Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Klasický hospodský guláš (vídeňský)

Tradiční guláš z hovězí kližky a poctivé dávky cibule, který nepotřebuje zahustit moukou. Vyžaduje více času, ale odvděčí se plnou chutí a rozpadajícím se masem. S knedlíkem a pár kolečky syrové cibule patří mezi hospodskou klasiku.

Hodnocení receptu je 4,9 (431×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

Eliza Eliza

Náročný

Doba přípravy 130 min Doba přípravy: 30 min Doba tepelné úpravy: 100 min

130 min (30 min příprava + 100 min tepelná úprava)

Suroviny pro 4 porce

4porce

Nahlásit chybu v receptu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie5 473 kJ /
1 308 kcal
Bílkoviny114,78 g
Tuky54,36 g
Vláknina41,12 g
Cholesterol 281 mg
Sodík 454 mg
Sůl1,00 g
Sacharidy79,40 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: Cibuli oloupeme a nakrájíme nadrobno. V kastrole rozehřejeme sádlo a cibuli na něm restujeme dohněda, trvá to asi 15 minut. Krok 2: Na cibuli přidáme papriku, dobře promícháme a postupujeme rychle, aby paprika nezhořkla. Následně přidáme kousky masa, ze všech stran je opečeme a dobře mícháme (guláš se má přichytávat ke dnu hrnce, ale ne připalovat). Když je maso opečené, osolíme (cca 10 špetek) a opepříme. Krok 3: Přidáme rajčatový protlak, dobře promícháme a zalijeme malým množstvím vody - asi 2 dl. Do základu přisypeme kmín, prolisovaný česnek a necháme dusit na co nejnižší teplotě. Krok 4: Guláš stále hlídáme a občas mícháme. Přiléváme vodu po menších částech, protože jak již bylo řečeno, měl by se přichytávat, ovšem nikoli připalovat. Krok 5: Po cca hodině a půl maso ochutnáme a pokud je měkké, přidáme v dlaních rozemnutou majoránku a povaříme ještě 10 minut. Krok 6: Guláš nemusíme (a ani bychom neměli) zahušťovat, postaral se o to rozvařený cibulový základ. Jediné povolené zahušťovadlo je v případě potřeby chlebová strouhanka. Krok 7: Podáváme posypané čerstvě nakrájenou cibulí, nejlépe s houskovým knedlíkem, případně s bramboráčky nebo těstovinami.

TIP: Jak úhledně nakrájet knedlíky?

Zveřejněno 10. 3. 2009

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Klasický hospodský guláš (vídeňský)

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/xkQz

Další recepty

Zobrazit více

Zobrazit více

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Klasický hospodský guláš (vídeňský)

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/xkQz

Marie

Náhodný recept

Další náhodné recepty

Nejnovější recepty

Další recepty

Komentáře (346)

Děkuji za recept. Dle tohoto receptu jsem udělal svůj první "pravý" guláš v životě. Osoba mně blízká, řekla ok. Před tím jsem ho dělal podle jiného receptu a reakce byla "to nechutná jako guláš".

Následující řádky jsou pro ztracené amatéry jako jsem já (mám to i v nicknamu), vařením nepolíbených, zkušení vařiči je nečtěte, ztráta času :)

Recept není něco co je vytesané do kamene, můžete něco vynechat, něco přidat, ale když nemáte zkušenost stejně jste ztraceni jako já, tak já mám tendenci držet se otrocky receptu. V tomto případě to naštěstí fungovalo.

V receptech jsou nesnesitelné větičky.

Příklad 1: guláš se má přichytávat ke dnu hrnce, ale ne připalovat. Protože jsem měl zkušenost s vařením povidel (kdo jste je dělal víte o čem je řeč), intuitivně jsem použil ten samý nerezák s vysokým dnem a fungovalo to dle receptu "přichytávat ke dnu ale ne připalovat."

Příklad 2:
Na cibuli přidáme papriku a postupujeme rychle, aby paprika nezhořkla. Pro mně stres a frustrace: co to je "postupujeme rychle"? Já potřebuji určit čas, minutu, dvě?

Příklad 3:
Následně přidáme kousky masa (do opečené cibule). To bych musel mít pánev velkou přes celý sporák (přes všechny 4 hořáky) aby se mi mezi to kvantum cibule dostalo i maso a mohlo se osmáhnout. Improvizuji tak, že opeču cibuli, vyklopím, dám maso, osmáhnu a pak přisypu udělanou cibuli. Jestli je to blbě neřeším.

Příklad 4:
Maso osolíme cca 10 špetek. Vygůglil jsem, že to je "množství soli nebo koření, které chytneme palcem a ukazováčkem". Na ja, ale já jsem schopen mezi tím palcem a ukazováčkem nabrat 1/2 nebo dvojnásobné množství.

Příklad 5:
Maso opepříme (černé koření). To mám již zkušenost z jiných "akcí", že pepř může být podrazák. Jak ho trefit v tomto guláši nevím, měl jsem štěstí :)

Příklad 6:
Přidáme rajčatový protlak. Na ja, kolik? V sámošce měli takovou mrňavou konzervu, taková za starých časů nebyla, naštěstí měli 140 g a kupodivu levnější než ten mrňousek. Řekl jsem si, že více protlaku to asi nepokazí :)

Dodatek: hlídat hrnec a každou chvíli dolívat vodu a seškrabávat to "přichytávání ke dnu" je časově náročné. Příště to zkusím s pomalým hrncem - četl jsem v jedné diskuzi reakci "ale to vůbec nechutnalo jako guláš na který jsem zvyklá". Možná jsou ti vyznavači "pomaláče" taková sekta hájící ten svůj výrobek. Uvidíme, podělaný guláš se sní tak či tak a bude návrat ke klasice a hlídání u sporáku :)

AHamater: tak řekni AI botovi, ať ti ten recept upřesní. nebo s ním prodiskutuj detaily

Recept ještě nebyl hodnocen 5,0

Jednoduché, elegantní... tak, jaký by měl guláš být. :-)

Výborný! :-K

Vynikající! :-*

Výborný gulášek.

