Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Zavařování ořechových jader

Sklidili jste letos hodně ořechů a přemýšlíte, jak je uskladnit, aby vám co nejdéle vydržely? Zkuste je zavařit. Vydrží déle než 1 rok a to bez nejmenší změny chuti. Vyzkoušet můžete zavařování v hrnci, horkovzdušné troubě, myčce nebo na sucho v mikrovlnce.

Hodnocení receptu je 5,0 (36×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

eva hubova eva hubova

Snadný

Doba přípravy 30 min Doba přípravy: 20 min Doba tepelné úpravy: 10 min

30 min (20 min příprava + 10 min tepelná úprava)

Suroviny pro 1 dávka

1dávka

Nahlásit chybu v receptu

Naše kuchařky
právě v prodeji

Do obchodu

Postup přípravy

Krok 1: Jádra ořechů řádně vysušíme. Sklenice musí být též dobře vysušené. Jádra nasypeme do sklenic a zavíčkujeme. Na ořechy by měla být koupená nová víčka, která můžeme příště použít při zavařování různých kompotů. Krok 2: Sklenice rovnáme do zavařovacího hrnce a nalijeme vodu tak, aby sklenice byly do poloviny ponořené. Sterilujeme je 10 minut od bodu varu, tak aby chytilo víčko. Elektrický sporák z 6 přepneme na 4 stupeň. Krok 3: Ořechy vydrží i 2 roky bez újmy na chuti a vůni. Do sklenice 0,7 l se vejde 300-330 g jader, v závislosti na jejich velikosti.

TIP: Jak louskat vlašské ořechy

Zveřejněno 15. 2. 2010

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Zavařování ořechových jader

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/OM1r

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Zavařování ořechových jader

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/OM1r

Marie

Náhodný recept

Další náhodné recepty

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (143)

My jsme doma vyzkoušeli mnoho způsobů uskladnění ořechů, i tohle zavařování - moc fajn způsob. Nakonec jsme zůstali u vakuování a mražení. ale pro ty, co hledají, jak je uskladnit jinak, by mohl být zajímavý článek

satelit: Mám stejnou zkušenost, ořechů jsem už neměla mnoho a těch molů zase až tak moc nebylo. Letos žádnou úrodu nemáme a loni jsem měla ořechy v mrazničce. Ale při větším množství bych taky už zavařovala. :-K

Petr: Pane Petře, máme rodinný domek asi 10krát 11m a nad celým je velká půda. Měla jsem tam ořechy, jednou jsem šla na půdu a zhrozila jsem se, co se to děje, naráželi na mě - moli. Byli v celém domě!!Trvalo mi rok, než jsem se jich zbavila. Nejvíce mi pomohly obyčejné mucholapky a plácačka na mouchy.

Quincey: Jeje, tak mi to přeskočilo na jiný recept. Tak to pardon.

vsetecka: Paní Eva Hubová nepíše, že zavařuje v mikrovlnce;-)! Zavařuje klasicky v hrnci na plotně:-K

Technická otázka.. v čem je zavařujete, když se do mikrovlnky nesmí dávat kov?
Když koukám na Vaši fotku, tak víčko je kovové 8-(

Olga Čermáková 15. 8. 2017 10:56
To samé co s ořechami dělám i s mákem.Letos jsem byla paděrovat mák.Zavařila jsem ho jako ořechy. a mám vystaráno od molu i od zhořknutí a v mrazáku mi nezabíra místo.

Já nechám ořechy:-)) ve skořápce pořadně uschnout,pak je vyloupu a to,co nespotřebuji dám do sáčku a dám do mrazáku.Tam vydrží,dokud je nesníme,ale hodně je spotřebuji do pečení a štrůdlů.Nikdy se nezkazí a jsou jako čerstvé.

Monika Horňáková 25. 1. 2016 11:01
Alena Kovářová MUDr.: Prosím prosím, nemohla byste se podělit o kontakt na ten zázračný e-shop? Moly se totiž snaží být každodenní součástí našeho života, ale nám se to moc nelíbí...:-(
Předem děkuji za Váš čas.
S pozdravem
Monika Horňáková

eva : Také dáváme ořechy do mrazáku, do sáčků, aby nezabraly moc místa, anžto jich máme moc, a jsme spokojeni.

