválí a chválí. Zkoušela jsem i zdánlivě vymazlenější korpusy, ale tento je nej.<3 Díky

Naprostý luxus! :) Díky za recept! :yes: Těsto drží krásné tvar i ve formě a nerozleje se. Potřebovala jsem vyvýšené kraje a lehce propadlý střed. Měla jsme obavu, že se to ,,rozlije" jako u jiných těst ale je to naprosto super těsto ❤️

HoneyDzul: ahoj, určitě, těch pár cm je ok, bude jen o fous vyšší korpus...ale z formy neuteče, pokud nebudou vejce XXXL :-)

Ahoj, mohu prosím použít tento recept na formu 22cm? Děkuji :-K

Perfektni popis receptu, hlavne ty vychytavky na konec. Dekuji za nej, protoze kdyz chcete upect dceri dort k narozeninam a pokazite uz korpus, tak je to fakt otrava. Tento vysel uzasne!!!

verous1985: Také se mi stalo, nicméně po rozkrojení byl rovnoměrně propečený, takže jsem to podala tak, že přesně takhle to má vypadat a vypouklý dort sklidil velký úspěch ????

Veronika.Hrozna: děkuju, vyzkouším

Běžně dorty objednávám, pečení není má disciplína. Synek se však rozhodl, že chce dort upéci. Zvolila jsem tento recept a musím se pochválit, napoprvé a je nádherný, vysoký, jemný, nadýchaný. :-K No mám radost :-8

sapim: Mohu jen za sebe, jak si s tím poradím. Do kakaového těsta - piškotu dávám vždy dvě lžíce teplé vody na jednu lžíci kakaa a prášek do pečiva. To kakao potřebuje víc tekutiny , je to přeci jen prach a jde tam toho dost. Když dělám kakový piškot třeba na řezy, tak tam to dávám vždy , abych neupekla placku, ale nadýchaný piškot. Taky jsem s tím zápasila.

sapim: zkus změnit druh kakaa.

Nejlepší korpus...Vždy kdyz peču dort, tak dělám 99,9% kakaový korpus, ale nikdy mi tak nevyběhne, tak dělám 2, ať je dort vyšší :D, dnes jsem poprvé na přání dělala s vanilkovým korpusem a těsto vyběhlo úplně krásně :O !! Nevím co dělám špatně s tím kakaem , nějaká rada? (Vždy tu mouku a kakao prosévám přes síto na několikrát :D. ) :-8

Zkusila jsem přesně podle receptu... akorát jsem teda pekla na horkovzduch, protože moje trouba nemá program na pečení zezhora i zespoda, můžu dát jen pečení zespoda... dort krásně a celkem rovnoměrně vybíhal a najednou ke konci pečení se začal prostředek propadávat :-( Je to troubou?

Opravdu výborný recept na korpus. Dělala jsem třípatrový (prostřední patro vanilkové - jiný recept) a tento kakaový byl naspod. Dort se nepropadal, krásně držel. Všem moc chutnal.

isindy: Já to neriskla, to byl omyl. Druhý jsem umíchala , dle předpisu! Byl nadýchanější. Oba dva, jsou prudce jedlé. Na druhý, jsem ubrala kakao, dle tvých doporučení a nahradila mletými lískovými oříšky. Do obou jsem přidala lžičku prdopeče.:yes::yes::yes: Teď jsem nakrojila, skoro jsem upadla, žádné máčení nože, žádné pižlání, žádné drobky, tento dort prostě nakrájíte, jako laserem, obyčejným kuchyňským nožíkem, bez máčení, bez problémů. :-O Tak jsem se rozhodla, že pošlu fotku !

Veronika.Hrozna: tak to jsi odvážná školačka - já to pořád opatrně překlápím, ale fajn vědět, třeba to někdytaky risknu a prokutruji to robotem :-D:-D popravdě, tohle těsto se pro mě stalo univerzálním, ten druhý piškot už vůbec nedělám.
Když chci světlý, nedám kakao a jeho váhu nahradím moukou, jen přidám půlku kypříku pro sichr, když chci ořechový, přidám mleté ořechy a uberu o to mouky... dělám i na plech jako podklad pro různé náplně nahoru typu ovoce/želanina či krém. Fakt nikdy nezklamalo :yes:
Fajn se s ním dělá hned s čerstvým, pokud držím formát. Pokud by šlo o 3D dort, je lepší studený zabalit do strečky a nechat do druhého dne v lednici, perfektně zpevní a dobře se pak vykrajuje a tvaruje.

isindy: Teď mě nekamenuj, místo překlápění po nasypání mouky s kakaem, jsem to zašlehala robotem! Mimčo, nemimčo !
Teď je deset minut v troubě a těsto se zvedá ! :-O Mám naváženo na další korpus, čekám jak dopadnu, s tím prvním, je to lepší než Agata Christie! :-D ;-) Teď je v troubě 20 minut a už je plná forma!:-O
Je naprosto perfektní, nikam se nenalepil , drží a neklesá, jako mnoho jiných. Co víc si mohu přát! <3:-K:-K:-K
Teď jsem prokrojila, šlo to báječně i s tak čerstvým korpusem, žádné rozpadávání, drží báječně dohromady. Manipulace na 1 ****, vezmeš položíš není třeba, žádné kejkle, podběráky etc.. Neláme se, nedrobí se !:-K je báječně hořký od kakaa, takže snese jakkoukoliv sladkou náplň. :-K Málokdy něco tak, chválím, ale tento recept, si to opravdu zaslouží.:yes::yes::yes::yes:

Veronika.Hrozna: proč je v jednom polohrubá a v druhém hladká ti neprozradím, nejsem původním autorem, už ani nevím, kde jsem k nim kdysi přišla - zda v sešitech po babičce či někde na netu a metodou pokusů a zkoušení jsem ty dva vyhodnotila jako nejlepší...
Hladkou mouku neřeším podle značky, dávám tu, co mám zrovna doma, nepozoruji mezi nimi zase tak výrazný rozdíl...
Žloutky a olej nemíchám, po vyšlehání sněhu s cukrem to tam prostě naliju najednou, tak jak je... klidně by mohlo být i oddělené, ale nač špinit víc misek :)
Prášek do pečiva není nutný, pokud jsou bílky dobře vyšlehané, drží korpus i tak dobře, ale pokud třeba lžičku přidáš, určitě tím nic nezkazíš...

Isindy prozraď, proč je na tento korpus lepší hladká mouka a jakou doporučuješ ? Mám 00 a T 650 a obyčejnou.
Právě se tvůj recept dostal k realizaci. Potřebuji dva korpusy, vybrala jsem tvůj! V tom piškotovém, máš polohrubou mouku.A prášek do pečiva taky ne? Dotaz k poznámce, ty žloutky s olejem trošku rozšlehat, aby se to spojilo a pak přidat najednou ke sněhu?

Perfektný korpus, dokonalý. :yes::yes::yes:

Recept je výborně napsaný a korpus je suprový :yes:. Včera jsem pekla vnukovi k narozeninám a dort všem moc chutnal :yes:.

Korpus mi vyběhl o něco méně,ale to bylo dáno větším rozměrem formy, naštěstí jsem dělala dvojitou dávku,takže dort byl vysoký akorát...;-):-8 chuťově úplně super<3 všem moc chutnal a skoro na mě nezbylo..už jiný korpus dělat nebudu:yes:

Ulozeno.<3Pristi dortik bude z tohoto receptu.:yes:

Zdravím, učím se na střední škole jako cukrářka třetím rokem a moc ráda dělám dorty a právě jsem hledala, jaký korpus by byl opravdu dobrý a vláčný. Tenhle mi padl do oka podle pěkně popsaného postupu a podle dobrých ohlasů. Dnes jsem pekla kakaový korpus na dort podle vašeho receptu a musím opravdu pochválit. Korpus je nadýchaný, krásně pravidelný a hlavně výborný a jednoduchý. Parádní recept, doporučuji :-) :yes:

miriko10: to mě těší ;-) bohužel ohledně výšky neporadím, máte opravdu formu jen 25cm? Na trhu jich je více rozměrů a pak každý cm hraje roli v objemu. To samé velikost vajec, někdy koupím M, co jsou spíše S...pak řeším přidáním 1 ks vejce....

Upečeno! Chuťově výborný, ale též byl dost nízký, jak tu někdo psal. Přitom sníh jsem měla nádherně vyšlehaný. Udělala jsem ještě jeden korpus, tentokrát světlý - hladká + kokosová mouka. Každý z korpusů jsem rozřízla jednou a prostřídala světlý a tmavý. Krém z mascarpone a šlehačky. Byl skvělý. Všichni nadšení. Akorát děti řekly babičce (mojí tchýni), že se má ještě co učit. Tak mě těď nesnáší ještě víc????

catherina: pokud má jen 5cm a byl ve formě 25cm, pak není něco v pořádku...ten korpus je až k okraji formy. Jana asi myslí sražený, nevyběhlý... může to být málo vyšlehaným sněhem, špatnou teplotou pečení, podivnou moukou, těžko říct. Mám za sebou více než 500 těchto korpusů a přesto i mě asi 2x "vypekl" a šel prostě do koše, spadl, zdrcnul se...a přitom další ze stejného materiálu vyšel už ok...
Pokud jste si už neporadila, rozkrojte jej jen napůl a udělejte si ještě jeden plát doprostřed, klidně světlý, aspon to bude vypadat zajímavě. Pak bych řešila poměr na 2 vejce... čili vše děleno 5 krát 2.

