Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Hovězí roštěná

Měkká a dobře okořeněná roštěnka, to je jídlo když ne na sváteční, tak na nedělní stůl. Jakmile se kuchyní rozline vůně cibulového základu a začne se ozývat naklepávání masa, je téměř jasné, že se k obědu bude podávat právě tahle oblíbená klasika.

Hodnocení receptu je 4,6 (29×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

cardanka

Snadný

Doba přípravy 110 min Doba přípravy: 20 min Doba tepelné úpravy: 90 min

110 min (20 min příprava + 90 min tepelná úprava)

Suroviny pro 5 porcí

5porcí

Nahlásit chybu v receptu

Naše kuchařky
právě v prodeji

Do obchodu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie4 715 kJ /
1 127 kcal
Bílkoviny137,34 g
Tuky42,64 g
Vláknina10,95 g
Cholesterol 270 mg
Sodík 887 mg
Sůl1,95 g
Sacharidy45,35 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: Hovězí maso nakrájíme na plátky, okraje na několika místech nařízneme a plátky z obou stran naklepeme. Osolíme, opepříme a z obou stran potřeme plnotučnou hořčicí. Krok 2: Cibuli oloupeme a nakrájíme na kostičky. V hrnci rozpálíme olej, cibuli na něm necháme zesklovatět, přidáme připravené maso a necháme zatáhnout. Krok 3: Pak podlijeme vývarem a pod pokličkou dusíme do změknutí masa (zhruba hodinu). Podle potřeby podléváme vodou. Krok 4: Připravíme záklechtku z hladké mouky a vody. Když je maso měkké, vyjmeme ho z hrnce a odložíme stranou. Krok 5: Šťávu zahustíme záklechtkou a necháme pozvolna 20 minut provařit. Podle potřeby můžeme ještě přidat trochu vývaru nebo vody. Krok 6: Po provaření můžeme šťávu procedit, vrátíme do ní maso a necháme ho prohřát. Podáváme s rýží nebo knedlíkem.

Zveřejněno 17. 1. 2011

Poznámka autorky cardanka

Do zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem dáme hladkou mouku a zalijeme studenou vodu. Sklenici uzavřeme, zatřepeme s ní několikrát jako se šejkrem a za stálého míchání vlijeme na masový základ, aby vznikla omáčka. Můžeme mouku ale klasicky ve vodě rozšlehat nebo rozkvedlat.

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Hovězí roštěná

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/92Nx

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Hovězí roštěná

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/92Nx

Marie

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (39)

vynikající !! Vřele doporučuji :)

Výborny recept, vsem se dělaly boule za ušima.
Pro ty co zvracej nad použitím masoxu (glutamátu) doporucuji si vyhledat glutaman sodny na Wiki. Zjistíte že kuchyňská sůl je mnohem horší pro zdraví než MSG.
Žiji v Jihovýchodni Asii a zde se přidává toto ochucovadlo skoro do všeho už staletí.

Jezza: To ještě neznamená, že je to zdravé, případně že to, na co jsou zvyklí lidé z jedné části světa, svědčí strávníkům jinde. Osobně proti občasnému používání polévkových kostiček nic nemám, ale někde je to úplně zbytečné. Proč vyrábět s jejich pomocí UHO, když můžeme vyrobit na základě šťávy z masa a kvalitního koření omáčku zdravější a chutnější? A proč stále jenom masox, když jsou k dostání lepší polévkové kostičky?

Super. Děkuji.<3

Ota: slušně jste jim to nandal:-)super:yes:

Zdeněk Hošic 18. 3. 2017 13:42
Co ten masox?Takovej hnus!!!!

Zdeněk Hošic: Masox je nesmrtelné téma..;-):-)

No koukám že tady mnoho lidí dělá z toho buch ví co to není za vědu maso dám do tlakáče s kořenovou zeleninou měkké maso vytáhnu dám stranou. Zeleninu rozmixuji.Tím to již méně zahustím kysanou smetanou a málo mouky povařím dodám jemně nakrájené okurky dochutím, maso nařežu a hotovo do omáčky na zjemnění dám kousek másla.Knedlíček k tomu a máte boule za ušima vědátoři.Nikoho nechci podceňovat ale když má člověk hlad tak se stává dobrým kuchařem bez zbytečností a masox jak tady někteří kritizují už je vidím jak 4 hodiny vaří kosti pomalu na sporáku jak si ho rozlévají do hrnečků a mají jednu ledničku jen na vývary tady u této omáčky z vlastního vývaru někomu doporučuji čtvrtečku či půlku kostičky pro silnější výraznou chuť vaříme doma nejsme v Alkronu .