Alena Kovářová MUDr. 17. 1. 2016 17:20
Dobrý den, ráda bych odpověděla a hlavně poradila paní Blance / neregistrované /, její příspěvek ze dne vloženo: 13.11.2015 10:47:15
nejen zavařování ořechových jader, ale hlavně jak se vypořádat s výskytem molů. Pro vysvětlenou, já jsem před 2 roky dostala tašku ořechů, dala jsem si ji do spížky v novém rodinném domě, zapomněla jsem na ně a to se mě nevyplatilo, za 1/2 roku jsem byla nešťastná z následků, ale vymýtila jsem množství molů a larev, úžas!!! Objevila jsem jeden e-:-)) schop, kde jsem objednala veškeré prostředky a podařilo se mě všechny zničit...
Děkuji za předání, s pozdravem Alena Kovářová, Brno
alena.kovarova@seznam.cz

JEJDA! No tak to asi nee.Zavařovat?Proč, my je stále jíme. Jsou strašně zdravé a do všeho je přidávám.Nacpu je také do zavařovacích sklenic,ale dám do mazáku a po sklínce vytahuji.Nikdy se nezkazily. A to totiž ani není poznat,že by byly zmražené.Jsou stále stejné.A stále jich máme ještě spoustu v košíku nevyloupaných.Také jsou v pohodě a chutné.:yes:

Olga Čermáková 22. 8. 2017 12:03
eva : Ano,dávala jsem do mrazáku ale co tam dávat dřív?maso,jahody,maliny,houby a co ja vím co .Tak je zavařuji a mák taky. :)
;-)

Anna Vesperová 13. 1. 2016 09:17
Já tak zavařuji ořechy už několik let a jsou super.

Olga:Ja pridám radu na potravinové mole: Nemajú rady bobkový list. Odkedy nechávam v skrinke s potravinami voľne položených zopár lístkov, mole sa už niekoľko rokov neobjavili.

Mária: Bobkový list je úplně nejlepší..též to tak dělám..dávám ho všude .do skříní, mezi potraviny...a vždy po 3 měsících ho měním moli leta nejsou...no ted k tomu ještě přidávám listy šalvěje..působí také...

Ořechy po řádném vysušení vyloupu,dám do sklenic,zavíčkuju a vysaju z nich vzduch.:yes:

Olga Čermáková: Ze sklenic odsávám vzduch odsávačkou (vývěvou) z Vaksy systému od fy Zepter. Nemá to chybu. I po pěti letech jsou ořechy OK. Při tepelném zpracování (zavařování) přece jen ořechy změní chuť. Při zavaxování chuť nemění.

Zobrazit 2 starší odpovědi

Petr: taky to tak dělám a funguje ....:-)

tejaja: my žádný kumbál nemáme...venku místa hodně, i pod střechou, ale když není slunce, ořechy ve vlhku špatně schnou a ještě ve skořápkách se hodně kazí.
Proto jsem sháněla radu, zda jdou vyloupat ještě nedosušené a dosušit v troubě nebo sušičce - poradili mi na fb v "sušičkové" diskuzi:-)), vyzkoušela jsem s úspěchem a můžu předat dál;-)

eva hubova: vlhkost ze sklenic zmizela ještě tentýž den.Vypadá to skvěle.děkuji za info.

Zobrazit 5 starších odpovědí

cathleen::-) aha, tak to som zle pochopila. Ja si suším orechy normálne v byte, vysypem na plechy na pečenie a dám do kumbálu, tam nezavadzajú, nechám sušiť niekoľko týždňov, potom zosypem do vrecák aké sa používajú na cibuľu, zemiaky, tie silonové deravé a zavesím do kumbálu. Tam visia a priebežne lúpem, aby som mala na použitie, keď mi treba. Olúpané tiež v kumbále nechám. Mole nemám, ešte sa mi ich nepodarilo z obchodu doniesť a dúfam, že ani nepodarí. :-D;-)

Blanka:Ja mole v dome nemám, ani v potravinách, ani v skriniach. Na mole v skriniach mám radu. Do skríň dám otvorené nádobky, napr. tégliky od Ramy naplnené práškom na pranie, napr. Persil, Silan a pod. Vyskúšajte.

