Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Svíčková na smetaně

Královna českých omáček, která má více možností přípravy i dochucování. Díky restované zelenině a citronové šťávě získá specifickou chuť, která si vás podmaní. Patří k tradičním svátečním jídlům, často je považována za složitou, ale tento prověřený recept vás přesvědčí o opaku.

Hodnocení receptu je 4,9 (334×)

Ohodnotit

Ohodnoťte recept

Lusinda79

Náročný

Doba přípravy 150 min Doba přípravy: 30 min Doba tepelné úpravy: 120 min

150 min (30 min příprava + 120 min tepelná úprava)

Suroviny pro 4 porce

4porce

Nahlásit chybu v receptu

Naše kuchařky
právě v prodeji

Do obchodu

Nutriční hodnoty

Hodnoty jsou přibližné

Energie15 926 kJ /
3 806 kcal
Bílkoviny196,03 g
Tuky286,37 g
Vláknina15,20 g
Cholesterol 696 mg
Sodík 2,90 g
Sůl7,15 g
Sacharidy104,80 g

Zobrazit všechny hodnoty

Postup přípravy

Krok 1: Maso prošpikujeme hranolky slaniny (jde to skvěle, pokud ji dáme na půl hodiny do mrazničky), osolíme a opečeme na oleji, nebo na oleji s máslem (máslo se nebude připalovat). Krok 2: Poté maso vyjmeme a na výpeku opečeme nahrubo nastrouhanou zeleninu a cibuli. Jakmile mrkev pustí barvu, přidáme cukr a necháme zkaramelizovat. Krok 3: Přidáme hořčici, koření, přilijeme ocet, vložíme maso a zalijeme vroucím vývarem. Vložíme hrnec či pekáč i s poklicí do trouby a pečeme do změknutí masa (přibližně 1,5-2 hodiny ve středně vyhřáté troubě). Poté maso i koření vyjmeme, maso nakrájíme a omáčku rozmixujeme. Krok 4: Je-li třeba, zahustíme omáčku hladkou moukou, rozkvedlanou v mléce a provaříme (mouku je třeba provařit minimálně po dobu 20 minut), podle potřeby dosolíme. Krok 5: Omáčku zjemníme smetanou, dochutíme citronem a plátkem másla, již nevaříme. Podáváme s houskovým knedlíkem, na talíři dozdobíme kouskem citronu a brusinkami.

TIP: Jaké maso koupit na svíčkovou?

Zveřejněno 1. 10. 2008

Poznámka autora Lusinda79

Tento postup se od jiných receptů na svíčkovou liší tím, že se výpek ochutí již na začátku.

Moje poznámka

Přidat poznámku

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Svíčková na smetaně

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/rkqB

Moje poznámka

TopRecepty.cz

Svíčková na smetaně

Aktuální verzi receptu včetně video receptu najdete na této adrese nebo načtěte QR kód:

https://rcpt.cz/rkqB

Marie

Náhodný recept

Další náhodné recepty

Komentáře (257)

Velmi dobrá k nedělnímu obědu. 🤗

Upřímně... Velmi jsem se svíčkové bála, ale manžel mě nakonec po X letech vztahu přemluvil, abych ji zkusila... Podle tohoto receptu je skvělá, dokonalá a podle manžela nejlepší, kterou kdy měl.... Přikládám foto....

naprosto skvely, svickova se povedla a byla vyborna! dekuji za super recept

Dokonale jednoduché

Povedla se děkuji :yes:

Dobrý den a děkuji za tento recept. Rodinka si objednala svíčkovou, tak jsem dal ruku k dílu a uvařil podle vašeho receptu i se špikováním masa a svíčková byla tedy dle zúčastněných i mě naprosto exkluzivní 🙏 děkuji, už ji nebudu vařit jinak👍 Dovoluji si přidat foto ☺️

Jaromír Brádler z Velemína motorest u krkonošského medvěda;-) ,říkal že jenom barbar dává do svíčkové ocet.