Ota:
No, to co tu popisujete není Hovězí roštěná, ale uvařená kráva ;-(

Zobrazit starší odpověď

Zkusil jsem poprve. Masox jsem nemel ale vubec tam nechybi. Delal jsem to v papinaku, takze za hodinku maso rozpadajici se. Na cibuli jsem nesetril 3 ks stredne velke a trochu mouky na zshusteni jsem dal. S rizi a je to super. Musim se pochvalit. Diky za navod. :-p

martínek:Juu jste mě potěšil, taky dělám roštěnku i z prasátka, ale i s tou skořicí, špetičku, a dokonce někdy přidam i špetku perníkového koření.Ale to jak kdy

Pet: Ještě dodávám, že samozřejmě se potom už omáčka neničí dalším zahušťováním moukou.(viz ta fotka nahoře s tou zakalenou omáčkou-je tam vidět ta mouka). Nedělejte to, je to zvěrstvo! :-))

Ten recept je zásadně chybný ! Maso se po naklepání a naříznutí okrajů osolí, popepří a OBALÍ v hladké mouce. Potom se postupně osmahne do červena nejlépe na sádle v litinovém kastrolu za stálého odškrabávání připečené mouky.Potom maso i odškrabanou mouku vyjmeme a dáme stranou. Na zbylém tuku (můžeme i přidat) osmahneme cibuli do hněda, zalijeme vývarem či vodou a přidáme maso s oškrabky, případně i houby a dusíme do měkka. Stále hlídat, aby se nepřipeklo.

martínek 2. 8. 2015 23:56
misza:Moje řeč,taky dělám z vepřového,nesnažím se o continental ,prostě osolim a řádně opepřím prasátko,naklepu a už to jede,I když roštěnka je jinak z vepřového je mnohem rychlejší,chutná.A propo ja přidávám i špetičku skořice.Ale jak čtu recepty na jedno a totéž jídlo, tak rozdíly jsou obrovské. Jak maminka naučila tak dospělé děti vaří a ty hádky tady? Neee prostě chutě a stylům se meze nekladou.Důležité je aby potěšilo oko a bříško. Nejvíce různorodých názorů pozoruju u Stroganova.Prostě klasické dlabance máme každý vžitý jinak,důležité je to nezmrvit aby to chutnalo i když to není od maminky

Výborné i bez masoxu :-)

proč proboha musí vždycky nějaký( šéfkuchař) kritizovat běžný recepty používané běžně v domácnosti,chceš masox-dej masox hlavně nepi...uj.

Lukáš Kaštánek 8. 2. 2015 12:39
Dávat masox někam, kde se dusí hovězí maso není vhodné. Tím že vydusíte maso, získáte vývar, který je původní čistou surovinou. Není potřeba tam házet extrakty obohacené glutamátovou chemií. 3 lžíce mouky udělají přesně takovou barvu, jak je na obrázku. Barvu ze školní jídelny, kde se jim nechtělo omáčku redukovat, tak tam prostě liskli hromadu mouky. Maso stačí mírně obalit v mouce, otřepat a hustotu omáčky udělat jejím redukováním. Hořčice není vůbec potřeba. V roštěné má být cítit cibule a hovězí maso. Abych jen nehanil, musím pochválit rýži.

Čta recept jsem si říkal - probůh, proč tak podrobně popisuje obyčejnou záklechtku...
V komentářích vidět, že pár kuchyněk to neznalo...
Pokud se "záklechtka" (ten příšerný název jsem si nevymyslel) šejkruje jak psáno v rcp, tak se tomu říká poněkud hezčejc: "zátřepka" (to jsem si taky nevymyslel):-))

A co se dotejká sorty masa..., pročpak asi se hotové jídlo jmenuje "roštěnky" a ne "plečky", nebo "zadnice", he?:-))
Zkuste někdy paralelně (ne v jednom kastrole dvě masa vedle sebe, ale ve dvou kastrolech vedle sebe - v každém jedno maso) porovnat nízký roštěnec a např. zadní. Pokud nepoznáte rozdíl (ve vůni, v chuti, ve struktuře, pak vás lituju...:-))
No, na druhou stranu vám můžu jenom závidět, protože být na tom jako vy, tak mi bude místo masa stačit sójové, či REMA plátky...:-)):-)):-))

Tak teď jsem to dalo pod pokličku a jsem zvědavá co z toho bude,ale jak všichni píšou,tak by to mělo být super,až to bude tak to ohodnotím:-):-):-)

budulinka. n 12. 12. 2013 12:40
:yes:byla výborná..