JanaDorazinova: ještě jsem ho nerozkrojila, ale vypadá v pořádku. Co myslíte tím zakalený?

catherina: Pokud je jinak v pořádku, nedrobí se, není zakalený, upekla bych ještě jeden stejný ;-)

Predem se omlouvám za začátečnický dotaz ☺️ Dort mi přijde nízký, cca 5 cm, chtěla jsem ho rozkrojit nadvakrát, což nepůjde. Mám tedy upéct ještě jeden korpus a nebo prostě dát třeba 10 vajec? ????

vera.s: to opravdu ne, je potřeba dát olej....

Mohu, místo oleje použít smetanu?

Ajosposlos: korpus samozřejmě můžete rozříznout, 1-2x podle potřeby a chuti. Krém vám to určitě udrží, dělám tak všechny dorty.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat,zda tento korpusu můžu ještě rozpůlit nebo je lepší upéct dalších korpus, abych udělala vrstvený dort s krémem. Krém bude tvarohový se šlehačkou. Případně zda dort udrží 3 tyto korpusy. Děkuji

Děkuji za parádní recept a hlavně za to, že jste si dala tu práci a vše podrobně popsala. Díky tomu se mi povedl výborný, vláčný dort. Pekla jsem dva korpusy pro naked cake a dort měl velký úspěch.:-)

@MartinaKej: doporučuji minimálně 1,5 dávky, raději dvě. Vždy lze vršek seříznout - pokud tedy máte tak vysokou obdelníkovou formu.

Dobry den,poradite mi prosim,z kolika vajec udelat testo do obdelniku 22x31 cm?Dekuji

no, já to nepočítala, já to prostě odhadla - po cca 600 dortech už to mám "ve voku" :-D:-D

Zobrazit 2 starší odpovědi

Sranda dort, fakt jednoduchý, děkuji:yes:

Isindy: já myslel, že bych udelal telo a vedle ten krk.... Stačí, když bude malá... Jinak mimochodem, jak vám teď píšu tento kometář, tak dělám u toho další dort s vaší korpusem...:-D:-D:-D

isindy: Děkuji... klasických kulatých dortů mám za sebou asi 10 a nemůžu si váš recept vynachválit... <3<3<3 . Tak tedy dám dávku z 10 vajec najednou a vyjde mi to na jedno prokrojení.... tady je můj cíl: www.thecakestore.co.uk/electric-guitar-cake/ .... Budu ho prodávat známé za 1 200 kč... Nějaké tipy? Děkuji...:-O:-O:-O

Krcek164: to mě těší :-8 :yes: dělala jsem známému tuto https://dortovadlo.rajce.idnes.cz/marcipanove/#P10..., dle mého z 1 plechu bude dost malá, když vezmete v úvahu poměr těla a krku. Tato je ze dvou plechů - 1 na tělo, 1 na krk, prořezy zlikvidovala ochotně rodina. Potahovala a promazávala jsem každé solo, vešlo se chladit do lednice - až pak na konečném podnose sestaveno a "spojeno" hmatníkem s pražci a strunami. Celkem měla 80cm a do lednice se opravdu už nevešla, to bylo doděláno těsně před předáním. Ale pro cca 20 lidí by tohl 1 plech stačit, tj. 40cm celkem délka.

DOTAZ: budu dělat dort ve tvaru kytary s tímto korpusem... Budu tedy muset udělat celý plech korpusu a kytaru poté vyřezat... Kolik myslíte, že budu potřebovat těsta na plech velký 30x40 cm????děkuji, filip :-p<3

casino: noo:-D - pokud by se prokrajovaly, tak se asi promaží, když se slepují krémem k sobě, tak se - alespoň u nás - říká, že se smazují;-) Ale stejně byl můj "smazovací" postup autorkou zamítnut, tak co:-D:-D A vůbec "mí pražané mi rozumějí" :-D

Zobrazit 4 starší odpovědi

Děkuji za perfektní recept. Díky němu jsem si (i přes pověry) troufla upéct dort na vlastní svatbu. Samozřejmě přidávám bod. :-) a fotku. Pokud by se nelíbila, smažu ji.

Maryje: moc se vám povedl, gratuluji :yes:

Dobrý den, nezkoušela jste tento korpus do bábovkové formy? Chtěla bych dcerce udělat takový ten dort s panenkou uprostřed. Váš korpus jsem dělala už mnohokrát, vždy se povedl, ale vždy jen v klasické dortové formě. Nevím jestli do bábovky by nebyl příliš vysoký a propekl se.

Pavla: klidně bych jej v bábovce udělala, jen ji přikryjte shora alobalem lehce a pečte déle, třeba hodinu, at se propeče

Zapomněla jsem vyfotit korpus, tak aspoň fotku celého dortu jsem přidala, nezdobila jsem, jen jsem pomazala nádivkou a posypala ořechy.

:yes: opět po delší době jsem dnes pekla dva tyhle korpusy, oba jsou skvělé, krásně nadýchané, zítra budu péct ještě jeden, potřebuji tři dorty na rodinnou oslavu. Už jsem je pekla víckrát a vždycky se perfektně povedou.:-K

Marek:
Když se nezadaří, tak o přešlehaném sněhu píše kdekdo :-p
Autorka píše: "Po vytažení metel ze sněhu se musí tvořit špičky a držet tvar." Pokud se kuchtíci budou držet této poučky a neudělají botu jinde, tak se dílo podaří:-)
Píšete: "...šlehat jen tak dlouho, aby tam zůstaly bublinky !"
No a jak seznáte, zda tam bublinky ještě jsou, či už zdrhly do pryč, he? :-O:-):-D:-K

Jana: Tak to jsme na tom stejně..Taky jsem pekl korpus,že udělám dort prcka, ale k nadýchanému má dost daleko. Z bílků s cukrem se udělala náplň do kremrolí. Někde je v popisu něco špatně...šlehat s cukrem 5 min je asi moc ! To vyžene všechny bublinky co mají udělat to nadýchání a je to jen hustá hmota.. ! Takže popis bych opravil...Bílky s cukrem šlehat jen tak dlouho, aby tam zůstaly bublinky ! V žádném případě nemíchat 5 min ! Popis je úplně k ničemu..

Krasny. Delala jsem a super nadychany,vlacny.:yes::yes::yes:

Děkuji. Hlavně za podrobný postup. Peču dorty už léta a tentokrát mi snad úplně poprvé udržel původní výšku a nespadl na polovinu :-D Fakt jsem nevěřila že je to s těmito surovinami možné.... :yes:

Korpus je výborný, lehký, není suchý a je krásně nadýchaný. Zkoušela jsem kakaový i světlý a oba jsou úžasné! Moc děkuji za recept! :-K

Naprosto výborný korpus, během týdne jsem ho dělala hned 3x a úžasně popsáno co jak dělat to si opravdu zaslouží velkého boda:yes:

Už ho mám vyzkoušený z podzimu, dala jsem půl na půl kakao a nastrouhanou čokoládu a byl výtečný! Teď mám na jednom korpusu jen čokoládu a na druhém zase půl na půl a je to fakt mňam! Díky za recept!!!:-K

Vas recept na korpus se mi moc libi a chtela bych vyzkouset.. :) jen bohuzel nemam kuchynskou vahu :( skoda.. Tak snad nekdy :)

tyna: existují i odměrky, které váhu aspon částečně nahradí... např https://www.eva.cz/zbozi/DOP13138/odmerka-1l-s-cer...

Dobrý den, chtěla bych kakao nahradit kokosem. Lze to a bude stačit jen těch 30g? Děkuji za odpověď

Mirka: omlouvám se za prodlení - casino doporučuje korpus, který neobsahuje kokos, jen se forma kokosem vysype... zkuste kombinaci: dala bych 30-40g kokosu, doplnila do 150g moukou a formu kokosem vysypala... nebude to Bounty, kokosovou příchuť korpusu by to ale mělo dát

Zobrazit starší odpověď

Výborný korpus, lehoučký, potřela jsem jej rybízovou marmeládou a naplnila pařížskou šlehačkou, paráda! :yes:

Díky za tento recept. Dělala jsem již 3x a pokaždé se povedl a dorty moc chutnaly. :-):yes:

Recept je super, zítra vyzkouším. Ještě bych potřebovala nějaký dobrý recept na krém.

Moc díky za radu, vyzkouším ;) Ten kakaový korpus byl skvělý (ne světlý :) byla jsem z něj nadšená!

Zkoušeli jste už tento recept jako ořechový? Ten kakaový byl úplně skvělý, ale teď bych potřebovala ořechový korpus.
Je psáno ořechy místo kakaa, bude stačit těch 30g? Bojím se, aby se povedl stejně dobře, kakaový nasadil laťku vysoko :))

isindy:
S tou barvou kakaa je to vachrlaté:-)
To možná platilo kdysi, ještě tak před 50ti lety:-):-)
Používám Van Houten... a jen tak z hecu jsem koupil cosi, co se v názvu honosilo slůvkem "holandský" a bylo to za "hubičku" a netvrdím, že to nestálo za nic. Ale ta barva, tak ta tedy byla! Za takovou by se nemuselo stydět ani to kakaové bejby z kdysi známé, profláknuté odrhovačky:-):-):-)
No, jen příroda a čert ví, z čeho to soudruzi dělají:-):-):-):-)

Zobrazit starší odpověď

Prave minuly tyzden som mala na stole dobosovu tortu...ja dobosove rezy nemam rada, tak som ju ani neochutnala, ale bola to nadhera prenadherna....a naratala som tych platov 12!!!!!!!!! Uzasne nieco. Tam ale boli tie platy pochopitele biele.
Ked moja mamka este pekavala, tak som sa jej pri doboskach pytala, preco radsej neupecie hruby korpus a nenareze ho na viac dielov, tvrdila ze textura toho zakusku je potom ina.