Nejlepší recept, zvládne i začátečník hned napoprvé. Jen doplním svůj postřeh - teplotu jsem dala na 160, na 1h 45 minut a nepasiruji ale mixuji. Doma mi řekli, že to má jedine mínus a sice, že toho bylo málo. Takže teď už dělám více omáčky a spokojenost, musím vařit každý víkend 😉

Sasanka22: souhlasím, pěkný recept, pridávám do základu kromě koření a hořčice i trochu brusinek, všechno orestovat, ocet nechat vyvanout

Moc sem fotky nedávám ale s touhle svíčkovou se musim podělit s ostatními a říct, že je excelentní ❤️👌Lepší jsem nejedla. Děkuji za recept.

moc dobré, pro 3 dle receptu, přesně bez zahušťovaní.

Výborná svíčková, doma všem chutnalo 🤗😋

Luxusni lepsi sem nemela.Akorat sem nepasirovala ale rozmixovala tim padem nebylo potreba zahustit.Pridala trosku smetany 3 kapky cit.stavy a bylo hotovo 🤗🤗

Vynikající :-Q

Prvýkrát som sama varila sviečkovú a musím zhodnotiť,že recept je dokonalý 👌

Jedna velká mňamka 👍👍👍

Super, recept, dělám podle něj už po několikáté a je to mňám ;-)

Uvařeno a moc dobré, masa jsem měla cca trošku víc 1,3kg, a dala jsem celkem 900g zeleniny, nakrájené na drobno, kterou jsem propasírovala a omáčka po zalití 33% smetanou byla krásně hustá a chuťově perfektní. Množství vývaru(voda s masoxem) jsem neměřila, prostě tolik na zalití masa. A všem chutnalo :yes::yes::yes:

Kuchtik1: naprosty souhlas. Z videa to vypada jako 0.7 ci 0.8l. Nevim jak jini (ted jsem ji dodelala. Dnes jsem dala 1.2 a bylo na me zbytecne moc, ptz na konci se pridava jeste 250ml smetany. Tentokrat jsem omacku musela pred pridanim smetany redukovat, takze priste dam (na toto mnozstvi ingredienci) jen 0.8l.

Asi by to chtělo napsat kolik vývaru.Litr dva?Nebo je to jedno?Asi podstatný údaj pro lidi co neumí,nebo se učí vařit.

vařila jsem přesně podle receptu a nemůžeme si jídlo vynachválit :-8:-8:yes::yes:

Perfektní svíce :)

Výborný recept.

Martulik90: já bych klidně dala,protože se stejně bude mixovat tak si myslím,že to vadit nebude;-)

Budu dělat tak jsem zvědavá, můžu dát zeleninu na kostičky? :-)

Zalezi jaky vyvar , vyvar z kostky s glutamanem to je barbarstvi a ne vareni . Kdo nevi varit pouziva E621 to prebije vsechny chute .

Miluji tento recept a toto jídlo, jiný už nemám ani potřebu hledet, vaříme doma často ????

Dnes delam z danciho masa. Uz to voni, pecu pomalu na 130,at se to dobre propece. :-K

Tak svíčková je v troubě jen nevim co je za problém napsat teplotu páč stredne vyhrata trouba je sakra velky pojem dal jsem ji na 160 snad tu nebudu sedet do rána :D:-D

Tomaso33:
Vývar?
No, Zdenda P. mi asi tleskat nebude, že ;-) ale stejně by bylo zajímavé experimentálně zjistit, kolik jedinců by KONKRÉTNĚ U TOHOTO jídla poznalo, zda byl použit vývar či pouhopouhá vodovoda... :-8

Missa25: Dobry den, kruti a veprove se bude delat rozhodne kratsi dobu,zalezi,jestli maso chcete nechat v kuse nebo si ho nakrajite na mensi kusy,ale za cca. hodinu,hodinu a pul by mohlo byt ok,pri teplote okolo 170 st.C..jinak,je vzdy nejlepsi udelat si vedle pravy vyvar,kdyz ho nemam,tak si aspon udelam bujon (od Vitany,bez ecek)..svickova chce urcite trochu cviku,tak at se vam to pro tu vetsi skupinu lidi povede ;-)

Missa25: No přece do změknutí masa! ;-)

Musí být vývar nebo stačí voda ? A když bude jiné maso (krůtí, vepřové) než hovězí jak dlouho péct ?

Vynikající recept!