dnes jsem roštěnku dělala úplně poprvé, podle vašeho receptu a je LUXUSNÍ :-* masox jsem vynechala a fakt je super :-))

Dnes jsem omáčku vařila a byla výborná. Všem recept doporučuji. Jen masox jsem nepřidávala přijde mi to škoda a zbytečné. Přece jen hovězí maso není nejlevnější tak proč ho ničit masoxem :-) navíc vývar byl silný, takže není potřeba. :yes:

Danka Ježková 4. 4. 2013 07:59
Tak jse to uvařila,výborný:-)) a s tou sklenicí s víčkem,tak to je teda nápad:yes:

Ivoš:Masox, nemasox, hlavně záleží na mase. Úplně na začátku důkladně vyčistit od zbytků blan a pak naklepat alá krvavavá kraječka. Pak je to i daleko rychleji hotové.:-*

Máčka výborná.:yes:

:-)):-))Zrovna ji vařím!A s názorem na masox souhlasím, není třeba ho rvát všude!!!!

Verca:klidně na tenčí, budeš se to aspoň dusit kratší dobu, hovězí kup jakékoli, ber to podle své peněženky, prima je to i z libovějšího vepúřového, kýty, plecka, kotlety, jestli chceš zaexperimentovat, přihoď do omajdy i pár hříbku, trochu rajčat, papriky, pórku nasekaných na drobno a i kostky nebo plátky sojového masa, jestli ho ráda, nebo to chceš vyzkoušed, tenhle postup je univerzální a ingredience můžeš kombinovat ;-), i kousky špeku jsou fajn pro vůni. Masox bych vynechal, je zbytečný, výpek bude dost silný a chutný i tak a celá omáčka

ahoj chtěla bych se zeptat hovzí chci delat uplne porve v živote . Možna budu znit jako tupec ale kdyz pujdu do masny stači řict ze chci maso na roštěnou nebo musim nejak konkretne ? :-O A jeste me zajima jak budu krajet ty platky radeji asi tenci ?? U nas se nikdy hovezi nedelalo moje mamka rika ze ji to nikdy nezmeklo a melo to jak podrazku tak z toho mam obavu ale chci to prolomit :-) Moc diky za odpoved

Ještě jsem chtěla napsat, že já roštěnky dusím v papiňáku, je to rychlejší a před okořeněním je po naklepání ještě tenderizuji tenderizérem, je to výborná věc, i maso ze stoletého vola je pak měkké.

Tak tímhle receptem jste mě dostala:-D:-D Já pořád přemýšlela, k čemu je nutná zavařovací sklenice se šroubovacím víčkem, jestli je před konzumací nutno roštěnky zavařit a vy to používáte místo kvedlačky.:-D
Masox v hovězí roštěné mi připadá jako jídlo ze závodky. Podle mně tam nemá co dělat.

PavelNo1 7. 5. 2012 14:15
Petr:
Souhlasím s Petrem. Proč to rovnou neděláte z pytlíku...?

uvařil jsem tuto omáčku a byla super:yes::-D:-D:-D

Právě jsme dojedli,byla výborná.Jen jsem přidala slaninu.Posílám bodíka:yes:

Škoda, že skoro všude najdu nakonec masox. Nahradím vývarem a pro odlehčení zahustím nastrouhanou bramborou.

to s moukou a zatřepání sklenicí, to mě nikdy nenapadlo, to kvrdlam jak blbec, dobrej nápad.. :yes:

Olga Ptackova 30. 5. 2011 10:08
:yes:super majda,všem chutnala;-);-);-)

Děkuji za komentáře:-Kje to úplně obyčejná, leč chutná klasika:-K

:-p+4:yes:také dělávám podobně,ale tyto tvrdší maska dusím raději v papiňáku:-*nemám nervy na delší stání u sporáku;-):-*
Moc hezké fotky:-K:yes:

Taky dělám tuto omáčku:-p, ale z vepřového.:-* Je výborná+1:yes:

Tématické fráze:
hovězí roštěná, hovězí roštěnky, roštěná, roštěná recept, hovězí roštěná recept, roštěnky z hovězího masa, hovězí roštěná plátky recept, hovězí roštěná recepty, hovězí roštěnka, recept na roštěnou, roštěná hovězí, rostenky recept, rostena z hoveziho, recepty hovězí maso roštěná, recept na hovězí roštěnou, rostenka recept, recepty hovezi rostenka, hovězí roštěnky recept, recept hovězí roštěná, recept roštěná

Suroviny:
roštěná hovězí, cibule, hořčice plnotučná, vývar masový, sůl, pepř mletý, olej, mouka hladká, voda

Přidat fotografie receptu