Pokud bych jej pekla po plátek, tak na kolik st. a jak dlouho? Děkuji Petra

Petra: tak som si myslela spravne. No mate pravdu, pri nahych tortach sa musia tie platy piect samostatne....no musia, samozrejme ze nemusia, ale narezanim by sa stratil ten efekt nahej torty. Vela stastia...

Zobrazit 3 starší odpovědi

Moc děkuji za úžasný postup ! Návod i pro začátečnice. Klasický korpus jsem dělala poprvé a vydařil se úplně perfektně :) Dnes máme s manželem výročí svatby tak jsem zvědavá, jak bude chutnat ;) Zkoušela jsem kousíček co uvízl na formě a zdá se mi super. :yes:

Nesedí mi tam ta hladká mouka co dát raděj polohrubou.Z hladké mam vždy sraženinu....
:-?

Alena: nikdy jsem do tohoto korpusu polohrubou nepoužila, neumím poradit - zkuste a uvidíte...

Děkuji za super recept. Dělala jsem o víkendu poprvé a úžasně se povedl. Nadýchaný, není přeslazený a bez prášku do pečiva. Paráda. Všichni si dort moc pochvalovali. :yes::yes::yes:

Dnes jsem pekla a nepovedl se :-(. Dokud jsem šlehala zvlášť bílky a žloutky, tak super, ale jakmile jsme spojila dohromady, tak už jsem poznala, že něco asi nebude v pořádku, protože těsto nebylo vůbec nadýchané... Po upečení to byla jen nízká houbová placka :-(. :no:

děkuji :-K jsem ráda, že korpus má své příznivce :yes:

Hanka : toto je na cca 25cm, pokud máte 28cm, je třeba přidat +2 vejce, 60g cukru, 50g mouky, 10g kakaa, 2 lžíce oleje.

Zobrazit 2 starší odpovědi

Milá Ivanko,
tak jsem vyzkoušela Váš korpus a musím Vám moc poděkovat. Zkoušela jsem už hodně receptů, ale vždy mi z toho vyšla sražená placka a, až jsem to už vzdala, objevila jsem Váš podrobný návod a huráá, povedlo se :-D Takže moc děkuji a prosím přidávejte recepty dál pro nás méně zkušené. Mějte se moc hezky a přeji hodně kuchařských i osobních úspěchů. :-K

Musím udělit obrovskou pochvalu:yes: Tento korpus mě nadchnul po všech stránkách. Chuťově je velmi dobrý, nadýchaný, krásně se s ním pracuje. V životě jsem nenarazila na korpus, který by se dal rozkrájet na skutečně tenké pláty a držel krásně pohromadě, nikde se nerozpadal a neodlamoval:-O Prostě obrovská spokojenost. Uděluji bodík, jiný už péct nebudu a děkuji moc, že jste se o tento recept podělila, je to poklad! :-K

Ach jo, já jsem zkrátka královna všech hrudkovitých koláčů, buchet a dortů. :/ Nevím, čím to, vše dělám opravdu pečlivě, proseji, opatrně obracím.. Navíc u některých receptů to ještě nějak jde vyřešit, ale tady se bojím, abych ještě nenarušila strukturu těsta. Kdyby byly nějaké rady, budu moc vděčná. Jinak je recept skvělý, tohle se týká spíš mých dispozic..

Eliška: těžko říct, kde děláte chytu, tento korpus zvládá i můj manžel, když nestíhám a potřebuji přípravné práce hodit na někoho jiného ;-) jediné, co mě napadá, že příliš razantní míchání ala polévka, toto je třeba obracet zlehka odspoda nahoru, spíš jen tak překlápět... pro jistotu můžete přidat 1/2 balíčku prášku do pečiva, ale je to již vysloveně "tutovka"...

Zobrazit starší odpověď

Hana Čermáková 24. 8. 2016 08:34
super korpus moc děkuji :yes: jiný už nepeču:-K

Moc děkuji za úžasný recept a postup, s korpusem se parádně pracuje. :-K

Těsto skvělé a úžasně se s ním dělá, luxusní. Snad ho i dobře upeču. :yes::-p

dělala jsem dva za sebou, první mi tolik nevyběhl, druhý už pěkně. Ale oba byly chuťově moc dobré a povedly se. Příprava byla celkem jednoduchá. děkuji za recept. :yes:

:-K

Tento korpus na dort je absolutne bez konkurence,alespon tedy u me. Dnes jsem ho delala pro naseho syna k narozeninam a je bajecny. Nefotim,protoze zdobit neumim a tak, zdobnim se nechlubim, ale dekuji za krasne popsany recepis i s fotografiemi.
Moc pekne se podle toho pracovalo. Hezky den preji.

Nikola Sucha 19. 5. 2016 18:20
Dobry den, udrzi se dve patra bez podlozek? Nepropadne se?:-)

Nikola Sucha: ano, dělám dvě patra celkem často a i bez podložky ok, korpus je pevnější a vláčný. Naposledy u třeba dortu s krokusy a břečťanem, najdete v mém profilu - na poslední fotce je řez dortem po převozu cca 100km

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, když použiji dortovou formu o průměru 26 o kolik bych mela navýšit suroviny ? Děkuji :)

Tereza : hrudky čeho? Sněhu? Ne, jen v klidu překlápějte ode dna nahoru krouživým pohybem. Pokud si chcete být jistější, dejte do mouky půlku prášku do pečiva.

Zobrazit 4 starší odpovědi

Jana Mikolandová 16. 4. 2016 17:46
Dobrý den Isindy, udělala jsem podle Vašeho návodu dort mému vnukovi k 6.narozeninám, jen jsem ho upekla světlý a bezlepkový (hladkou mouku jsem nahradila Jizerkou) kvůli vnučce (nesmí lepek), tak aby si mohla taky mlsnout. Pekla jsem ve čtvrtek, zdobila včera a dneska předala. Měla jsem strach, aby už nebyl tvrdší, ale byl parádní:-) (ono z bezlepkové mouky všechno dost rychle tvrdne). Díky za recept:yes:

Jana Mikolandová: jsem ráda, že se vám korpus osvědčil :yes::yes:

JIRINA RYCHLA 8. 4. 2016 19:19
ahojky, muzu dat misto kakaa orechy? dekuji za radu jirina

JIRINA RYCHLA: určitě ano

Janine, Jižní Morava 5. 3. 2016 08:32
Nazdárek,máte prima a jednoduchý nápady. Přidám také jeden - korpus peču podobný, dá se i roláda a do tohoto upečenýho se mi nejvíc hodí a máme rádi "hrk,hrk" nádivku. Do vyšší uzavíratelné nádoby vlejeme 1 šle
hačku (aspoň 16%,může být i víc), přidáme 1 plechovku mandarinek a l pudink bez vaření. Nádobu dobře uzavřít a protřepat. Pak natřít. Jednoduchý, dobrý a není moc sladký. I když, přisladit si můžete také. Takže - dobrou chuť!!:-K

děvčata, děláte mi radost :-K jsem ráda, že korpus pomůže ostatním :-)

Takže, teď jsem vytáhla z trouby. Dodržela jsem přesně postup (jen jsem teda dělala ze 150g mouky bez kakaa), chovala se k těstu jako k mimču :yes:, pekla jsem přesně 40 minut a korpus vypadá nádherně. Je vysoký přesně jako forma a voní celý byt :yes::-8 Zítra budu zdobit a už se moc těším:-) Děkuji za super recept!

Vynikající, nadýchaný a děkuji, musím se pochválit sama, protože se mi hodně povedl a moc chutnal všem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-p:yes:

Eviss: marmeláda není nezbytně nutná, spíš je to chuťová složka... jinak mi dort přijde dost "planý" - jen korpus a krém... prokládám často i ovocem, nejoblíbenější bývá banán či kompotované broskve či mandarinky... nemíchám ale, dávám přednost jednodruhovému ovoci.

isindy: Na tvarohový krém se také chystám společně s tímto korpusem. Takže myslíte, že pouze krém a olej v korpusu stačí? Nebo mám dát ještě pod ten krém tu marmeládu? Děkuji moc za odpovědi :-)

Eviss: dělá se to spíše u třených, které jsou suché, drobivé a tímto zvláční. Já to nedělám, tento korpus je olejový a dostatčně vláčný sám o sobě, navíc myslím, že korpus si pojme dost z marmelády, kterou používám řidší (možno ředit vodou či trochou rumu, záleží, zda dort nebude pro děti) v tenké vrstvě, jen takový film, aby trochu podtrhl kontrast chutí...a protože většinou dávám tvarohový krém, tak i ten je dostatečně vlhký. Pokud by byl jen čistě máslový, tak máslo v lednici ztuhne a moc vláhy z něj už korpus nepojme.

Dobrý den, mohla bych se zeptat, proč se dortové korpusy musí potírat například vodou s cukrem? A čím tak nějraději potíráte vy? Slyšela jsem, že to jde i rumem, nebo šťávou z kompotu...;-)

Zeny naprosto luxusni korpus....delala jsem dboupatrovy dort dceri takze jsem delala z dvojite davky a moc se povedl...je taky moooc dobry;*jen jsem nepekla 40mun ale hodinu;) takze diky za recept..urcite jsem nepekla naposled:)

Denisa: nevím, jak víc popsat než jak je uvedeno i s fotodokumentací... takže na vaši otázku ještě jednou: sníh s cukrem vyšlehat, vmíchat na mírné otáčky olej a žloutky, poté ručně opatrně vmíchat směs mouky, kakaa.