Missa25: Dobry vecer, lze pouzit vicemene jakekoliv maso, nejcasteji se krome hoveziho pouziva zverina (hlavne divocak,srnec), dale kralik, doma delavam i kruti, vzdy je to super, omacka (zelenina + smetana) se hodi ke vsemu..myslim, ze to je jen o preferenci chute masa..

Jaké maso se krom hovězího dá použít k svíčkové ? Budu dělat poprvé a pro velké množství lidí

Dělám hooodne podobně, máme to jako rodinný recept, jen místo octa dávám do základu půlku citronu, koření nevytahuju(kromě bobkoveho listu) a rozmixuju i se zeleninou, to pak ta svíčková dostane ještě lepší chuť, nezahustuju moukou,naopak redim mlekem, jelikož dávám trochu vic zeleniny a bývá hustsi a pak pouze většinou zjemnim smetanou

jednoduchý, výborný recept :)

Vyborna . Misto oleje davam poctive sadlo co si vyskvarim a horcici vyjimecne .

Nejlepší svíčková na světě :-)

Uvařeno. Moje první nefalšovaná svíčková z falešné svíčkové :-D
Povedlo se a k receptu se 100% vrátím ještě milionkrát! :-K

Vynikající. Jen jsme vynechali ocet. A nová domácnost bez mixéru, propasírovat šlo těžko, tudíž větší kousky zeleniny v omáčce, ale na chuti tomu neublížilo <3<3<3

Nejlepší recept svíčkové co jsem kdy vyzkoušela ????????????

Opravdu excelentní recept! Jsem puvodne kuchar, i kdyz se tim nezivim,tak doma varim casto a rad. Kvuli tomuto receptu jsem si zde udelal i registraci, protoze musim recept pochvalit! Varil jsem svickovou mnohokrat,ale nikdy jsem nedaval cukr,ocet, potazmo horcici jiz do zakladu..ale je to naprosta pecka,ode dneska to nedelam jiz jinak a to predevsim kvuli tomu,ze maso pri duseni do sebe krasne natahne tyto chute a je hotove naprosto neprekonatelne,jakoz i samotna omacka..fakt super,doporucuji vsem! T.

Ještě dodatek: i když omáčku prijedu tyčovým mixérem, potom ji propasíruju. Tím ji zbavím veškerých žmolků a je nádherně hladká.

Vařil jsem už několikrát, opravdu perfektní recept!!! Ještě dochucuji Worcestrem. :yes::yes::yes:

Teď jsem to dovařil. Luxusní recept. Ještě dělám knedlíky a na zítřejší nedělní oběd mám hotovo. Už se těším.:-):-):-)

Dnes jsem omáčku vařila, jen jsem nedala hořčici. Je luxusní, už nebudu vařit jinak. Děkuji za recept :-K!

Výborný recept,už nevařím jinak<3

Uvařeno! Vynikající! Super recept i pro naprostého kuchařského amatéra jako jsem já.

Měla jsem premiéru! Vařím hromady jídel, ale protože nás doma není pomnoho, do takto velkých jídel se nepouštím. Takže jsem včera dělala svíčkovou poprvé.
Byla totálně přepychová!!! Lepší svíčkovou jsem nikdy v životě nejedla. Recept si ukládám a budu dělat teď častěji, protože jen při psaní komentáře mi tečou sliny.
Moc děkuji!<3

nessi: 160 stupňů...a vývar ideálně hovězí, klidně i zeleninový, já osobně dávám vodu...

Prosím pěkně, jaký vývar a na kolik stupňů péct?? Napůl vyhřátá trouba mi moc neříká, to víte chlap :-) Děkuji.

Výborná:-* můžu jen doporučit:yes::yes::yes::yes:

Výborný recept, spokojenost.:yes:

Davam i 5 - 8 ks jalovce , tercik z citronu nemusim . Klasika , nic lepsiho nevymyslite , nasi predci vedeli , co je dobre , ucme se od nich .