tejaja: Teri, Katka z nich neloupe tu tenounkou slupičku, ale loupe ořechy nesušené, ještě mokré a pak usuší jen jádra.
Letos jsme to udělali poprvé taky, protože ořechů bylo hodně, počasí vlhké a neměli jsme je kde sušit. Vyloupaná jádra jsme dosušili v sušičce, jde to i v troubě. Nijak neutrpí na kvalitě, spíš naopak. Už to budem dělat pouze takto, je to pro nás rychlejší;-)

Katka: Z akého dôvodu tie orechy lúpete ? Orechy sa sušia v škrupine a potom sa až vyberajú jadrá. Tenká šupka ostáva pekne vysušená na jadrách. Tá sa nelúpe.;-)

no loupou se hned, protože se mokré loupou nejlíp a není z nich drť. Třeba když máte ořechy s tvrdými skořápkami, tak je to jediná možnost, jak mít celé 1/4 nebo půlky jader ;-) Když se pak usuší, je to vlastně stejné, jako usušené ve skořápce. Nezavařuju, usušené a vyloupané mám v lednici v sáčku se zipem. :yes:

Zavařováním, ať už klasicky v hrnci nebo v mikrovlnce se v jádrech zničí všechny ty prospěšné látky. Pokud se z ořechů peče tak je to asi jedno, ale na přímou konzumaci což já miluji, je škoda ořechy "ničit vysokou teplotou". Mamka má odsávací systém od Zepteru, ale dal by se určitě použít i jiný levnější. Dělá to tak, že suché vyloupané ořechy nasype do zavařovaček se šroubovacím víčkem. Pak dá sklenici do vakuovací nádoby do které zavařovačka vleze, odsaje vzduch a na zavařovačce je krásně vidět jak se víčko přicucne. Nejdříve se vypoukne a po povolení vakuovací nádoby se víčko zavařovačky krásně přicucne. Takto uchované ořechy říkala, že vydržely i několik let. A když nechávala péct cukroví, dorty a zákusky na svatbu sestry tak cukrářce dodávala ořechy a ta jí řekla, že pokud má zavařené tak je nechce. Vakuované vzala bez problémů. Kdybych měl barák s půdou, nebo nějakou chalupu tak je klidně nenaloupané uložím do síťového pytle někde zavěšené, ale v paneláku prostě není kde.

Dagmar Návratová 12. 12. 2015 11:58
tejaja:Já je uložím do myčky, zapnu na nejvyšší teplotu a nechám běžet. Stejně tak zavařuji okurky!!! Teplota 70°:-)):-))

Jaroslava Bilejová:;-) No to som akosi tiež nechápala, keď som opakovane počula od rôznych ľudí, že orechy po zbere ihneď lúpu. Orechy sa musia dôkladne vysušiť rozprestrené v tenkej vrstve, aby dobre vyschli. Ćím dlhšie, tým lepšie, nie týždeň. Potom v škrupine vydržia niekoľko rokov.;-)

Jaroslava Bilejová 10. 12. 2015 13:20
Já ořechy uchovávám řádně očistěné, usušené a nevyloupané v krabici na půdě. Kdo nemá půdu, lze kdekoli v chladnější a suché místnosti.
Vydrží do nových ořechů, nepoškozená skořápka ořechu je nejlepší konzerva. Váš recept je ještě šetrný. Mnozí ořechy neusušené ihned po sklizni vyloupou a dají do mrazáku.

Libor:
Ono to funguje i bez vody: vzduch ve skle se teplem roztáhne, flaška si pod víčkem uleví z přetlaku a po ochlazení se víčko snížením tlaku přicucne.
No, obvykle se přicucne...:-)

milda:Moli se opravdu prokoušou do skořápky že všechny zničili? Mívali jsme pytle ořechů ty staré pak byly žluklé ale moli skoro vůbec asi do skořápky vlézt nemohli...!!!

Jinak moli jsou v každé kuchyni kde je nějaká mouka nikdo se jich zcela nezbaví je třeba rychle spotřebovat a mít na ně mucho mololapky..