Ahoj zkusene kucharky, chtela bych prosim poradit. Zacala jsem delat tento korpus, se snehem, zloutky i olejem vsechno v pohode. Do misy jsem dala presit mouku i kakao. Bohuzel jsem dala mouku do mixeru se snehem a pak dala upect a mela jsem prave tu placku kterou mohu nakrat tak na dve casti. Mam hloupou otazku. Tu smes se snehem mam opatrne smichat s tim snehem nebo vlastne jak to mam udelat. Delala jsem obdobny recept a testo se mi propadlo :( prosim poradte.

eliska16: každá trouba peče jinak, je možné, že vašich 150 není mých 150... prostě pečte dál, max přikryjte alobalem či pečpapírem, zkazit nemáte co....

Eliško, já peču na 180°C, zkuste zvýšit teplotu

Tak holky nevím, pecu to pres 40 mimut a stae neni uvnitr dopeceny.. Vubec si nevim rady..urcite jsem neco udělala sptane :/

Ahoj holky, vidím že tento recept je tady dost z a i dost lehký. Přes to mám obav že to nějak pokazím a neudělám to dobře. Chystám totiž narozeninový dort, můj první a jsem z toho pořád ve strachu. Studuju cukrářku a sama se divím že nějaký ten strach mám. Každopádně jdu za chviličku dělat korpus tak snad se mi podaří taky jako vám všem :)

Týno, mě se tenhle recept zdá i skoro zbytečně pracný, já prostě nejdřív vyšlehám bílky (se špetkou soli), pak tou samou metličkou žloutky s cukrem.
Do žloutků s cukrem přidám polohr. mouku, kypřící prášek do pečiva, trochu oleje. Pokud chci korpus tmavý tak i kakao (dokud není požadovaná barva těsta). To všechno smíchám vařečkou (nesmí se šlehat!).
Nakonec opatrně vmíchám ty bílky.
A počet surovin je jednoduchý - na formu 26 cm 8 vajec, 8 lžic mouky, 8 lžic cukru a 1/2 prášku do pečiva.
Nikomu neberu žádný postup :) Ale tenhle je jednodušší.

Test se špejlí dělám rovnou v troubě, pokud totiž korpus vyndáte z trouby předčasně, tak se propadne.

Peťo: ano,upekla, nic jiného nezbývalo než to zkusit, ale těsto se nijak nepropadlo,ale ani nevyběhlo, mám teda formu 26cm, ale i tak mně to vůbec nevyběhlo. A to jsem z toho měla takovou radost, jak se mi povedl sníh, než jsem si přečetla reakci tak mě taky napadlo,že jsem mohla zkusit bílky až na konec no..Ale tak teď už druhý péct nebudu.

Týno, předpokládám že těsto jsi nakonec i tak upekla? A jak to dopadlo? Já dělám korpus trochu jinak ale je výborný a těsto není husté ani řídké, prostě tak akorát. Dá se z mísy do formy nalít. Bílky vmíchávám nakonec a když se mi ještě před vmícháním zdá těsto moc řídké, přidám tam lžíci-dvě polohrubé mouky.

Dobrý den, rozhodla jsem se pro přítele udělat dort - poprvé. Je to tu krásně popsané, akorát z fotek usuzuji, že těsto je hodně husté. Sníh s cukrem se mi povedl - špičky stály, nikdy se mi tak nepovedl, ale jakmile jsem přidala žloutek a olej úplně to zřídlo. Můžete mi poradit jak to? Je to hodně špatné?

Nejlepší krém je prostě a jednoduše šlehačka :) Na 1 takový kulatý dort spotřebuji tak 3-4 smetany ke šlehání. K nim přidám moučkový cukr, ztužovač šlehačky nebo plátkovou želatinu (podle návodu na obalu) a je to :-)
Pokud chceš tmavý krém tak přidáš kakao a jak už bylo řečeno, do tmavého banán, do světlého broskve. Jednoduché a straaašně dobré :) Bez mouky, marmelády...

darlinglu: nejoblíbenější kombinací k tomuto korpusu je tvarohovomáslový, odlehčený.
250ml mléka či vody
5 lehce navršených lžic polohrubé mouky
svařit na hustou kaši, nechat vychladnout (přikryté potr.folií či alobalem, aby neokoralo), vyšlehat spolu s 250g másla pokojové teploty, všlehat 1/2 měkkého tvarohu a cukr moučka dle chuti.
Pokud chcete dort potahovat, před přidáním tvarohu odeberte 1/3 základního máslového stranou, tím se pak pomažou bohy a vršek dortu. Pokud budete zdobit polevou atd, není třeba odebírat a použijte vše tvarohově, jak do prokrojení, tak na boky. Korpus prokrajuji 1x v polovině, pomažu pikantnější marmeládou, potřu cca 2cm vrstvou krému, pokladu banány či broskvemi (čerstvé ovoce už není příliš dostuné v tuto dobu), přiklopit druhý plát. Pak už je zdobení na vás :-)

Korpus vypadá peckovně, rozhodla jsem se, že letos upeču synovi narozeninový dort, chtěla jsem Vás poprosit i o nějaký výborný světlý krém na tento kakaový korpus.

To jsme tak dnes vecer dostaly s dcerou napad, ze te starsi upeceme k narozeninam dort....a ono se povedlo:yes:.Byt bez kakaa a ja mam radost jako maly decko:-D

Dáša: ne, korpus je opravdu z dávky uvedené v receptu... dělám jej pravidelně, cca 80 dortů ročně...

známá se taky nemohla s korpusem poprat, až jsem u ní stála a hlídala krok po kroku... jediný problém byl v zamíchání mouky...ona ji vmíchala jak když se míchá polévka, kolem dokola...tím vymlátila vzduch a korpus měla skoro placatý... je třeba jen zlehka obracet ode dna nahoru, takové kroužení...

Tak jsem právě dopekla,přesně podle toho receptu,ale korpus mám cca třetinový oproti fotce. Není fotka při výrobě trojité dávky?Opravdu jsem vše dodržela podle popisu.:-(

Absolutně perfektní korpus!Dělala jsem ho z poloviční dávky a přidala pro jistotu polovinu kypřícího prášku, je bez chybičky!Nadýchaný, prostě super. S čokoládovým krémem boží, už mě pálí žáha :-8

Posílám bodík za výborný recept na korpus. Pekla jsem minulou středu dceři k narozkám,s krémem, v sobotu zase (měla oslavu s kámoškama), s fondánem. Dort měl vééélikánský úspěch, tak dnes peču zase.
A velice si cením napsaného postupu se všemi detaily.

Markéta: jistě, jen bude myslím objemově menší než je kruh o průměru 25cm....asi bych snížila poměr surovin, aby se vám z toho nestal velký srdíčkový muffin ;-)

Dobrý den, mohu péct tento recept v silikonové formě? Mám silikonové srdíčko z Ikey. Děkuji.

Kaczenka: omlouvám se za pozdní odpověď, nebyla jsem na compu - tato dávka je pro cca 25cm formu, proříznuto 1x na širší pláty, ale zvládne se i na 2 proříznutí, pokud máte rádi více krému....

Jo formu mam tu nejvetsi tusim ze ma 26cm

Zdravim chci se zeptat zda je davka urcena na rozriznuti piskotu nebo mam dat dve davky dekuji:-K

Dnes jsem dělala dort poprvé a dopadl na 1 :)

Hezký večer děkuji za super recept:yes: dělala jsem podle tohoto receptu minulý týden jak tmavý tak světlý korpus a byl jak samet:yes: ukládám do oblíbených a jíný dělat už nebudu;-):yes:

ento korpus je výbornej. již jsem dělala loni dceři k narozeninám na dvoupatrovej dort a sklidil úspěch, dnes peču znovu.:yes:

maiklovic: to jsem ráda, že se povedlo:yes: variant na základ krému bývá hodně - mouka či puding a voda či mléko se kombinují dost často, podle toho, co je při ruce :-) na fotky se ráda kouknu, pochlub se ;-)

Děkuji za odpovedi. krém jsem nakonec udelal tento maslovy. 200ml vody, 2 lžíce polohr.mouky (lehce navršené), svařit na hustý bešamel, nechat vychladit pod folií, aby neokoralo, vyšlehat a všlehat 100g másla a cukr moučka dle chuti. Jen misto vody jsem pouzil mleko.
Vysledek byl takovy, ze opravdu nakonec vsem chutnal. I pres malou vysku, byl dort nadychany. Ale nekde se chyba stala, ale netusim kde. Fotku muzu pridat. Michal

maiklovic:
ohledně krému - u nás funguje klasika odlehčený máslovopudinkový (2 vanilk.pudinky svařit s 0,5l mléka, po vychladnutí všlehat 1 máslo a cukr moučka dle chuti, lze přidat i kakao)

maiklovic: málo to opravdu je, někde se stala chyba, ale těžko řeknu kde... při průměru formy cca.25cm má asi 8-9cm - v podstatě je zároveň s formou

maiklovic: já mám nejraději tento krém z rohlíčků:
www.toprecepty.cz/recept/37072-parizske-rohlicky-2/

Ale nevím, každému chutná něco jiného. Dobrý krém je i s mascarpone (3 šlehačky vyšlehat s 2 stužovači, přidat cukr moučka podle chuti - já dávám 2 lžíce a zašlehat 1 mascarpone).