Já ho peču v troubě ;-) Jinak je vynikající

Skvělý recept, jen budu dávat méně soli - dala jsem 8 špetek, ale ta sůl co máme teď solí nějak víc… opravdu není nutno zahušťovat - je to mňamka

místo dolévání vody samozřejmě hovězí vývar silnej jak stehno u prdele. Jinak super gulášek.

Poprvé v životě jsem vařil guláš, a tak jsem hledal nějakou jednoduchou klasiku. Musím říct, že se díky skvělému receptu za výsledek vůbec nestydím a určitě přidávám na svůj seznam "go-to" jídel!

Jen mi při vaření přišlo, že v receptu je možná příliš mnoho česneku a soli, ale na talíři to již tolik cítit nebylo. Příště zkusím zredukovat množství na 8 špetek soli a 3 stroužky česneku, aby více vyniklo maso a paprika.

Servíroval jsem s domácím chlebem podle receptu zde

Včera vyzkoušeno a uvařeno. Opravdu skvělý guláš. Všem moc chutnal.

Naprosto skvělý akorát teda přidávám pivo a je to super mňamka ,jiný nedělám :-8

Vařila jsem několikrát a nikdy nezklame, s přítelem ho dojíme a hned se ptá, kdy ho uvařím znovu, za mě nejlepší guláš co jsem kdy jedla <3 Moc děkuji za recept :-K

Uvařeno již několikrát a super lahodný guláš. Děkuji za recept 👍

Chutná výborně a má krásnou barvu. Lepší guláš jsem nejedla :-)

Nejlepší recept na guláš který jsem kdy uvařila a také jedla! Děkuji.

casino: Zdravim a dekuju za odpoved 👨‍🍳

Bodatosa:
Jj, pletete se :-)

Zdravim vsechny kuchtily a gulasomilce …
Rad bych se zeptal, jestli by mi nekdo poradil, jak tento vynikajici gulasek udelat na vice, nez 5 porci …?
Tady u receptu je sice funkce na pridani porci, ale nezda se mi, ze by odpovidalo skutecnosti. Nebo se pletu ..?

Diky za radu a dobrou chut 👌

Vzpomínáte si někdo na Elizu, báječná ženská, báječná kuchařka, škoda že už nechodí

Vynikající

To je guláš dle mého gusta <3

Výborný gulášek <3:yes:

:-)<3<3:-K

:-Kv každopádně patří rajský protlak do guláše, jak píše radek , náš guláš je odvozenina maďarského guláše ti dávají do guláše rajčata, nebo lečo. suty

Výborný;-);-);-);-);-)

Best

Vážně nejlepší.

Hospodský guláš,pokrm který má u nás dva tábory-ty co jej mohou klidně i dvakrát denně a ty který tak maximálně jdnou za měsíc,pokrm který láká svou vůní ke stolu už v přízemí zatím co vy bydlíte v "sedmém"- vaříme ho všichni a co si budeme povídat,každý z nás má onu "tajnou" fintu,nebo pytlíček kdovíčeho po prabábě kterým je práv ten jeho nejlepší.....Pojďme trochu rozebrat výrobu: je něco jiného tzv. závazný postup což je přesně danná gramáž masa,cibule ap a něco jiného když to tam nasypeme dle svých možností-počtu porcí-respektíve strávníků pro které pokrm připravujeme..Rozebírat postup zde nemá smysl,protože stejně všichni mají zažítý ten svůj a vaří podle něj léta,no já bych se přece jen zastavil u jedné podstatné ingredience a tou je protlak,já jej dávám hned na cibuli co dostane ten správný odstín a tzv."šustí" dvěma třema tahy ho tzv.překulím-získá trochu jiný odstín a hlavně z něj zmizí typická kyselost rajčat a guláš tak nebude připomínat rajskou-ihned maso,které to všechno ochladí i když by mělo mít pokojovou teplotu-to opéci spolu s kmínem ,který se rozvoní v tuku,poté teprve papriku,rozpustit v tuku,vývar-vodu ...další postup je triviálně známy a dodržujeme jej všichni.....další proměnnou je volba česneku,někdo dává hned po cibuli,někdo v průběhu,já většinou poté co zjistím že maso je akorát a mirně zvýším teplotu na závěrečné doladění-většinou je potřeba trochu tekutiny-neděláme guláš jen k obědu-tedy aspoň né já....víme jak chutná druhý-třetí den,takže vývar-voda do požadovaného množství a chleba-strouhanka z něj,nebo jen okrájený kůrky-každý jak je zvyklý a tu je právě ideální čas na česnek kdy se zavaří,ale úplně neztratí chuť....mělo by stačit deset minut varu kdy se cheba rozvaří a udělá svou práci-měl by lehce vystoupit tuk a guláš tzv vyleštit,tenhle moment je ideální na pořádnou hrst majoránky-používáte-li tu suchou-mezi dlaněmi rozedmout a hodit do guláše-pod kterým je vypnutý zdroj tepla-na elektrice na studené plotýnce-suchá majoránkya by se neměla vařit...s přáním aby se vám zrovna ten váš povedl jako ten vyhlášený z "horní-dolní" přeju jen úsměvy od strávníků.....app je to trochu alchymie a tak trochu milenka/nec....čím větší péče-tím lepší výsledek