Marcela:Jak může přichytnout víčko - to přichytne proto, že se odpaří voda ve sklenici a zchlazením vznikne podtlak .Pokud jsou ořechy suché nemůže víčko vzduchotěsně přilnout ke sklenici !!!

Blanka:Všichni mají moly donesou si je s moukou a nebo přiletí zvenku.Za !7 Kč je spec mucholapka na moly - feromonová - jdou na ni a přilepí se mám jich na ní desítky...Dopručuji..

Letos jsem zkusila poprvé zavařit v mikrovlnce - uvidíme, jak to dopadne.
A s těmi moly - závidím všem těm, kterým se moli v bytě (nebo domě) nevyskytují. Já s nimi bojuji už 25 let a pořád marně. Využila jsem určitě všechno a pořád jsou.... Dokonce se mi loni "dali" i do ořechů na půdě - když jsem začala ořechy loupat ze skořápek, tak jsem zjistila, že je to pro ně živná půda. Místo jader jsem vyloupávala housenky....

pepan:Naprosto s Vámi souhlasím.Stačí pytel po mrkvi,nebo cibuli,suché,vzdušné prostředí a jsou luxusní!!

Nora: Zasadila jsem v r. 1995 a letos mám prvních pár kaštanů.

Katka: Prepáčte, ale ak máte v byte mole, prečo ich nezlikvidujete, ale nechávate na pokoji? :-O

Blanka:
To je jednoduché proč zavařovat. Nemám zahradu, takže když dostanu tak je chci uchovat déle než do nejbližších vánoc. V paneláku je sežerou moli a mrazák mám malej takže tam zabírají místo.

pro Blanku-záleží,jaké ořechy máte.....my máme papíráky a ty se musí vyloupat,usušit .....pokaždé,i když je zavařujete nebo dáváte do mražáku!V mražáku mi zabírají letos místo,tak jsem zavařila a uvidíme,mám je v temnu a suchu.;-)

Milena Hejduková 21. 10. 2015 18:38
zavařuji ořechy aspoň 10 roků a jsem spokojena i strouhaný

mam orechy na povale dva tri roky a nic im neni naco zavarovat :-D

janula: Životný cyklus molí je 90 dní. takže vyčistíte síce viditeľné veci, ale drobučké vajíčka nakladené kde kade neuvidíte. Preto v takom prípade okamžite kúpiť feromónové lapače na mole. ;-)

Jednak ne ve všech skořápkách je pěkné jádro a hlavně se mně stalo,že jsem si přitáhla v mouce moučné moly. Všechno jsem vyčistila ale časem se zase objevili. No a když jsem šla před Vánocemi loupat ořechy,měla ksem ušetřenou práci a rohlíčky byly z kupovaných lískáčů...:-O

zlomenekridlo:když mám náladu a chuť-peču. Většinou své výrobky rozdávám a mám radost, když chutná.Také ráda zkouším nové recepty, ale že bych stála denně u trouby, to už nechám mladým. Na Vánoce ale dělám několik druhů, bývaly doby,kdy jsem pekla i dvacatero,ale dnes? Pro sebe, nebo 2- 3 známí, co přijdou na návštěvu? Vžycky se něco najde a když to není sladké-tak i masíčko potěší.

milda: Na to si musíte doniesť moľu do bytu...inak nemôžete mať ani mole ani ich larvy. ;-)

pepan: Když je nesežerou červi - loni jsme přišli o téměř celou úrodu a ještě jsme museli stále lapat motýlky . Volím mrazák - ve sklenici by mohli na světle žluknout ...

Chtěla bych se zeptat, než ořechy zavaříte, dáváte je usušit? Děkuji za odpověď

My ořechy vyloupeme a dáme do krabiček určených k mrazení a do mrazáku. Když se mražené ořechy ochutnají je to lahůdka a dá to méně práce než zavařování....vydrží tak dlouho než se snědí. švagrová dává do sklenic a vysaje vzduch, když ochutnala mražené, řekla, že to bude dělat také tak...