Vynikající recept<3rodina mlsounů velmi spokojená<3ˇmanžel kritizuje skoro vše a dnes se jen olizoval:-Dopravdu úžasná svíčková :yes:

Právě jsem dovařila, dopekla. Už je za oknem na zítřek. Udělala jsem jen jednu změnu a to o jednu lžíci cukru méně. Teď to bylo - no čerstvé, musí to trošku proležet. Příště dám víc nového koření , vic pepře a míň vývaru ! Maso jsem hodně osolila a vývar byl taky slaný, takže se solí opatrně. Jdu si napsat do poznámek. Bude to určitě dobré! Ochutila jsem šťávou z půlky citronu , je to akorát. :-K 07.01.2021 Byla dnes k obědu, hezky se proležela od včera. Vše se podařilo. Jen bylo potřeba doředit omáčku, od večera se zahustila a bylo třeba přilít ještě šlehačku. Mouku jsem nedávala, nebylo potřeba! Velmi jsme si pochutnali, výborný recept. Děkuji autorce!;-)

Výborný recept. :yes::yes:

Naprosto jasný, jednoduchý a srozumitelný recept. Povede se určitě každému. Výsledek je výborný ;-):yes:

Dajda: myslím, že perfektní návod:yes:

Dajda: To bude ten "veganysta"...... :-D:-D:-D

YanicXXX: Nevím, jestli Vám autorka odpoví, poslední recept vložila před 10 lety. Dovolím si tedy napsat, jak bych to udělala já, a zařiďte se pak podle svého.

Uvařit svíčkovou omáčku bez masa a trouby není problém - někdo svíčkovou vůbec nepeče. Já bych osmažila zeleninu a cibuli (stačí nakrájet ne větší kousky) na omastku, pak přidala cukr a nechala ho zkaramelizovat a hned taky mouku, kterou bych zasmažila. Vznikne něco jako jíška se zeleninou - tu bych rozředila studenou vodou, aby se neudělaly hrudky, přidala sůl, koření (může být i jalovec), kolečko citrónu i s kůrou (dobře omýt) a nechala bych povařit do změknutí zeleniny. Poté bych vyndala koření a citrón, omáčku rozmixovala a přidala smetanu, kterou bych ještě krátce povařila. Pak můžete dochutit (citrónová šťáva, cukr, hořčice, sůl). A hlavně bych nechala minimálně jeden den (ale raději dva) odležet před "použitím".

Ať se dílo podaří a chutná!

Dobrý den, recept vypadá moc dobře. Rad bych ho připravil (bez masa - jenom omáčku a knedlík), ale nemám doma troubu. Je možné omáčku připravit i bez trouby? Jak na to?

:-?

Jako milovník svíčkové mohu vřele doporučit. Byla výborná!

O víkendu opět vařím tuto bezva svíčkovou. Již po několikáté.:yes:

<3 Výborná svíčková, pode tohoto receptu jsem se do ní pustila poprvé a od té doby jí dělám často :yes: :yes:

Já už ani jinak svíčkovou nedělám. Mám tento recept uložený a vždycky všem moc chutná. Já jen nepasíruji, ale omáčku rozšlehám ať není ani kapka k vyhození <3<3<3<3

No do prkenné ohrady <3 <3 <3 ze všech receptů je tento nej :yes:

Už jsem dělala dvakrát a všem chutnala ani jsem nemusela zahušťovat. Jen jsem nedávala hořčicí :-)<3

Výborná svíčková. Dělám přesně podle receptu a nikdy se nestalo, že by se nepovedla.

Taky jsem ten recept z apetitu zkoušela a bylo mi řečeno nejhorší svíčková co jedli. Ani já ji nemohla jíst. Spíš mě dostala v tvém příspěvku ta poznámka, kdo má rád řidší omáčku nevýrazné chuti bude zklamán. To že tam vadí hořčice, někomu klidně i ten ocet má radši citron. Neznamená, že vaří omáčku bez chuti. Chutná po zelenině, koření a smetaně. A znovu jsem si ty příspěvky přečetla a neřeší, že je to moc kyselé :) ale že hořčice a ocet jim tam nechutnali

Frantiska: moc nechápu...já mluvím o jednom konkrétním receptu a poměru sladká/kyselá a reaguji na "stížnost" na recept, který znám.....

Eja57: nesouhlasím, to že mi v omáčce vadí hořčice neznamená, že jim omáčku bez chuti a barvy. V kuchařkách první republiky se taky nepřidává.