Dnes jsem vařila tento guláš,držela jsem se receptu tak tam byl i ten protlak moc nám chutnalo<3

lucikp: Souhlas klasika je to bez protlaku . Klizka je na gulas hvezda . Neda se nic pokazit . Je dobry i z hoveziho krku .

jen jsem vynechala protlak :)

recept je perfektní! jedna malá vychytávka - namísto klasické červené nebo gulášové papriky, vyzkoušejte papriku uzenou... pozvedne toto výborné jídlo o level výš:yes: jo a ještě jedna drobnost, s rajským protlakem velmi opatrně. po zkušenosti dávám max lžičku...jinak se z toho stává rajská...

Dnes uvařeno poprvé a vynikající

Michal2323: Kdysi jsem viděl video, jak se připravuje guláš v nějaké špičkové hotelové kuchyni. Bylo to v troubě :)
Od té doby to jinak nedělám. Vařím/peču z 2kg masa, ať se to vyplatí :)
Nejprve samozřejmě vše osmažím na pánvi.
Používám 8L teflonový pekáč a dávám to na 45 min. 180°C a další 2h na max. 150°C

casino: sama jste si odpověděla, ke tam napsáno přichytávat, nikoliv přimalovat.
I na nepřilnavém hrnci se to trochu po nějaké době přichytí, ale nemá šanci už připálit. Především byl můj komentář myšlen na ty, kteří pindají, že by u toho museli stát celou dobu :-*;-)

casino: Taky ji používám, ale ta má dobrý povrch, i když nepřilnavým bych ho asi nenazvala. ;-)

"(guláš se má přichytávat ke dnu hrnce, ale ne připalovat)."
Lenina101:
No a myslíte, že v tom vašem hrnci lze dodržet výše uvedené z postupu, he? ;-)
***
Desetiletí používám bez problémů modro-černou socialistickou litinu, ale ona to ve skutečnosti žádná litina není, že :-K

Zrovna ho vařím a vypadá velmi dobře.
Odpověď pro vás ostatní, co si zde stěžují na připalování, kupte si kvalitní hrnce s nepřilnavým povrchem ????

Trezalka0001: Já myslím, že když máte kvalitní hrnec se silnostěným dnem, tak právě nic míchat nemusíte. :-O

Michal2323: tak to máte asi naprd hrnec, mně se nepřipejká nic a nikdy se mi ani protlak nepřipejkal, jestli to nebude tím, že u vaření se musí stát a jídlo míchat :-D

S tim rakskym protlakem se to pěkně pripaluje příště uz ho tam rozhodně davat nebudu leda to furt michat:-//

Dělám úplně stejně. Určitě doporučuji :yes:

Výborný, určitě stojí za vyzkoušení :-K

keijei: v receptu je napsáno podlévat.... ????????‍♀️

Guláš bez šťávy není guláš. Tady bych se s knedlíkem udusil. Chuťově not bad, ale tohle není žádný "klasický hospodský" guláš. :no:

Super recept děkuji :-K

Mnam mnam, hospody jsou zavrene, tak aspon mame recepty na hospodska jidla. <3<3

Veronika.Hrozna: V podstate psenicky lepek, vyrabi se to zvlastnim zpusobem, ale chutna to dobre. :)

MichalF: Co je to, ten seitan ? Proc bych nekomu nadavala, ze nepapa maso? Ja to chvalim, zbyde pro mne!:-D

Veronika.Hrozna: Ja nic. Nam proste chutna ta omacka. :) :D Ale myslim, ze jsem si ji jednou objednaval v restauraci a tam k tomu byl opeceny Seitan. :) My na ty nahrazky moc nejsme. Navic se Sojou by se to taky nemelo prehanet, takze varim to, co jsme jedli predtim, jen proste vynechavam maso a sadlo. :)
Jinak strasne ocenuji Vase normalni otazky :) a to, ze mi nenadavate, ze nejim maso. :) :D

MichalF: Máte hodné rodiče !:-D:-D:-D A mohu se zeptat, co tam do té svíčkové dáváte, když ne maso ?

Veronika.Hrozna: Veganske verze jsem varil jen parkrat a jde uvarit prakticky skoro vsechno na co si vzpomenete. Samozrejme, ze pokud nekdo bude chtit veganskou verzi zebirek nebo tataraku atd., tak ma smulu. :D
Ale jinak je to v pohode. :) Veganska verze (chutove je rozdil znat, u vetsiny veci), ale bezne varim vegetarianske verze a napr. ,,Svickovou” na smetane si rodice ( masozrouti) velice chvalili. :) Gulas jim prisel jiny, ne ani, ze by jim tam treba chybelo maso, ale uz jenom ten zaklad na sadle ma proste jinou chut nez na oleji.

Eja57: Asi cesnek taky ne, pachl by, molodec! Ale kdyby pridal cukr, hrebicek a skorici, tak mohl mit rajskou!:-D:-D:-DNo, ale ja stejne nevim, co papaji, tihle vegani. Myslela jsem, ze chroupaji jen syrovou brokolici, nebo.......?

gillan63:
Už jsem to gdesi psal:
Když vařím guláš, tak cíleně dělám relativně více omáčky na které si posléze (za den, za dva) pochutnám i jen tak s brkaší, bez masa :yes::yes::yes:
No, zabite mě... :-D
***
...a Pachatel: si možná popletl česnek s cibulí, že ;-)

Eja57: Guláš bez masa a bez cibule ? Můj skromný názor je ,že bez cibule nebude dobrá ani ta "gulášová omáčka". :-D

Veronika.Hrozna: no, když si představím tuk ( u vegana asi olej), rajčatový protlak, papriku, kmín, česnek, majoránku, sůl, pepř, zahuštěno chlebem, vše důkladně provařeno...já bych asi úplně Pachatele nepodezřívala, že vařil vodu na kafe...Vídeňský guláš jistě ne, ale dobrá "gulášová omáčka" pro vegana možná ano...