Švecová Drahomíra 16. 10. 2015 10:19
Blanka:Ořechy jsou zavařené hned k použití, nemusí se zdražovat loupáním před pečením,ve slupce mužou plesnivět, vysychat. Příští rok nemusí být úroda také, letos je moc ořechů. Vydrží zavařené 3r. Můžou se i zamrazit dělám obojí :-/:-)

Anna Vesperová 16. 10. 2015 08:43
Takhle zavařuji ořech už několik let a vydrží víc,než 2 roky.:yes::yes:

Nora: Kaštan zarodil až na tretí rok, ale boli malé, ale ďalší rok to bolo O.K.:-p

Čtu tady ty názory a pořád stejně nevím, jakou výhodu má zavařování ořechů... Suché ořechy ve skořápce vydrží určitě aspoň tři roky, když mám náladu na loupání, tak si nějaké vyloupu a jádra dám do sklenic se šroubovacím víčkem. Samozřejmě musí být ořechy suché, aby neplesnivěly, i tak pro jistotu dám navrch pod víčko kousek bílého ubrousku, kdyby náhodou se nějaká vlhkost objevila, vsákne se (po pár dnech zkontroluji a hotovo). Vydrží několik let - pokud je nesníte... A na druhou stranu - proč skladovat kvanta, když za rok budou čerstvé? :) Jedině bych pochopila zavařování zcela čerstvých, ještě mokrých bílých jader zbavených i té tenké slupičky- jenže kdo by je naloupal v množství určeném do sklenic? My si je loupeme rovnou do pusy, dokud to jde loupat :)

Ořechy mám sterilované už 5let. V mrazáku by tak dlouho nevydržely.
Suché a vyloupané dát do sklenic, uzavřít, zalít do poloviny sklenice
vodou. Sterilovat 20 min. na 100°C.
Letos vyzkouším i mleté.:-)

čauko baby.a nestacilo by to vysat vzduch tym zepterovym odsavacom??myslel som ze by to malo stacit..co vy nato??

pepan:
Souhlasím, já mám ořechy na balkoně v polici, v plátěném pytly 4 roky a jsou pořád dobré.

zlomenekridlo 14. 10. 2015 09:55
babička:asi moc nepečete, jinak je to super

Už dlouhá léta si dávám ořechy do mrazáku. Část si jich namelu na jemno, část na hrubo a krabičku nechám půlek. Je potom velmi snadné během roku použít ty které zrovna potřebuji na různá pečení. Jsem už bez práce. Jen sypu a zdobím.

stačí kdyžvysučené ořechy dáte na plech do trouby a když jsou teplé tak je dejte do sklenice pokud možno úplně plné sklenice a stačí když teplé ořechy z trouby nasypete do sklenic a zavřete víčkem otočte sklenici vzhůru nohama a nechte vystydnout je to špica dva roky jsem je měla schované a cukroví mnám :-p;-)

Asi bych to nedělala.Něco podobného jsem kdysi četla od jedné zahrádkářky,která zase radila,jak likvidovat trávu v zahradě.
Vytrhám,dám do zavařovacího hrnce,vařím a pak naliji na kompost.Pro mě úsměvné.Má zahrada-20 arů,trávy i při obdělávání úplná hrůza.Vařit v hrnci?Děs a běs.Nestačila by ani jedna vlečka,když se urodí,ruce a stáří nedovolí větší fyzickou zátěž.Ořechy vyloupat a rozdat,trošku do mražáku pro sebe a čekat na příští úrodu.Zásadně bych nezavařovala.

Máša:
používám odsávačku
madona:

pepan:
Souhlasím s vámi:yes:
No, až na maličkost:
Není to zbytečná práce;-) Vy i já ořechy zajisté také louskáme, že. :-D

Přes nespornou výhodu, že zavařená jádra jsou bez dalšího k použití (ale práce se tím neušetří, že), je zde ale nevýhoda vyšší energetické náročnosti, že? ;-)

pepan: A proč píšete mně? :-O Já jsem diskutovala o stromech, ne o zavařování ořechů. Taky mrazím, protože máme teplý a suchý byt i sklep.

pepan: vidíte, zase slyšíte novou věc!;-)
Já se třeba předloni naučila, že ani průvan ořechy před moly neochrání (ostatně - kde vzít neustálý silný proud vzduchu, že...třeba v bytech apod.) - o ořechy, visící v síťce na cibuli jsme přišli:no:
Mrazím, letos zkusím část i zavařit. Pokud tenhle postup někomu vyhovuje, proč mu ho brát (hanit)?:-O

Ostatně - srovnáváte pár kilo ořechů s metráky sena?