Alzbetina Prk.: máš asi na mysli svíčkovou podle šéfkuchaře restaurace Villa Voyta, recept vyšel v Apetitu v roce 2009...vařila jsem opakovaně, od druhého vaření už v poměru 750 g masa + 2 PL octa + 2 PL plnotučné hořčice + 2 vrchovaté lžíce hnědého cukru (zkaramelizovat se zeleninou, rovněž ocet a hořčici nechat v karamelizovaném základu odvařit) - tedy podobný poměr jak tu uvádí Lusinda - ale + 500 ml smetany + to podstatné dle originál receptu 100 g brusinkového kompotu do základu....Ano, kdo má rád světlou řidší omáčku ne příliš výrazné chuti, tak bude zklamán...sto lidí sto chutí....Ale za mne v tomto poměru a při dodržení ostatního...zelenina, trouba atd....skvělá...

Evanel: vůbec se vám nedivím. Kdysi jsem před lety zkoušela podle Apetitu svíčkovou, že bude jako nějaká lepší než ta moje a celou jsem ji pak vylila. Právě kvůli hořčici a octu. Když chci mít sladkokyselou chuť omáčky, zkaramelizuji s cibulí trochu cukru a použiju citronovou šťávu.

Za mne recept už ne. Rozhodně nepřidávat ocet ani hořčici, dala jsem pár kapek od obojího a i tak byla omáčka šíleně kyselá a celou jsem ji vyhodila. Když jsem ji dělala bez toho, ani tak to nebylo ono, je to velká škoda, vkládala jsem do receptu veškeré naděje na dobrou svíčkovou.

Dnes jsem vařila svíčkovou podle vašeho receptu a mohu říci,že je naprosto luxusní. Zkoušela jsem různé recepty,ale žádná nebyla tak dobrá, jako tato. Rodině chutnalo. Děkuji.:-)

Dělám stále podle vašeho receptu,akorát tedy dávám víc masa.Je vynikající <3 Přidávám bodík :yes:

JimmyBanja: trochu záleží na zvyklostech a apetitu strávníků - 150 - 200 g masa na osobu ( v syrovém stavu), tady 4-6 porcí, zrovna u svíčkové já osobně méně masa víc omáčky:-D

JimmyBanja: si vypočítej poměr vzhledem k cenám ne? procenta se učil snad každý...

Ahoj, dnes jsem vařil dle Vašeho receptu a velice dobré.. :yes:

Marie Svarcova: tak tak, zkaramelizovaný základ je základ dobré omáčky, přidávám ještě trochu naložených brusinek přímo do základu a kousek citronu i s kúrou...a pomalé pečení na 160 st....
A - někam jsem to už asi psala - maso vytažené z trouby po dobu dodělání omáčky pevně utáhnu do dvojitého alobalu, "sedne" si a lépe se porcuje.
No ale....když dáte místo krávy srnce....och....

:yes::yes::yes: při čtení receptu jsem si připadala, že čtu můj :-K- dělám úplně stejně už léta a je skvělá jen knedlíky naši chtějí k ní karlovarské :-KHezký den

Uvařeno podle návodu. Mouky jsem dala opravdu jen trošku. Výsledek vynikající, děkuji za recept. :yes:

Dnes jsem uvařil a opravdu libovka:) jen jsem nemusel vůbec zahušťovat moukou, jen jsem rozmixoval zeleninu a bylo hotovo:) + přidal jsem inkredience podle receptu:) za mě je naprosto užasná:)

Na kolik to asi vyjde porci, kdybych to vařil přesně podle gramaze tohoto receptu ? Děkuji.

Tak byla výborná <3 Děkuji :-K

Veronika.Hrozna: úplně normálně - dám dvě vrstvy alobalu na plochu, na to frknu flákotu, zabalím jako "bonbón", nechám těch 10 minut, pak rozbalím a porcuji...zkus...

Denisa1723: To jak u nás se Segedínem! Po uvaření, je prý hotový a na třetí den není co ohřát, když je nejlepší. Už když vypnu plamen pod hrncem , je prý hotový!:-D:-D:-D

Eja57: Jak to balíš do alobalu?

KejtyDacevova: tohle je pěkný recept, bude určitě dobrá...jen doporučuji maso po vytažení z trouby po dobu dodělání omáčky zabalit do dvojitého alobalu, trochu utáhnout, a po dokončení omáčky teprve krájet ( bude se lépe porcovat a "usadí se"), dělám to se všemi masy pečenými/dušenými vcelku před porcováním a opravdu doporučuji...