Coleta:Taky netusim, co varil, ale gulas to nebyl.:-D:-D:-D Asi vodu na kafe.:-O

Pachatel: Postrádám logiku Vašeho sdělení. Jestliže jste nepoužil maso-nejedná se o vídeňský guláš. A jestli jste chtěl být vtipný, tak ani to se nepovedlo.

Lahodny gulas, varil jsem bez masa protoze jsem veganysta a bez cibule aby nezapachal dech. :-):yes:

Ten to gulas je strasne dobry,delam ho pravdielne...Dekuji za recept:-K

Guláš v této podobě není IMHO guláš. Vše je OK, chuťově výborný, ale nemá šťávu. Ke guláši patří knedlík nebo chleba. Tady to vychází max. na jeden knedlík nebo půlku chleba. Pravý hospodský guláš je přeci jen "vodnatější" se "šesti". Takže pokud si chce člověk vychutnat nejen maso, ale i omáčku, musí přidat bujón, samozřejmě ideálně originál z hovězího masa, ale ani obyčejný bujón z kostky není špatný. Jen se pak musí dávat bacha na sůl.

Arween: 1 kg masa v syrovém stavu pro 10 lidí je zaručeně málo :-) Z 1 kg masa po tepelné úpravě zůstane cca 60 dkg - počítejte s 30procentním úbytkem. Takže minimálně dvojnásobek ;-) - a to na ochutnání:-D

Na kolik porcí vyjde tohle množství masa? Potřebuji pro cca 10 lidí. Bude to stačit z 1 kg masa?

Guláš jsem vařil přesně podle receptu a musím poděkovat.Povedl se víc než na výbornou :) Doteď jsem dělal prakticky jen ´segedín´ a když jsem zkoušel jiný,´klasický´ guláš tak mi chuťově nevyšel nic moc.A teď už vím že to bylo zbytečným podléváním v duchu,ať je toho co nejvíc,ideálně plný hrnec :-D Tady se podlévá minimálně,ve finále je guláše ´na dně´ hrnce,ale je luxusní a porcí je z toho prakticky stejně.Jen prostě ne vodových,ale krásně hustých,takže se celý talíř prostě nemusí topit v omáčce.Díky za recept :-)

Recept je dobrý. Komentáre tipu najprv toto a potom toto sú smiešne. Dôležitý je výsledok a nie poradie, v akom sa jednotlivé ingredienty použijú.
Ja by som hádam odstránil slovo "klasický". Myslím, že v mohých reštauráciách, ktoré guláš podávajú, zvykne byť guláš dobrý, viac-menej sa zhodujúci s týmto receptom a pritom vždy trochu iný. Čo v poslednej dobe pozorujem je, že kvalita mäsa nie vždy dosahuje rovnakú kvalitu, ale že množstvo soli často prekračuje zdravú hladinu, čo vzbudzuje dojem, že sa soľou niečo zakrýva (kvalita, poťažne čerstvosť mäsa, nedostatočná skúsenosť s prípravou guláša atď.?).
V každom prípade príprava podľa tohoto receptu zaručuje dobrý výsledok, aj keď podľa niektorých "superodborníkov" na guláš nie je správna.
:yes:

Odzkoušeno včera a musím pisatelku receptu pochválit, protože je jednoduše výborný :yes:

naprosto výborný guláš, vařila jsem ho již několikrát a nemá chybu.

Dnes jsem dělala tento guláš,byl super a všem moc chutnal;-):yes:

Vyborne.Proste gulas clasico.
A nake tady nazory zahustovat nebo nezahustovat cibuli.Fuck off.
Takze vzkaz pro vsechny pisalky:Bez si udelat svuj gulas a neotravuj...8-(:-):-):-)

tak jsem ho zkusil a vybornej:-):yes: porucil si ho vnoucek :-)

Masterchef...tak třeba zde u tohoto podle autora pravého maďarského guláše se opravdu mletá paprika dává zásadně před masem do cibulového základu .
varecha.pravda.sk/recepty/madarsky-gulas-fotorecept/29330-recept.html

Bohužel v tomto receptu je mnoho nepřesností a špatných informací, které mohou u nezkušeného kuchaře způsobit, že výsledek bude moci tak akorát vylít do záchoda, proto apeluji, nepostupujte podle toho receptu, ideální by bylo, kdyby byl odstraněn, jelikož to řadě lidí může ušetřit spoustu peněz!