Zdenek: Zdravím, mohl byste mi říci, jak dlouho trvalo, od výsadby, než kaštan začal kvést a pak rodit kaštany.
Děkuji za odpověď Nora

zizala:
Celé je to ptákovina a naprosto zbytečná práce.
Něco tak hloupého jsem neslyšil a to je mi 66 let
Trvanlivost suchých ořechů je cca 3 roky.
stačí pytle od brambor či cibule,suché prostředí a průvan ten je ochrání před moly.
Je to stejné jako by se konzervovalo obilí na mouku nebo sedláci zavořovali seno na zimu.

Zdenek: :-):-K Děkuji, počkám tedy, až bude strom starší. Moc se těšíme, protože kaštany máme moc rádi :-p

marcela studena 12. 10. 2015 20:40
mary:nasucho do sklenice nic jenom orechy

casino:Tos vykopal ty loňské co?:-D:-D:-D

zizala:Kdysi jsme kopili jedlý kaštan a jak začal kvést,první roky kvetl naplano,pak začal na větvičce vytvářet samší jehnědy,pak 2-3 listy mezera a následně i samiččí,ty byly taky jako jehněda jen s malýma plůdkama.a byl široko-daleko jen jeden.Pak jsem si pořídil druhý a jakmile začal kvést,zase jen naplano,až asi po 3 letech začal dělat i plody.Jsou od sebe 5 metrů,tak nemyslím,že jsou cizospprašné,jen to chce vydržet,aby vyspěly.
;-)

Pozor! V mikrovlnce se ořechy zavařují bez víček.Ty se šroubují ihned po nahřátí.

ořechy zamražuji a podlepotřeby si z mražáku vytahuju kolik potřebuju,žádné zavařování -žádná práce :-)

Máša:Vzduch sa vysaje sám,keď bude chladnúť pohár.:-))

Jana Máchová 12. 10. 2015 12:54
pepa:taky se divím, že někdo hodlá zavařovat ořechy - natož pak ještě v mikrovlnce :-S

Také ořechy zavařuji stejným způsobem v mikrovlnce - nechám je tam na maximum asi 3 min., pak rychle vyndám, zavíčkuji a obrácené dnem vzhůru nechám vychladnout. Vydrží pak hodně dlouho...:-)

Ludmila Bartoňková: V mikrovlnke sa cca 1,5 - 2,5 minút ( možno 5 minút - podľa odhadu , aby boli jadrá horúce ) orechy v poháre ...BEZ VÍČKA .....nahrejú - vytiahne sa pohár a ihneď sa zavíčkuje . Obrátiť hore dnom a nechať na stole vychladnúť . Po vychladnutí je pohár zasterilizovaný .:yes:

Ludmila Bartoňková 11. 10. 2015 18:18
pilatka3: Zavařování ořechů v mikrovlnce mě zaujalo, ale kovové víčko dát do mikrovlnky přece nelze?

pilatka3:
Ořechy nezavařuji, ponechám ve skořápkách, jen je řádně dosušíme, uskladníme v pytlích od cibule,věšeli jsme je na půdě . Zima jim nevadí,jen vlhko.Loupeme průběžne na spotřebu.

Moja skusenost - vylupane vlasske orechy davam do dvoch mikrotenovych vrecusok po cca 300 g jedna davka, uzavriem a poukladam do mraznicky. Pred pouzitim necham na miske ususit asi 2 hod. su skvele, ako cerstve.

Tématické fráze:
vlašské ořechy zavařování, prodej vlašských ořechů 2015, jak zavařovat vlašské ořechy, prodej ořechů 2015, vlašské ořechy prodej 2015, sterilizace vlašských ořechů, jak zavařit ořechy, sterilizace orechu, zavařujeme ořechy, jak se zavařují ořechy, vlašské ořechy - zavařování, jádra vlašských ořechů, jak sterilovat orechy, zavaření ořechů, vlasske orechy sterilizace, zavareni vlasskych orechu, zavařování, orechova jadra, jak zavařit vlašské ořechy, jádra vlašských ořechů prodej

Suroviny:
ořechy vlašské

Přidat fotografie receptu