Už je v troubě, tak jsem zvědavá :-) těším se <3

Denisa 1723:a nedala...;-(

Denisa1723: To se ale připraví o větší dobrotu:-!

Děkuji všem za rady, vývar jsme koupila. Zítra dám vědět jak jsem dopadla. Nechat 2dny v lednici prolezet? To by jste musela znát u nás doma, nevydržela by ani den nedotčená :-D

Eja57: Denisa: Přesně tak, v surovinách je spousta dobrých přísad, které omáčku ochutí. S vývarem bych si nelámala hlavu a rozhodně bych nepřidávala žádnou bujónovou kostku, vždyť tam máte pořádný kus masa! Já osobně nedávám hořčici, a dokonce ani cukr (i když ten nápad přidat ho na zeleninu a zkaramelizovat je výborný). Dávám mnohem více zeleniny, nakrájené na kousky, místo octa přidávám kolečka citrónu i s kůrou, jdo koření přidávám jalovec a tymián. Po dopečení a vyndání masa, zasypu výpek se zeleninou hladkou moukou, opražím, rozředím vodou a povařím, Pak rozmixuju a přidám 12% smetanu. Omáčka je pikantní, jídlo osladí brusinky, přidané na talíři - těch musí být pořádná porce, nikoliv jen pár bobulí na parádu! Podle mě je však nejdůležitější nechat omáčku s masem proležet v lednici, alespoň 2 dny, aby se všechny chutě hezky propojily. Právě uvařená svíčková to není úplně ono. ;-)

Denisa1723: když dáš jen vodu, nic se nestane....tohle je dobrý recept

Frantiska: doporučuji hovězího Siláka:yes:

Denisa1723: prodává se i hotový https://www.rohlik.cz/c300104045-vyvary

Dobrý den. Jsem kuchařka amatér ???? v sobotu se chci pustit do vašeho receptu, ale popravdě mi dělá starost vývar. Nevím kde bych ho vzala ????‍♀️ hotový se asi neprodává že :-D Popřípadě stačí pouze voda? Jestli ano, nebude to osizeno o zásadní chuť? Děkuji za odpověď

Výborný recept. Moc se mi povedla, ani zahušťovat jsem nemusela. Dostala jsem velkou pochvalu. Velmi znamenitá.
<3 :-K:yes:

JimmyBanja:
S vývarem (stačí i pouhopouhá kohoutková :-) to nepřehnat! Jde o dušení a i když se chystáte vařit, tak nejde o vaření jako takové :-) Takže přiměřeněpřiměřeně :-) vývaru asi na prst a podle potřeby raději posléze podlít (HORKÝM vývarem):yes:
No a když to náhodou utopíte, tak žbrdolec mouky navíc to spraví, že ;-) ("podle lepku") hahaha:-D:-D:-D

Prosím kolik toho vývaru je třeba na 300g té zeleniny ? Chci ji zítra vařit a bojím se ze tam dam buď málo nebo moc:-D

Dnes jsem dělala svoji první svíčkovou a jinou než podle Vašeho receptu už dělat nebudu. Všem opravdu hodně chutnala. Udělala jsem domácí kynutý knedlík a kdybych děti nechala, tak by tam už nic nezbylo :-D omáčka prostě neměla chybu

Nikdy jsem nikam nepsala žádný komentář. Ale tento recept mi stal za registraci, za pripravu a za tu závěrečnou pochvalu u stolu. Dekuji za paradni gastronomicky zážitek. Super recept. :-K

Moc dobrý recept! U nás se přidává ještě tymián do zeleniny, tak jsem tam dala 1,5 lžičky... Jinak přesně dle receptu a je super. Bodík s vykřičníkem . :yes: :-!

Svíčkovou jsem nechtěla nikdy vařit, včera jsem se poprvé vyhecovala a šla do toho. Manžel a syn měli narozeniny, tak jsem jim chtěla udělat radost. Dělala jsem z dvojnásobného množství a k tomu hrnkové knedlíky a dopadlo to dobře:yes: Díky za recept, teď už se nebudu "cukat", až zase někdy bude doma požadavek na svíčkovou :-)

Jsem již dost odrostlá dorostenka, vařím celý život a mohu říci,že denně Myslela jsem si ,že svíčková mě nemůže překvapit,ale stalo se. Tato svíčková je nej,nej, jen jsem nedala ocet,bála jsem se. Citron to spravil. MŇAM:-K

Svíčkovou podle tohoto receptu vařím už dlouho a je skvělá, :yes::yes::yes:. Dneska ji opět máme k obědu s houskovým knedlíkem. Recept je i dobře napsaný, takže podle něj ji zvládnou i začátečníci ( což já už x let nejsem:-O).