Zaprvé, guláš rozhodně nezhoustne díky cibulovému základu, nýbrž v důsledku rozpuštění klihu, obsaženém v mase. Proto není možné na guláš použít jiné maso, než kližku. Proto je nesmyslná instrukce "nejlépe kližku". Musí to být kližka. Dále přidávat nejdřív papriku a až pak maso je nesmysl. Paprika se přidává až po mase právě aby nezhořkla. další věc - protlak, ten se naopak přidává ještě před masem, jelikož je nutné ho zarestovat, aby nebylo riziko, že bude guláš kvůli protlaku nakyslý. Další věc - vařit se musí minimálně 2-3 hodiny, aby se klih rozpustil. Prosím pokud neumíte správně vařit, nepište recepty!:no:

Masterchef: Á pan chytrý, jak říkávala malá dcerka mé kamarádky! Tady jsou haldy nepoužitelných receptů včetně receptů na guláš, proto nechápu, proč si vybral ke kritice právě jeden z těch lepších! 8-(

Opravdu výborný recept. Jenom papriku jsem přidávala až po opečení masa a česnek přidala až na konec spolu s majorankou. S výsledkem jsme byli moc spokojeni :-) ;-)

Omnimor Macháně 16. 11. 2017 11:50
Techoligický postup je trošku jiný-česnek závěrem a krátce podusit a majoránku!!!to je vrchol diletantismu:majoránku tam nesypeme, ale důkladně promneme v dlaních -říká se tomu vrátit bylince život. A tu aplikujeme těsně před odstavením z plotny. Kmín tam nepatří. Závěrečné foto obsahuje guláš a na něm naservírovanou syrovou, na kolečka nakrájenou cibuli. Zásada zní: kde je cibule restovaná, tam nepatří syrová. Syrová cibule zdeformuje chuť, takže strávník může dostat na talíř jakoukoli šlichtu guláši byť jen trochu podobnou. Vařím 40 let.

Omnimor Macháně: Neregistrovany Omnimore> zaregistruj se , pridej par svych receptu a pak si hrej na chytrolina. Tecka.:-!

Zobrazit 3 starší odpovědi

Super guláš!!! Robila som presne podľa popisu a nemá chybu. Strýko robí úžasný srnčí guláš a tento sa mu dosť podobá, ale v hovädzej forme. Ďakujem za recept.

kaja: :yes: Jde, ale musíte mít malý plamen. Velice d§ležité. I celý guláš mě trvá délo, ale nemá chybu. Protlak když ho dám nebo ne, není poznatelné. Gulš je výborný<3

Harry: "Protlak když ho dám nebo ne, není poznatelné."
Jsem vám vděčen za konstatování:yes: Cítím to stejně :-)
Pí. casinová prý protlakem guláš zahušťuje... :-8

Charlotta 26. 10. 2017 21:39
Dělám ho skoro stejně ale proč pro boha do všeho cpete rajský protlak ten nedávám a nechybí mi ! Nedávno jsem hledala recept na šípkovou omáčku a tam ho dávali taky to si můžu uvařit rovnou rajskou a je to !:-):-):-)

Charlotta: nemáte pravdu,do Vídeňského guláše protlak patří;-)

Svetková Jaroslava 13. 10. 2017 14:05
výborný guláš

Hi! My boyfriend loves classic Czech gulas deeply so I've been looking for some good recipe and this one is Oh so perfect! Thank you for sharing! Obviously I had to translate to from czech to polish and Google translate came in handy ;) Thank you once again :-K

Výborný recept, vaříme z hovězí kýty :) :yes: <3

nejdřív maso na tmavou cibuli, orestovat a pak zasypu paprikou. zbytečně moc cibule. stejně to nezahustí jako spíš osladí

Je skvělý, už nedělám jiný.Všem moc chutná díky.:-K

kaja:
Jj, :yes:
No a tady:https://www.toprecepty.cz/recept/1459-hovezi-gulas... zdá se v bodech 1 a 2 postupu je provedení podle našich představ, že?:-)

Podobně, jak tady zmiňuje Vladimír, si nejsem jistý s restováním masa na cibulovo-paprikovém základu. Zdá se mně, že to dost dobře nejde. Cibuli si zásadně vždy osmažím samostatně.
:-K

no hledal jsem klasicky hospodsky gulas a musim rict ze tento je vynikajici uz delam po druhe a to vcetne knedliku a i to ze jsme v UK tak vse tu mame ingredience a musim jen doporucit

Jan Sladky 27. 3. 2017 13:24
Gulášek byl vážně moc dobry,vsichni ho chvalili takže mužu doporucit :-8

Super guláš, manžel i já jsme nadšený, jde hned do oblíbených :-8

Jako profesí kuchař si dovolím poznámku k tomuto receptu. Nepochybuji, že tento je dobrý, ale s použitím názvu "vídeňský" nemohu souhlasit. Na Vídeňský guláš existuje norma / která už není povinná/ č. 21905 Receptury teplých pokrmů, která se liší ve dvou momentech. Základ s masem se zastříkne octem a v pokrmu se nepoužívá majoránka.:-p

Petr Holý 28. 6. 2017 21:07
Oldas: vážený pane kolego, nezbývá nic jiného než konstatovat, že máte naprostou pravdu. Vařím již 45let.
:-K

Perfektní recept :) používám místo vody - půl na půl hovězí vývar :) je to teprv dobrota - postupně dolévám jak se omáčka vyvařuje - vařím pomalu třeba 3 -4 hodiny a fakt paráda.

Byl tu dotaz na množství cibule - orestujete jednoduše - nešetřit sádlem - a pomalu restovat - nechat v klidu - občas promíchat atd... fakt to trvá cca 15 minut i déle

K paprice - zarestovává se hnedle ze startu kvůli chuti - je výraznější a nestane se že by mohla udělat hudky a postupovat se musí opravdu rychle aby nehořkla - doporučuji půl na půl s pálivou (jak má kdo rád že :) ) dobrá je i troška uzené :)

Děkuji autorce receptu je to fakt výborný guláš a to jsem jej kdysi poprvé dělala hnedle pro 20 lidí takže to byl teprv mazec :-D

Petr Hrubý 29. 1. 2017 21:21
magdalenka: heh ;-)

Petr Hrubý 29. 1. 2017 12:16
Moc tomu receptu nerozumim. Jak mam orestovat takový množství cibule 500g v hrnci? Proč mám pospíchat s tou mletou paprikou hned do toho, když jak tu píšou níže tak hořkne a může se přidat později. Jak dobře se v tom množství cibule asi restuje maso aby se zatáhlo? Kolik g,ml je malý protlak? Mě tendle recept dává víc otázek než odpovědí. Zkoušela to paní recepční podle toho?