Jinak ten korpus mívám vyšší ;-)

Nedáte mi nějaky tip na dobry krem? díky

zdravim, prave jsem dopekl. Není 3,5cm na výšku málo. Ale šlehal jsem dlouho :-)

Dobrý den! Díky moc za dortové tipy :). Dortový začátečník jsem věčný :-D. Chtěla bych kuchařinky upozornit, že je skutečně nutné být opatrný se zvolením teploty trouby a doby pečení. Zkoušela jsem doporučených 150°C, ale ani po hodině nebylo hotovo, navíc, a to je horší, se mi na dně dortu vytvořila jakási gumová podrážka :-D, a to jsem dávala pozor na nárazy. Ale nutno říci, že mé těsto bylo dle úplně jiného receptu, těžší - tučné oříškové. Takže rozhodně to není kritika uvedených rad v receptu!!! Přeji všem úpěšné pokusy s dortíky!:-K

Martina: dobrý den, záleží, jak velký plech chcete použít, toto je dávka na korpus o průměru cca 25cm. Já bych použila dávku dvojnásobnou.

Dobrý den, ráda bych použila Váš korpus k upečení dortu (fotbalové hřiště) a chtěla bych se zeptat...bude toho těsta dostatek na obdélníkový tvar.? pokud ne, kolik mám přidat ingrediencí.?děkuji :)

Tak jsem pravé vytáhla korpus z trouby...ma to byt Muj první dort a musím říct, ze je uz ted tak krásný ze nevím jestli budu MIT to srdce a rozkrojit ho :-)) ne vázne...kraji se fakt na pul já bych ho krouhla nejradši na tři části :-D

mandm: 1kg cukru moučka, 0.5 kg sušeného mléka plnotučného, 100g kukuřičného sirupu( medu polovinu ), 1 van cukr, trochu mandlového aromata a 70g stoprocentního tuku rozpuštěného, a pokud bude maqrcipán tuhý tak ještě dodat trochu vody dle potřeby :)

mandm: k tomu množství máslového krému - stačilo by myslím 200ml vody, 2 lžíce polohr.mouky (lehce navršené), svařit na hustý bešamel, nechat vychladit pod folií, aby neokoralo, vyšlehat a všlehat 100g másla a cukr moučka dle chuti. Je to méně než poloviční dávka toho, co používám do celého dortu. Po obvodu spodního plátu si udělejte pomocí sáčku bez zdob.špičky kruh/rantl, která zabrání dotyku marcipánu a dalšího krému...držím palce :-)

mandm: pokud se podíváte na rajce http://dortovadlo.rajce.idnes.cz/marcipanove/, je tam vzorek dortů, co jsem v minulosti dělala - vše vyjma několika svatebních, kde bylo potřeba sněhově bílé, je potahováno falešnou potah.hmotou viz recept http://www.toprecepty.cz/recept/16692-falesna-marc...

Tak já si asi udělám krémy 2.Snad toho krému pod marcipán neudělám moc.Můžu se ještě zeptat, zdali nemáte nějaký osvědčený recept na marcipán, aby se nedrolil, dobře se s ním pracovalo a potahovalo?Děkuji mnohokrát!

isindy:
máte pravdu.
Znám ale dorthttp://www.labuznik.cz/recept/svatovintirsky-dort/ kde marcipán uložený na šlehačkové náplni a po jisté době nepatřičně vyměklý dodá tomu zákusku pátou dimenzi:yes:

mandm: magdo, tím si nejsem jistá, nikdy jsem marcipán jen na marmeládu nedávala...vždy byl korpus potřený tenkou vrstvou máslového krému....
taky dávám dovnitř různé krémy, udělám si malý rantl z máslového a vnitřek vyplním libovolně (tvarohový, marcarpone, šlehačka...), ale s marcipánem do kontaktu jen ten máslový, jiné krémy obsahují příliš vody a marcipán se pak rozpouští a klouže... a lehce potřu vršek a boky...

Dobrý den, Váš recept na čokoládový korpus mne zaujal. Rada bych ho spojila krémem z mascarpone a potáhla marcipánem. Stačí vrch a boky pomáhat marmeládou? Děkuji za odpověď! Magda

Dobrý den, Váš recept na čokoládový korpus mne zaujal. Rada bych ho spojila krémem z mascarpone a potáhla marcipánem. Stačí vrch a boky pomáhat marmeládou? Děkuji za odpověď! Magda

já už ani nevím, jak poděkovat :-)opravdu jsem ráda, že korpus dobře slouží tolika kuchařkám :yes:

Normalne nikde neprispivam, ale tady neodolam. Ten korpus je neco uzasneho! Diky moc za nej.

susenka.mimi 8. 5. 2014 12:57
Naprosto výborný dortík :yes: Dělala jsem ho příteli jako dárek k výročí a pochutnali jsme si na něm všichni, i tchynka s tchanem :-D Upečený korpus jsem rozřízla a promazala pudinkovym kremem (2pudinky, pul l mlika, cukr, vanicka tvarohu), polila cokoladou a pak dozdobila ;-) pridavam fotku :-8

Wendy: Použila jsem ho na tělo berušky - pečené v hluboké nerezové misce a syrové nebylo ;-)

Korpus výbornej dneska sem dělala dort na zakázku a super :) doporučuju :) ;-)

půjde toto těsto upéct ve formě na míč nebo bude uprostřed syrové?

Tak jsem dnes zkusila tento recept a bezva....jen jsem ho dala místo do dortové formy normálně na plech vyložený pečícím papírem....a poved se mi...jen pro ty kdo mají plynovou troubu a dají těsto na plech...stačilo asi 10 minut a na na 1/4 výkonu a už mi vůně hlásila hotovo...ale je super vláčný,jemný.Díky za recept!:yes::yes::yes:

Korpus je úžasný lepší neznám:-))):yes::yes::yes::yes::yes:

Dort podle tohoto receptu peču už nejméně podesáté. Vždy se mi povedl a jednou i přesto že se mi rozbil mixér a musela jsem došlehat sníh ručně. Opravdu parádní recept :yes:

musím uznat že je to krásně vysvětleno, popsáno a nafoceno. určitě to vyzkouším ;-):yes:

díky za komentáře, těší mě, že se korus vede i jinde a zahání obavy začínajících pekařek ;-):yes:

kačkagavelďačka 6. 2. 2014 13:03
Tak korpus je již 10 minut venku na mřížce a vypadá naprosto úžasně, můj první korpus na dort a krásně se odlepil od obvodu a drží tvar. moc moc děkuji

kačkagavelďačka 6. 2. 2014 12:09
tak korpus je v troubě, chovala jsem se k němu jako by bylo mé vlastní, tak doufám, že všechno vyjde jak má,

Krásný den tak poprvé jsem dělala korpus strašně jsem se toho bála že to pokazím ale váš recept je opravdu výborný a hlavně krásně napsaný postup dle ktereho jsem se přísně držela a mmoc se mi povedll takže velké díky vám moc děkujuu:-K:-K:-K

skvělý korpus, můžu jen doporučit. :yes:

Jana: určitě, tsto má všestranné požití, i na plech jako řezy...
sakra, tady isind, omylem jsem sem skočila pod mamčiným profilem :-O

Dobrý den, už jsem podle Vašeho receptu pekla několikrát a vždy super. Tentokrát bych ráda pekla v bábovkové formě. Je to možné? Díky

:-K Super recept, chválím, chválím, povedl se a ....už není.

zabka: omlouvám se za prodlení, dostala jsem se k compu až ted...dort prokrojuji jen 1x, cca 2/3 krému použiju dovnitř, 1/3 krému na potření boků a vršku - je potřeba krém máslový, ne třeba tvarohový či máslový...dělám tedy z pudinkové či moučné kaše (250ml vody či mléka a 1 pudink či 5 lžic polohr.moky svařit dohusta a nechat vychladit), 1 změklé máslo a cukr moučka dle chuti. Pokud byste chtěla na naplnění krém jiný, je třeba odebrat tohoto cca polovinu, do zbytku přidat např. tvaroh. Máslovým krémem pak udělat okraj po obvodu korpusu, tvarohový dát dovnitř - marcipán s ním nesmí přijít do styku, díky vyššímu obsahu vody by se roztékal.

isindy:Prosím poradte, kolik vrstev máslového krému do korpusu? A vystačí mi krém ještě na potření celého dortu, nebo musím udělat další várku krému. Chci dělat potahovaný marcipánem. Děkuji

Lussynka: zkuste po upečení nechat korpus cca 5min v pootevřené vypnuté troubě, aby tepelný šok nebyl tak velký, poté dejte dnem vzhůru na dalších 5-10min chladnout na mřížku pod dort (ne přímo na desku, aby dort zespoda "dýchal"), poté vyjměte lehce vychladlý korpus z formy a nechte vychladnout úplně...:-) lepší rada mě nenapadá :-)

Korpus výborný ;-) ale pokaždé se mi po upečení trochu propadne :-( ať dělám co dělám, tak nic. Dělám vše podle receptu. Už nevím co stím. Jinak vždy promažu krémem a je výborný :yes:

Neelix:;-):yes::yes::yes:

Simona Kucerova: Díky za podporu:-K Myslím, že se mi dort povedl:-)). Sice ne na profesionální úrovni, na takové jakou zde potkávám, ale na té amatérské, každopádně jsem se svým výtvorem velice spokojen. Největší odměnou pro mně bude reakce mé Lásky:-8

Neelix:držím palce;-):yes:líbí se muži,kteří se pustí do něčeho takového,jen aby svojí lásce udělali radost;-):yes:máš mé sympatie;-):yes::yes:držím palce:yes:,aby se dílo zadařilo;-):yes:

Moc děkuju za suprový recept na korpus. Korpus se mi právě peče v troubě. Je to vlastně můj první dort. Při šlehání bílků se hmota stala opravdu velmi tuhou a pak šlo vše velmi hladce, tak doufám že se dílo povede :-) Rád bych totiž do korpusu dal krém, který dávám do cheesecake, který když jej uděláte s kvalitního mascarpone, tak opravdu krásně drží tvar a na závěr bych chtěl dort obalit potahovou hmotou - marcipánem od Dr.Oetkera. Tak mi prosím držte pěsti ať se zadaří. Je to pro moji lásku a Vám posílám bod a velké díky :-K:-K:-*:-*:-*:yes::yes:

Lotyna: tak to opravdu nevím, já takový problém nikdy neměla....

isindy: No já právě s mamkou ten druhý už nechala v troubě chladnout a i ten nám spadl, nahoře od stran se nám odlepovaly stěny dortu. Pořád nevím jak na to :(

Lotyna: to je mi líto, předpokládám příliš výrazný rozdíl teplot...žádné těsto nemá rádo prudkou změnu trouba/chlad... pokud je v místnosti chladněji či je průvan, je lepší pootevřít troubu a na chvíli nechat těsto "aklimatizovat v ní"... dokonce občas raději i těsto dávám na mřížku obráceně (i ve formě) a nechávám chladnout v první fázi vzhůru nohama...až když je již jen teplý, tak vyjmu a nechám vystydnout úplně...