Tímto chci i autorce poděkovat, že si dala tu práci recept dost dost podrobně rozepsala :yes:.

Svíčkovou dělal vždy můj manžel, ale teď už to nechává i na mě. Tento recept je super a už pár let podle něj jedu . Všem chutná. :yes:
Jenom nepoužívám mouku, není třeba.

Supr recept. Dělám téměř stejně,jen nezahušťuji moukou..zelenina a smetana uplne staci..ale jinak :yes:

Dnes jsem dělala podle tohoto receptu, jenom hořčice jsem dala trochu méně a svíčková byla skvělá. Můj nevlastní syn, který skoro nic nejí, snědl 5 knedlíků obrovskou rychlostí a zítra jí chce zas. Asi nikdy tak rychle nic nesnědl. Už jinak dělat nebudu. <3:-)

dnes byla k obědu, výborná, bála jsem se toho octa, ale vůbec nebyl cítit, chuťově se to spojilo s karamelem a hořčicí. K tomu karlovarský knedlík - nemělo to chybu.

dal jsem máslo se sádlem, trochu víc octa i cukru, citrónovu šťávu a brusinky do omáčky. Ale ten recept je podle mě nejlepší, co jsem viděl. Děkuju

Výborná svíčková ...moc se povedla ...přítel dokonce říkal, že je to na svatbu :-D:-O:-K

Dobry,
Musim vas recept velmi pochvalit:yes:
Byla to dnes ma prvni svickova v zivote a povadla se mi uplne fantasticky.
Ziji uz 27 let v cizine a zavspominala jsem si na me detske oblibene jidla<3
Dekuji moc za recept:-K

Dobry den chtela bych se optat kolik toho vyvaru pripravit na to zaliti toho masa dekuji za odpoved

hosta: mockrat vam dekuji za radu :-8

Zobrazit 4 starší odpovědi

Mám prosbu na zkušené tvůrce svíčkové, svíčkovou budu dělat poprvé v životě. Jak se špikuje maso? A hlavně kdy? Když už je uvařené? Předem děkuji za tipy!

Zuzana:
No, hlavně si nepořizujte špikovací jehlu...:-)
...výborně se pracuje s filetovacím nožem:yes:

Zobrazit starší odpověď

Dnes podle Vašeho receptu vařím již podruhé a musím jen chválit. Všem moc chutná !!!!!::-):yes:

Moc dekuji za recept. Chutnalo vyborne!!!

Pridavam chvalu, ted jsem dodela a nevim jestli z toho ochutnavani zbyde neco na zitrejsi obed :-D

Opravdu výborná. Už jinou dělat nebudu :-Q Mňam :yes:

Muj manzel si na svickovou potrpi a pochvaly nemeli konce! I nasi tri caparti nejedliky vsechno snedli. Diky moc!:yes::yes::yes:

Nikdy se mi nepovedla svíčková jak by měla, podle tohoto receptu je úplně super...byla jsem pochvalená :yes:;-)

Dneska jsem uvařil svíčkovou omáčku dle tohoto receptu a musím říct, že je fakt bombový :))) již žádnou jinou :yes::yes:

Dneska uvařeno a můžu říct s klidným srdcem,že lepší svíčkovou jsem nejedla,klobouk dolů. <3

Jedním slovem dokonalá! Doteď jsem si říkala,že svíčkovou jakžtakž umím,ale po dnešku bych se nestyděla pozvat na ni kohokoliv ;-) Mockrát děkuji za tak skvělý recept :yes:

Ahojky. Maso se vůbec nenaklada dopredu? Dekuji za odpověď;-)