Petr Hrubý: to ma nenapadlo...recept a recepční...:-D

Zobrazit 5 starších odpovědí

Asi hloupý dotaz, vody dolejete aby bylo maso ponořené ? To je můj problém vždy mám málo "omáčky" tak doleju vodu a je po guláši ...
Díky

Daniel:
To jste patrně vyčetl někde v komentářích, že?:-)
Dodržíte-li postup jak je napsán (cibulí nešetřit, vodou šetřit), pak tento rcp nemá chybu:yes:
No, já mám na druhý, třetí den rád gulášovou šťávu (i bez masa) s brkaší:yes: a dopustím se tu na závěr kacířské věty : Aby toho tekutého zbylo i na mou zvrácenou choutku, tak pomocí záklechty šťávu zavčas nastavím na omáčku:-)

Vladimír 21. 1. 2017 17:48
Ti co mají rádi hodně omáčky a ne moc masa (třeba děti ) zkuste rozmixovat ve smothie mixeru jednu velkou syrovou bramboru. zahustí okamžitě a dokonale celý hrnec.( je třeba mít silnější základ) Jinak recept super, jen okmínované maso restuji zprudka vedle mimo cibulku protože cibulku dělám hodně dlouho ( 30 minut +-) na mírný stupeň. paprikou zasypávám po orestování masa kdy pánev s masem odstavím a pak ihned zasypu paprikou, zamíchám a vše nasypu do hotové cibulky a podleju. ( paprika velmi rychle zhořkne při restování, je to je mžik sekunda dvě a už je to v háji, od těch dob raději vždy odstavuji z plotny) A majoránku až na konec , po dovaření aby se nevypařila vůně té majoránky. komu vadí kousky majoránky (mě třeba jo) rozmixuji s trochou vody taktéž ve smothie mixerku a zamíchám do hotového guláše.

vynikajici! Dnes jsem uvarila a vsichni jsme se oblizovali :) :yes:

HanaMitch 5. 1. 2017 06:15
Podle tohoto receptu jsem uvarila svuj prvni gulas v zivote a byl fantasticky. Dokonce i super vybiravy potomek si sel pridat!

pokud používáte název tak jak je uveden v normách jídel tak potom používejte i suroviny v normách uvedené. Vídeňský guláš je s přidavkem octa, :-p

Můj první guláš, byl výborný,:yes: jen jsem ho dělala z dvojité dávky a trochu to přehnala s protlakem - byl sladší.

Skvělý recept:yes::yes::yes: já ho dnes uvařila ze 2 kil plecka a přidala jsem i půl kila vepřových jater:-Q:-Q:-Q, ale než jsem nakrájela 2kg cibule šly na mě mrákoty:-O:-O:-O, ale výsledek za to stojí, guláš se s ní krásně zahustil, snad bude návštěva spokojená:-p:-p:-p

cathleen: ten já nemám, ale mohla jsem si pomoci na Etě, ale to mě napadlo až druhý den:-D:-D:-D:-D No, ale myslím, že takovéhle množství guláše hned tak už dělat nebudu;-);-);-)

Zobrazit 3 starší odpovědi

Petr Blažíček 29. 9. 2016 22:41
Konečně recept, kde na konci není "zaprášíme moukou" nebo "zahustíme jíškou".
Ten protlak bych určitě vyřadil - místo něj stejnou nálož zelené papriky (nejlépe pálivé - to ony bývají) a rajčat jako cibule - slupky od rajčat se nerozvaří - komu to vadí, nejdřív spařit a pak oloupat - ale je to zbytečná zhýčkanost.
To už sice není klasický kesselgulasch - ale je to naprosto vynikající - samozřejmě až druhý den - a třetí den úplně nejlepší!:yes:

prosciuto 13. 1. 2017 11:45
Petr Blažíček:
Kesselgulasch nie je viedenský.
Viedenský je prakticky zhodný s týmto receptom.
Kesselgulasch (originálne Bográcsgulyas) je v našich zemiach nazývaný Kotlíkový guláš. Je podstatné redší a obsahuje zemiaky a papriku, čo Viedenský neobsahuje.

Zobrazit starší odpověď

...tak ho mám na plotně - vlastně měla :-D - protože je snědeno, fakt výborný :yes: pochutnali jsme si :-Q - díky za recept

Skvělý recept. Konečně pořádný guláš :-8

Dnes jsem našla nachlup stejný recept v nejčerstvějším čísle magazínu Albertu. I se stejnými připomínkami a poznámkami např. k času. Právě ho dělám, snad se povede.