Tak jsem dělala do formy 16 cm. Forma je hranatá, přísady jsem si jakž takž vypočítala. Dort se mi při otevření trouby s tim, že už má být hotový celý potrhal od stěn, propadl a spal o 1-2cm a to vypadal tak dobře :( :-(

Hanka: zdravím Hanko, omlouvám se, nebyla jsem o víkendu doma, tak až ted...

- pokud budete dělat maripánové zdobení, peču korpus den až dva před "spotřebou" - jeden večer upéct a promazat krémem, dát do lednice ztuhnout a proležet, druhý den potáhnout, zdobit, jíst :-) z praxe - pokud potřebuji dort na sobotu, peču ve čtvrtek, zdobím v pátek...vydrží do ponděí, to je vyzkoušeno (tedy, pokud se nesní :-8)

- pokud budete dělat jen zdobený krémemm stačí upéct a hned po vychladnutí ozdobit. klidně v jeden den...

krém:
opět záleží, jaký dort chcete dělat, na nemarcipánový je to jen na vás, u nás je oblíbený odlehčený máslový (0,5l mléka svařit s 2 pudinky, nechat vychladit, poté všlehat 1 změklé máslo, cukr moučka podle chuti, možno všlehat do tohoto základu 0,5 vaničky či kostky tvarohu)... lze kombinovat poté se šlehačkou... ovocem... čokoozdobami...

pokud potahovaný marcipánem, do korpusu můžete dát opět podle chuti, ale boky a vršek dortu pomazat jen máslovým viz výše, jiné krémy (šlehačkové, jogurtové, tvarohové atd. obsahují příliš vody a marcipan by se roztekl

hodně štěstí, pokud něco nejasné, pište ;-)

Dobrý den,
dort jsem ještě nikdy nepekla;-), ale přítel má 29. narozky, tak jsem se rozhodla to vyzkoušet. Díky doporučením právě ten váš :) Jen jsem chtěla poprosit odkaz nebo recept na nějaký osvědčený krém prosím a jestli dort pečete den předem, nebo ten den (nevím zda se nechává odležet jako třeba medovník). Díky moc za odpověď :-Khttp://www.toprecepty.cz/recept/18933-kakaovy-olej... Hanka

apolena: tak to netuším, nikdy se mi to nestalo.....

pomoc! postupuji dle návodu ale po pridani cukru cukuru do snehu se mi z toho utvorila voda a nejde vyslehat co mam delat?!

Ahoj :) Vidím tu samou chválu na tvůj postup na korpus, dělám podobný, ale u nás máme rádi jedině takový čokoládový. Myslíš, že by bylo vhodné přidávat čokoládu nebo by mi pak tak pěkně nevyběhl jako tobě? A jestli ano, kdy čokoládu přidávat(u tvého postupu) a v jaké formě(strouhanou, rozpuštěnou...)? Budu moc vděčná za odpověď :))

díky, je fajn vědět, že se vede a chutná i jinde :-)

Výbornýýýýýýýý, konečně se mi povedl korpus jak má být. Moc díky za postup. :yes:

Perfektně popsaný postup...díky tomu se povedl krásný a chutný dort. Moc děkuju a bodík plus!!! :):-K

Zuzana Fojtíková 22. 4. 2013 09:12
Korpus byl nadýchaný,nádhera...všem chutnal ;-):yes:

Tereza: dobrý den, nevidím důvod, proč by to nemohlo jít :-) jen možná v tomto případě opravdu přidejte tak 1/5 balíčku prášku do pečiva :-)

Zdravím =) Moc ráda peču a za pár dní bude mamka slavit narozky, tak bych jí chtěla upéct dort. Problém je, že já i mamča máme bezlepkovou dietu - tak jsem se chtěla zeptat, jestli nebude problém, když hladkou mouku nahradím bezlepkovou? :-)

Dobrý den,
chci Vám opravdu moc poděkovat za tento úžasný recept a hlavně Vás musím vychválit až do nebes za to, jak krásně máte napsanej postup. Je mi 21 a nikdy jsem dort nedělala (ostuda, já vim :D) a mamka má dneska narozeniny, tak jsem jí chtěla udělat radost a upéct jí dort. A opravdu se mi povedl. Takže Vám patří mé velké díky!!!! :yes: :-K

Moc ti děkuji,díky tobě jsem konečně udělala pořádně dobrý korpus.Moc ti ještě jednou děkuju:-)

Naprosto perfektní recept! Ráda peču dorty a různé řezy ale pořád se mi nedařil dobrý korpus, naštěstí jsem narazila na Váš recept a všichni si dorty moc chválí, že nic lepšího ještě nejedli, takže posílám jedno velké díky a samozřejmě bodík. A postup popsaný i pro naprostého laika:yes:

Ahoj,
akorat dopeceno.
Delala jsem bez kakaa(moc nam nechutna)a nepridavala jsem ani mouku navic(dala jsem 120g) a ani kyprici prasek a je krasne nadychany a nadharne vypada.:-p
Pridavam fotecku.
Diky za recept ukladam a posilam bodik!:yes:

Panika: díky, vůbec nevadí, používám těsto i na řezy...:-)

Dobrý den :-) tento kakaový korpus mě zaujal a chtěla bych se zeptat, jestli něco pokazím, když ho upeču v normálním plechu. Nechci ho totiž vysoký.
Děkuji :-8

Petra: dobrý den, ano...pochopitelně je třeba v daném poměru zvýšit i množství ostatních surovin :-)

Dobrý den, chci se jen zeptat jestli jsem to správně pochopila, že když dám do formy 32 cm 10 vajec musím ve stejném poměru přidat i ostatní suroviny?

Katka Siberova: děkuji, moc mě těší, že jsem mohla dát možnost objevit zase něco nového :-K

isindy:Dobrý den.
Ano už je upečeno.Udělala jsem ho ze dvou dávek.A ve finále se připojuji k těm co děkují.Receptů mám dost,ale ten váš hraje prim.
Tentokrát se mi podařilo koupit i prfektní P.H.
Tzn.,že se dělal jedna báseň.Ještě jednou děkuji.Jde vidět,že víte o čem píšete.

Kateřina Siberová: dobrý den, omlouvám se, že jsem nereagovala obratem, zřejmě už je upečeno :-) forma 53cm???? pokud nejde o překlep, tak přepočtem poměru objemů mé a vaší formy se dostáváme k téměř dvojnásobnému množství, viděla bych to tak na 8-9 vajec a alikvotní poměr ostatních surovin...:-)

Kateřina Siberová 17. 1. 2013 13:36
isindy:dobrý den.Dorty peču často,ale váš recept dnes poprvé.
jen si nevím rady s množstvím.Formu mám vysokou 6cm a průměr cca 53cm.Děkuji předem za radu.

Ahoj všem dorto nadšencům,
právě je v troubě korpus číslo dvě. 1. byl vynikající a povedl se! Chuťově nemám slov, prostě supr. Dělám teda vše úplně přesně, jak je napsáno výše a paráda. Jen teda mám formu 26cm, tak je trochu nižší, ale i tak na jedno rozkrojení paráda. DOPORUČUJI!!

8 vajec na plech a nenaběhl vůbec je jak podrážka;-( asi chybka při přidávání žloutků a oleje

MAJKA: můžete, mouky dejte 150g celkem...ale raději dodejte tak 0,5 balíčku prášku do pečiva, netuším proč, ale bez kakaa to prostě tak hezky nevyběhne jen na bázi bílků...takže sichr je sichr, tím nic nezkazíte :-)

MOHU TENTO KORPUS UDĚLAT BEZ KAKAA, ABY BYL BÍLÝ? DĚKUJI

Dada: nevím, Dado...možná přílišný teplotní šok, průvan v kuchyni....? snad zkusit příště vypnout troubu a nechat tak 5min pootevřená dvířka, aby si "zvykl" ... já dělám tento korpus tak 3x v týdnu - už 2 roky - a vždy ok...a najednou min.týden se po vyndání z trouby doslova zhroutil:-//....skončil v koši a já musela udělat jiný...úplně stejný postup...a ten byl v pořádku....občas se stane cosi mezi nebem a zemí.....:-8

Tak jsem právě dopekla na 150 C, korpus krásně naběhl,špejle byla suchá a po vyndání se propadnul:-( vyndavala jsem ho opatrně...čím to:-?