Hrabje.bas 21. 8. 2016 07:29
A je to tu zas. KLASICKÝ HOSPODSKÝ GULÁŠ... V tomto případě ŠLENDRIÁN spočívá v tom, že orestované maso NESOLÍME, přidáme rajský protlak, ten ještě musíme ORESTOVAT. Až potom osolíme, podlijeme a přidáme česnek. ;-)

Tento guláš je výborný jen bych měla jednu připomínku. Majoránka se nesmí vařit, aby nehořkla, dává se až když se guláš odstaví :-K

Geniální, vařil jsem poprvé v životě složitější jídlo než vajíčka a rozhodl jsem se, že nebudu nic jiného jíst, bohužel vyšel jinak, než na obrázku a jsou tam jiné kombinace jiných koření ale je to vážně žrádlo! :) :-K

Nejsem kuchař ale dal jsem papriku na cibuli jak je psáno v receptu chut´ super tak bych chtěl vědět jaký je tam rozdíl když dám až na maso děkuji .ale super gulaš:-K

Dnes opět uvařeno, kdyby to šlo, přidám dalších 100 bodů <3

Výborný guláš.

Dobrý den,
prosím Vás, jaký je podle vás malý protlak? 150g nebo méně? :-) Teď gulášek dělám a přidala jsem 150g a zdá se mi to moc.. :-O

Dianka:
No, já dávám (když je v domě) 1 malý rajský protlak na 1kg masa... Momentálně doma není, ale myslím, že 1 malý rajský protlak hmotní kolem 60g:-)

Amigapower 21. 5. 2016 20:39
V pixle je protlak spíš v konzistenci piré, v tetrapacku spíš lacinýho kečupu. Rajčatovou šťávu asi fakt nikdo na mysli neměl...

Dobrý den, budu dělat guláš poprvé a tak mi promiňte můj hloupý dotaz ( je mi 19 tak nemám zas tolik představu ) protlak dáváte ten z hustý z plechovky nebo takový ten tekutý z krabičky, vím že to bude asi jedno, ale i tak :D

La Furi Roja: určitě z plechovky,tady se píše malá.To druhé je asi rajčatová šťáva;-)

Já používám na podlévání ( všeho ) vývary. Výsledná chuť je lepší, než když se podlije vodou.

Karel VII 10. 6. 2016 04:32
Jana: Souhlas, vývar (DOMÁCÍ) je mnohem lepší a papriku až na maso. Osobně všechny druhy guláše (seged, buřtguláš, atd.) bych mohl mít alespoň 1x týdně. Min. týden jsem jedl segedýn 6 dní za sebou a pořád byl výborný.<3

Důležitý je základ,což je na 1kg masa 1kg cibule a 3-4 lžíce mleté papriky(dopor.Kotányi),pořádně osmahnout cibuli až by se nám chtěla připálit(čim víc je hnědá,tím lepší),přidáme papriku a promícháme a hned maso,které orestujeme.Až se nám zatáhne,podlijeme maso a dusíme.Dále už je vlastně na každým co si podle chuti přidá,ale určitě by neměl chybět česnek a majoránka.O zákl.ingrediencí snad psát nemusím :-)

Dnes jsem dělala k obědu, gulášek je výborný:-!:yes:

Navir: souhlasím, je to velká mňamka, ale klidně jsem dala papriku na cibuli, musí se pracovat rychle, paprika nezhořkne. Dělala jsem v novém litinovém hrnci a super.:yes:

Zobrazit 2 starší odpovědi

Dekujeme za skvely recept. Moc dobry. Vase stranka nas inspiruje. :yes:

radkakrb:

cathleen: děkuju :-)) ujela mi ručka

radkakrb: komentář jsi vložila dvakrát (což se občas stane), jeden jsem ti smazala v okamžiku, kdy jsi promazala ten druhý.
Takže tady je ten tvůj;-)


radkarb: Ve vaření jsem začátečnice, můj přítel je co se týče jídla gurmán. Hledala jsem pro svůj první guláš co nejlehčí recept, vybrala jsem si mezi spoustou tenhle :-) a můžu říct teda, že jsem nezměnila ani ň krom trochu pál.papriky, což přítel rád, a teda supr!!! Moc nám chutná, přítel už si 2x přidal. Děkuju za supr recept, určo nedělám naposledy :yes:

Navir: Dovařeno a doufám, že nebude sežráno, než se zaleží:yes:

Právě ho vařím, barva nááádherná, děkuji Bedovi za nápad s kamarelizovaným cukrem:yes: Pro "strejčka! jsem si namlela chlebovou strouhanku, ale asi nebude potřeba. Recept je SUPER:yes:

beda venerabilis 3. 3. 2016 16:06
Právě osobně ověřil.
Cibuli osmahl zvlášť na pánvi, pak sesypal dohormady, pod masem trochu cukru nechal zkaramelizovat (jako u svíčkové).
Papriky sladké jen půl druhé lžíce, a přidal půl lžíce pálivé. Včera večer dovařil a nechal přes noc vystydnout. Dnes uvařil čerstvý houskový knedlík. Orgasmus na talíři.
Dvě piva jen zasyčela.:-)

beda venerabilis 26. 2. 2016 14:29
sparks57: Pravidlo, že cibule má být stejně jako masa, je základním pravidlem dobrého guláše. Mírná nasládlost k dobrému guláši patří. A výtečně se doplňuje s pálivou paprikou (kterou doporučuji rovněž přidat).

sparks57:tak polka az tristvrte cibule to nie je gulas moj kamarat by povedal patoky kolko mesa tolko cibule finta je v tom ze sa musi dokonale osmahnout a potom nie je gulas sladky a prave ta cibula ho zahusti a cesnak a majoranka sa pridava az na sami koniec a len kratko sa povari potom nestrati vonu a chut!

Vše ok až na 1 cibule je moc guláš je pak sladký.stačí polovina až 3/4.:yes:

BOHUNKA: není nic jednoduššího, než si tam tu pálivou papriku přidat.
Je strašně moc druhů gulášů a rozhodně ne do všech jde pálivá paprika. Záleží snad na tom, jak nám to chutná a jak si to dochutíme dle sebe.

Znam tento gulasek a je vyborny a chute smankote co vim tak chlapy vari s fantazii tedy chut co dum da a zeny bez urazky vari ucelove proste jednoduse dle jejich volby... snad jsem nikoho neurazil:-)

Chybí pálivá paprika. Já guláše dělám v troubě - nemusí se míchat!

tejaja:
No jo, no... Nebo taky na blbou otázku, blbá odpověď (viz i ta moje odpověď níže):-D
Vy ale přece máte na víc, než přisprostlá matadorka od Ostravy, že.;-)

casino: :-D:-D:-D Aká otázka, taká odpoveď. Na slušnú otázku by bola slušná odpoveď. :-D;-):-)

tejaja: Danca:
Ale notááák, dámy...

boobie:
To je patrně kudrnka, tedy něco co se stejně nejí (pokud tedy nemáte nerezové hrdlo) a spíše je to jen takový místní folklór:-//

tejaja::-D:-D:yes::yes::yes:

boobie: mozog pre natvrdlých ;-)

co má být ten zelený chuchvalec kydnutý vedle knedlíků?

Dobrota:-):-K

Mě před mnoha léty učili, že cibule se dává do guláše objemové množství ne na váhu. Jinak chválím. Já jsem nejvíc gulášů vařil na vojně a to hlavně "zvěřinových!:-p

gurmet:
to souhlasí - poměr masa a cibule je v objemových jednotkách, nikoliv váhových...;-)..:-D

Zobrazit starší odpověď

Nejlepší guláš jaký jsem kdy jedl! :-8

Diky Elizo, tak jsem ho teda uvaril a je dost dobry. Postupu jsem se nedrzel, protoze ja davam papriku na maso, ne na cibuli a pridal jsem najemno nakrajenou kulatou feferonku, mam rad ostrejsi, majoranku nikdy nevarim, ale davam minutu pred odstavenim.
:yes:

Jiný guláš už nedělám,včera jsem dělala z kila masa a u cibule jsem si řádně poplakala;-(:-D vše připravím v pánvi a pak šoupnu do pomaláče a nechám pomalit 7 hodin na low a gulášek se pak jen rozpadá ;-) spousta jarní cibulky navrch a čerstvě upečený chleba-no prostě lahoda;-) bodík už jsem přidala,když jsem guláš vařila poprvé:yes:

Výborný:yes::-p

:-):yes:

Oldřich Sedláček:
...o tom octu píšu nižejc..., ale až do teď jsem si bláha myslel, že je to moje vychytávka;-)

Oldřich Sedláček: Pane Sedláčku, mám "Materiálové spotřební normy" pro závody společného stravování a Vídeňský guláš tam je pod v.č. 1130 číslo úsekové normy: 583854 vydání z r. 1955 ;-)

Oldřich Sedláček 20. 5. 2015 07:46
Klasický recept na guláš, věřím, že i dobrý guláš. Hovězí vídeňský guláš nebyl zařazen mezi pokrmy uvedené v normách pro restaurační vyvařování. Na toto jídlo si prováděli kuchaři vlastní kalkulace a tak se guláš kraj od kraje lišil. Pro mne se vídeňský guláš lišil od základního hovězího přídavkem octa. A vařil jsem jej tak i ve Vídni. ;-)

olča: pokud se cítíš být profíkem při přípravě guláše, tak rádi bychom věděli, jak ho tedy děláš ty, když tento postup je psaný pro amatéry.

:-//tak takový gulašek by mi nechutnal orestovat papriku a pak maso to muže dělat jen amater:-p

Michaela36 30. 3. 2015 12:21
Guláš je skvělý, jen v případě že gulášek dělám s knedlíkama a mám ho moc řidký tak ho zahuštuji rozdrolenýma patkama s knedlíku, jelikož je u nás nikdo moc nechce jíst, s tím že je to lepší než chleba :)

Vynikající recept, dnes jsem uvařila na oběd a neměl chybu ;-):yes:

Včera jsem tento guláš vařil a nemá chybu. Nejsem úplný gulášový začátečník, ale ani přeborník a takto uvařený guláš je prostě super! Díky za přehledný a hlavně chutný recept!

jirka sršeň: Tohle je ale naprostá klasika recept na guláš... když seš téměř profík, tak se divím že se divíš :o)

jirka sršeň 4. 1. 2015 21:39
tohle dámy a pánové je ten nejlepší guláš jakýjsemvařil...jsemtémněř profík...ale řeknu ván...pozval jsem známé- a to jsou echtgurmánina oběd...a jejich reakce bylaže je to famózní...děkuji za tentokulinářský počin ;-) :-K

Tématické fráze:
guláš recept, guláš, hovězí guláš podle pohlreicha, hověži gulaš, hospodský hověží guláš, hovězí gulaš recept, vídeňský hovězí guláš, hospodský guláš z vepřového masa, recept gulas, pravý hovězí guláš hospodský, recept na guláš, hospodský vepřový guláš, hospodský hovězí guláš recept, klasický hovězí guláš, pravý hospodský vepřový guláš, nejlepší pravý maďarský guláš, hospodský vepřový guláš recept, pravý hospodský hovězí guláš, maďarský guláš hospodsky, pravý český guláš

Suroviny:
maso hovězí na guláš, cibule, sádlo, paprika sušená sladká, česnek, protlak rajčatový, pepř mletý, sůl, majoránka, voda, cibule

Přidat fotografie receptu