Maru: bohužel s tímto krémem nemám moc zkušenost, ale nevidím důvod, proč by neměl držet. jen jen nepoužívej pod marcipán, ten potřebuje máslový podklad.

Pavlinka: díky :-) na roládu jsem jej nezkoušela, myslím ale, že by se dost špatně motal, není to jemný piškot...spíš používám občas na rovné řezy na plech...

samanta4: ten kypřík navíc vůbec nevadí, spíš je jen zbytečný...ale je to sychrovka ;-) když se mi sníh nezdá dostatečně pevný, taky se někdy uchýlím k této berličce a lžičku pro jistotu přidám....

sveti79,Veronika.Hrozna,Faaabien i ostatní: díky moc za komentáře, opravdu mne velmi těší, že jsem mohla pomoci a usnadnit práci nejen začínajícím kuchařkám....:-K

Saela:Někdy se stane ,že je problém s vajíčky jsou příliš studená a nebo hodně "odleželá" a vyšlehat z nich dobrý sníh je problém ! Nějak ten sníh nenaroste jako by měl ,je takový nějak menší na objem a pak se to muže stát,že to nenaroste jak by mělo. Snaž se vždy mít čerstvá vajíčka! Já vím je to problém značení se nedá věřit ,protože jak se nějaké rozbije tak to prodavačky překládají a v balíčku najdeš stará i čerstvá spolu.
Ale ,když dáš vejce do studené vody a ono se snaží postavit se
na širší konec a stojí nakloněno ,tak už ho na dort nepoužij,není čerstvý.;-)

sveti79:Moc jsi začínajícím kuchařinkám pomohla! Škoda jen,že když jsem se učila péct já tak,ještě nebyl internet a toprecepty.;-)

Úplně nej recept na korpus - tímto děkuji a posílám bodíka:-K

Děkuji za receptík, poprvé mám z korpusu opravdu dobrý pocit, doufám, že bude chutnat tak dobře jak voní a vypadá :-) Dávám zasloužený bodík a ukládám do oblíbených :-K

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli nevíte zda když dám krém www.oetker.cz/oetker_cz/html/default/debi-7pugju.cz.html kolem dokola dortu, jestli na něm bude držet, popřípadě jestli se bude "trhat" a tak. Nemáte to náhodou vyzkoušené? ..Předem děkuji za odpoveď :-) :-K

takže bodík letí kdyby jich šlo dat 100 tak dávam:-K naprosto užasný ten korpus vubec žadný problem když se postupuje dle postupu . jen se přiznam zarazilo mě že zde neni ani lžička kypříciho prášku do pečiva takže ja sem dvě přidala je to krasný dort pekla sem potřetí a až tento recept se povedl ukladam do oblíbených ste super. krásnej popis opravdu od začatku až do konce ještě jednou díky:-D zítra se na solavě budu moct pochlubyt že sem pekla sama:yes::-p

Pavlinka 1. 6. 2012 18:40
Moooc děkuji za receptík, je úžasný :-!:-!:-! Vše se povedlo na jedničku s hvězdičkou :-)) Peču velmi ráda a tenhle korpus už budu používat a žádný jiný ... příprava těsta i pečení vše se krásně povedlo, korpus není není suchý a i po po pár dnech pořád výborný :yes::yes::yes: Jen se chci optat zda je možno použít na pečení rolády tudíž na velkým plechu a pokud ano tak jak dlouho asi péct a zda srolovat za tepla či ne ;-):-8 Děkuji za odpověď a za super recept, který zakládám mezi své nej oblíbené :-D:-D:-D

Saela: Zásadně vždycky musíš dodržovat vlastnosti své trouby, Isindy to pekla podle své, ale ona fakt každá trouba a to i téže značky peče jinak. Takže jedině hlídat a vychytat, jak ti peče.

Saela: to je mi moc líto...opravdu netuším, kde byla chyba....:-(

Tak nevim, co mame za troubu, ale me korpus vubec nenabehl (a to jsem se k nemu chovala jak k miminku) a hlavne jsem musela ubrat skoro o 15 minut v troube (a to jsem pekla na tolik, kolik je receno). Nakonec korpus i tak byl spaleny, tak nevim, cim to je.. :-(

Lenka: u svatebních dortů se předpokládá vyšší korpus, takže bych doporučovala plné formy...velká 10 vajec, střední 7 vajec, malá 4 vejce....

Moc díky Ivanko za skvělý recept, lepší jsem nejedla ;-);-).

Lenka: Ahoj Leni, myslím, že na ten korpus 32,5cm by bylo lepší dát tak 14-15 vajíček, aby to za něco stálo.

To jsem ještě já. Zkoušelajsem propočítat :-D Každou formu budu dělat dvakrát jednou ořechovou jednou kakaovou. Tak na jednu dávku na formu 21 cm ze 4 vajec, 25cm 6 vajec, a 32,5cm 8 vajec. Co myslíte ? Děkuji. Jsem amatér, dělala jsem dortík dvakrát a budu si dělat svatební, tak ať něco nepoto :-D Děkuji Lenka

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat. Budu dělat třípatrový dort. Srdce, formy jsou velké : 21cm, 25cm, 32,5 cm. Ten malý a největší bych chtěla udělat kakaový a prostřední oříškový. Z kolika vajec mám prosím dělat ? Moc děkuji za odpověď :o) A jak bude vysoký ?

kitinka: super ;-):yes:mně zásluhy nepřísluší, dort je vaše práce :-)

isindy: Mouku jsem samozrejme pridala, aby suchych surovin nebylo mene... Pokud se mohu pochlubit výsledkem (který je z velké casti Vasi zasluhou), podivejte se na http://www.toprecepty.cz/recept/27184-srdickovy-po... . Diky za pomoc :-K

Kity: není potřeba děkovat, já mám radost, že recept i postup pomůže začínajícím kuchařkých a pekařkám ;-) držím palce, ať se povede....:-K mimochodem, pokud jste vypustila kakao, je potřeba nahradit příslušným množstvím mouky, poměr surovin by se neměl měnit...a barviva tolik není :-)

Moc moc moc dekuju za polopatisticky recept pro cukrarska telata, jako jsem ja. Sice se mi uprostred mirne propadl, ovsem to se mi stalo zatim vzdycky (ikdyz pri peceni neotviram troubu), ale az ho otocim, nikdo nic nepozna ;) Zatim vypada slibne, doufam, ze to dotahnu do zdarneho konce... Chystam narozeninovy dort pro pritele- misto kakaa jsem dala cervene potravinarske barvivo a chystam se ho potahnout marcipanovou hmotou (tady dalsi dik za navod, jak potahovat dort). Snad oceni aspon tu snahu :-D

isindy:děkuji:-) za chvilku má dcerka narozeniny tak vyzkouším jak se těstíčko popere s vysokou formou:-)

Shurra: myslím, že ano...jen je třeba upravit dobu pečení...vyzkoušet špejlí...a formu bych raději vystříkala olejem, aby se snadněji vyklopilo. :-)

Chtěla bych se zeptat zda-li by šel tento korpus použít na dort barbie tedy do bábovkové formy??? děkuji za odpověď

VERU: pokud opravdu dobře vyšleháte sníh a mouku potom vmícháte zlehka, aby jste jej "nesrazila", není kypřík potřeba. Pokud ho tam ale třeba 1/2 sáčku dáte, jistě tím nic nezkazíte, víc už bych ale nedávala.

zdravím všechny, a kypřící prášek do pečiva se tam nedává? Nevím, ale zdá se mi to nějak podivné, když jsem to upekla, držela jsem se přitom přesně postupu.

jana::-D:-D díky jano, moc jste mě potěšila a rozesmála....děkuji ;-):-)

Já jsem sice na pečení absolutně nepolíbené vemeno,maminky už nemaje;-((krom cukroví a štrůdlu nezvládnu nic...ale..;-) toto je tááák dokonalý návod,že hned napoprvé vyšel dortík jako fík(a taky je moc dobrý), což je úžo, žůžo..:-D
Dorty dětem na narozky dělám vždy(já teda nemám problém se zdobením a modelováním a tak-takže vypadají pěkně, jenže doteď jsem si netroufla něco sama upéct, tak jsem jen zdobila -buď figurkama nepečené,nebo potahovala a zdobila třeba koupenou marlenku)Tento návod mě posunul do nových sfér-takže ještě jednou díky,díky!!!Když to zvládnu já,musí každý-je to supeeer!!!:yes:

vrtule79: děkuji moc za komentář, těší mě, že jsem mohla pomoci :-K

Vy jste prostě úžasná, recept napsanej pro lidi jako jsem já, která v životě dort nepekla a popsala jste to super :yes:!!! Moc děkuji za pomoc a i za ten máslový krém, vlastně celý postup, který popsala zde www.toprecepty.cz/recept/21722-korpus-na-dort---jeho-plneni-a-potahovani-marcipanem/.

Korpus v troubě, tak uvidím. Jinak moooc jednoduchý receptík:yes:

Markéta: držím palce, určitě se povede ;-):yes: a díky za pochvalu, jsem ráda, že můžu pomoci ;-):-)

Markéta 6. 3. 2012 14:25
Dobrý den :), peču poprvé dort, ale Vy jste to tak krásně popsala, že se to snad ani zkazit nedá..:-8 teda nebudu předbíhat :D korpus je v troubě a peče se..ale už ted mam radost, že podle popisu se mi snad vše povedlo.. Děkuji mockrát :-K Doufám, že si tedy přítel na zítřejších narozeninách svůj dortík vychutná

manjanaspecial: a jak to dopadlo??? ;-)

manjanaspecial 24. 2. 2012 16:37
Já se prosím právě o něj pokouším... dělám pro nejstaršího synka k narozeninám. Zatím jsem raději sázela na profi dortíky od cukrářek tak uvidím jak se mi povede. :-)

Naprosto perfektní korpus!! Nadýchaný a lehký. Akorát jsem měla jen 20cm formu a uprostřed pečení to vypadalo zoufale, protože jsem se bála, že mi to přeteče:-D. Ale dopadlo to skvěle a moc doporučuju! :-K

Jana + Bára: děvčata, jsem moc ráda, že jsem receptem mohla pomoci a že se korpus povedl...držím palce do dalšího pečení ;-):yes:

To jsem opět já:-) světlé těsto upečené, krásně vyběhlé, tmavé teprve v troubě :-) Nevím jestli se někomu už něco podobného stalo, ale jakmile jsem začla šlehat 2. těsto, rozbil se mi mixér, takže pěkně šlehat růčo.. Nikomu bych to nepřála, ale povedlo se :-) jinak recept fakt super :-)

ja se asi picnu jak krasne me ten korpus vysel, slehala jsem slehala , pekla jsem ho na 170 20 minut a na 150 15 minut, pak jsem ho hezky vytahla po 5 minutach vyklopila a po dalsich peti minutach kraaaasñe rozkrojila na tri dily, krajela jsem nozem dlouhym ale ne tim uplñe ozubenym dortovym , zoubky jsou o kapanek kratsi, ted jen udelam kream a cokoladu na potah a ozdobim...je to muj prvni dort v zivote.....:-))

Bára: korpus má z 5 vajec cca 6cm, nepřeběhne do výšky přes klasickou formu. Když chci dělat korpus vyšší (zároveň s okrajem formy), dávám na 25cm formu poměr surovin na 7 vajec:-)

Super recept :-) Můžu se zeptat(odhadem), jak je korpus asi vysoký? chci ho péct nadvakrát- mam nízkou formu s tím, že bych dala s kakaem a bez, ale to je jedno. Spíš jen abych to ještě mohla každej korpus proříznout vejpůl.. chci to dát na střídačku.:-)

Tééééda, tolik pozitivních ohlasů. Mám v plánu vyzkoušet svůj první dvoupatrový dort a hledala jsem nějaký šikovný recept na korpus.... a už hledat nemusím, až vyzkouším, dám vědět, jak to dopadlo ;-)

Zuzka: zřejmě jste postup nedodržela a někde udělala chybu... recept je v pořádku, korpusy podle něj peču často a naprosto bez problémů.

teda diky tomuhle receptu mam uplne zkazenej den a jeste jsem prisla o pet vajicek ..... podle toho vaseho postupu to muzu tak maximalne hodit do kose... a to ze mam spoustu krasnych a vybornych dortu za sebou ... radeji zustanu u sveho piskotoveho zakladu :-!

Romana: tak to ani já netuším, kde byla chyba :-( je mi líto, já jej dělám na dorty cca 5-6x měsíčně už přes rok a ani jednou nebyl problém :-/

Tak já nevim, co jsem udělala špatně, ale mně se ten korpus jakoby nahoře zcvrknul a odtahnul od formy. Vypadá to jako sýr Ricotta:-(:-(

Ela: já bych se toho vůbec nebála a místo kakaa bych dala oříšky...jen součet s moukou aby ti dal 150g....plánuji zkusit kokos místo kakaa, takže proč ne :-)

a děkuji, že jsi s ním spokojená, to potěší nejvíc :-)

Dobry den, tento korpus jsem jiz delala nekolikrat, jak kakaovy tak bily, vzdy se povedl a je vyborny! Chtela jsem se zeptat, je mozne do nej pridat orisky? Shanim nejaky recept na oriskovy korpus, bohuzel se mi nedari nejaky dobry najit. Dekuji

olga: ohledně marcipánu mám vyzkoušený http://www.toprecepty.cz/recept/16692-falesna-marc..., může se dělat i ručně, nejen v DP...zatím všem chutnal nejvíc, i v porovnání s kupovanými potahovacími hmotami....

Olga: jak poslala odkaz Rebeka - jedna varianta...případně je možné použít i tento recept a místo kakaa dát mouku (takže 150g), jen bych přidala 1/2 kypřícího prášku...s kaakem se mi korpus nikdy nepropadl a je pěkně pevný, ale bez něj to ta mouka neudrží a občas se trochu propadl...takže kypřík a osvědčilo se mi i nechat vychladnout vzhůru nohama...pomalu, ve formě na mřížce, aby tepelný šok byl co nejmenší...:-)

Rebeka: díky mockrát vyzkouším příští týden a ještě jsem se chtěla zeptat na marcipán domací potahovací jaký je dobrý chutově.

Dobrý večer, musí se dávat do těsta to kakao? máme radši světlejší těsto.díky za radu.

Yanah: super zpráva, děkuji ;-):yes:

tento korpus je perfektný !!! ... ďakujem za recept :yes: ... odkedy som ho tu objavila, tak už iný ani nerobím

Bára:já děkuji za vyzkoušení....já také nemám čistě máslové krémy ráda, jsou na mě moc těžké...odlehčuji je buď uvařeným vychladlým pudinkem bez cukru nebo uvařenou kaší z polohrubé mouky a vody či mléka...vyšlehá se po vychladnutí dohladka a všlehá po částech do másla s cukrem....;-) dnes už je asi tato rada na nic, tak snad pro příště ;-)

Moc děkuji za recept...korpus se povedl perfektně...mám jen starosti s krémem, dělala jsem karamelový - 2 másla + 1 salko - brrr není to dobré, je to samé máslo. Dá se to ještě nějak napravit?

Markéta: i já díky za komentář, jsem ráda, že se povedlo :-K

Markéta 7. 7. 2011 17:13
skvělý recept, korpus mě krásně naskočil, akorát jsem musela nechat péct o 10 minu déle, protože po 40min nebyl uprostřed zcela upečený:)..ale jinak děkuji za stručnej popis:yes:

d: není zač :-)

No jo ja tam da alobal :-D no nakonec to dopekam ale ne v dortove forme ale na tom spodku chyba nastala asi v te mouce protože bilek bil dobrý přišlo mi to hodně podobné náplní v indiánku :-D no tak uvidime co z toho bude uz jen krem zchladit a pak tu zdobici hmotu a je to.No uvidime jak to bude chutnat.Ale recept dobry mnohokrat dekuji za nej;-)

d: pokud těsto nevyběhlo, byl asi nedostatčně vyšlehaný bílek nebo moc prudké vmíchání mouky (pro jistotu lze toto riziko eliminovat přidáním 1 lžičky prášku do pečiva k mouce, ale já to nedělám). Ve formě, vymazání a vysypání rozhodně chyba není. Přidání teploty nemá smysl, je potřeba jen prodloužit dobu pečení.

Jen mi nejde do hlavy, jak mohl být pečicí papír nahoře, když není doma ;-)

no chutove je to dobre zkousel jsem zdibek,ale ani mi to nevyrostlo jako vam mam asi spatnou formu a nebo to bude ve vymazani herou a moukou nemam totiz pecici papir.Nevim ale jinak vyborn recept opravdu testo chutna,ale po 40 inutach jsem pridal na teplotu 200 a pak i na 250 dokonce jsem pridal i pecici papir nahoru ale presto se to neupeklo jako vam.Jinak vyborny recept asi to bude tim ze budu chlap a pect neumim:-)

d: pokud jsi postupoval podle návodu, nemohlo být syrové:

7. Po 40min. vyndáme korpus opatrně na mřížku a špejlí zkusíme, jestli se na ni těsto uprostřed korpusu již nelepí. Pokud není špejle po vytažení suchá, dejte ještě na chvíli dopéct, ale stát by se to nemělo.

peču tento korpus cca 5-6x měsíčně a už ani špejlí nezkouším, po 40min. je přesně hotové. Každá trouba peče trochu jinak, ale rozhodně není rozdíl tak velký, aby byl výsledek, jak píšeš. Máš troubu elektrickou? Nastavil jsi teplotu na 150°C a nechal ji dostatečně předehřát?

Tak jsem to pekl dle navodu,ale neovedlo se testo bylo syrove po upeceni se prilepilo na talir.Mel jsem nadobu na dort 20 cm tk nevím čím to je:-(

d: korpus necháš vychladnout, pak prořízneš v polovině dlouhým nožem jako velikou housku :-)podívej se na http://www.toprecepty.cz/recept/21722-korpus-na-do...:-)

Chci se jen zeptat zda kdyz je korpus hotovy zda ho pak rozriznete nebo pecete dalsi.Vypada ten vas korpus jako kdyby se rozriznul a mezi to dal krem,ale ja jsem chtel dort jednopatrovy ted jsem zmateny jak a kde dat krem.Maze se mezi to nebo se pece jeste jeden?

Andilecek.1: krásná práce :yes: děkuji, jistě musel být dobrý a mamka měla radost ;-)

Tématické fráze:
korpus na dort, korpus na dort recept, kakaový dort, korpus dort, korpus na dorty recepty, olejovy korpus na dort, kakaový dort recept, olejový korpus, dortový korpus, cokoladovy korpus, piskotovy kakaovy korpus na dort, čokoládový korpus na dort, recept na korpus dortů, kakaový korpus-základní recept, recept na kakaový dort, kakaový piškotový korpus, recept na korpus na dort, korpusový dort, recept na dortovy korpus, dortový korpus recept

Suroviny:
vejce, cukr krystal, mouka hladká, kakao, olej, sůl, tuk

Přidat fotografie receptu