Lenka:
Je dobré maso naložit (zkřehne a NĚKDY se i "navoní") ale není to nutné.
Pokud zvojtíte omáčku, tak dobře udělané maso zachrání požitek z jídla jen z části:-)
Komu nevadí špek, tak maso se nejvíce ochutí právě špekem:-)
Mám vyzkoušené 3 obvykle používané způsoby nakládání a nejvíce se osvědčuje naložení do mořidla. Právě vlivem kyseliny se z dlouhého masa z býka občas podaří připravit "krátké" masíčko jako ze srnce :yes:

No, na množství masa mě překvapuje počet listů vavřínu...:-O
Ale proti gustu...:-)

Nejlepší svíčková co jsem jedla.I chlap ji pochválil a to svíčkovou nemá rád. Za mne 1*:yes:

Vybrali sme si tento recept kvôli pochvalám v komentároch a skutočne sme neľutovali. Je výborná. Vďaka za recept.:yes:;-) Pridávam fotku a bodík.;-)

Vyborna svickova -:)

Fantastická :yes:

Delala jsem prvne ,dle tohoto receptu a luxusni!!!!Dostala jsem pochvalu:-Dtoprecepty.cz

Nikdy se mi nepovedla tak vyborna svickova jako podle tohoto receptu,uz ji jinak delat nebudu :yes:

<3 mnam

Svíčkovou jsem dēlala prvnē dle tohoto receptu a povedla se na vybornou. Všichni se olizovali až za ušima ;-)
Moc za recept dēkuji.:yes::-8

zkušené kuchařky, musí se tam dávat vývar nebo stačí zalít vodou? případně jaký vývar používáte? díky :-)

Petra: ideální je samozřejmě hovězí vývar, ale když zaleješ vodou a správně okořeníš, nic se neděje. Když dvě hodiny dusíš v troubě, maso to dobře ochutí:-) Nikdy jsem svíčkovou nezalívala vývarem, jen vodou, vývarem zalévám omáčky, do kterých přijde maso vařené (koprovka, rajská..)

Vyzkoušela jsem recept a jsem nadšená...........už dělám jen tuto. Syn i manžel zcela unešeni a tak dělám jednou do měsíce..........recept i postup dodržuju a vždy se podaří............doporučuji je ještě lepší než svatební............a to je co říci!!!:yes:

Svíčková nam moc chutnala

A kde je smetana?trapný recept

Jana Tichy 24. 8. 2016 23:33
Jana: Maja není trapná. Třeba žije v zahraničí. Za mých mladších let se v ČSSR říkalo smetaně "smetana". Šlehačka byla už ušlehaná.

Zobrazit 4 starší odpovědi

Ahoj, písněte někdo kolik toho vývaru, ať je to akorát... 1 litr, 2 litry nebo naopak 0,5 litru? Dík :-)

aspik83: množství vývaru se odvíjí od toho, kolik chcete mít omáčky. Já obvykle používám 1,5 l vývaru.

Moc všem chutnal , dobrota. :yes::yes::yes:

Dnes jsem udělala a můžu říct, že jsme si pochutnali. Všem moch chutnalo. Prostě super:yes::yes::yes:

Svíčkovou dělám stejně (mixla jsem pár receptů z internetu a vyšlo z toho vlastně toto:). Místo octu dávám do pekáče citron oloupaný a nakrájený na plátky. Omáčku jsem ještě nikdy nemusela zahušťovat, spíš naopak :-)

Děkuji za recept, k tomuto receptu se stále vracím, opravdu ta nej svíčková :-)

Tenhle recept jsme jednou vyzkoušeli a už jsme u něj zůstali, je přesně dle našeho gusta. V moderní profesionální gastronomii je používání tkzv. jednorázových ochranných oděvů, jako jsou rukavice, zástěry, kuchařské čepice naprostou samozřejmostí. A proto si Vám dovoluji představit jediný specializovaný obchod s jednorázovými oděvy v ČR. Máme nejširší nabídku a vše skladem !

www.jednorazoveodevy-haccp.cz

Naprosto luxusní svíčková... mohu jen doporučit :-)) jen já dělám každou zeleninu po 300g a na konci pak dávám 2 šlehačky a není potřeba zahušťovat.... Manžel si opravdu pochutnal a chválil :-D

Fakt super recept, svíčková byla exceletní :-K

Luxusní:-p, svíčkovou jsem dělala poprvé a je to ta nejlepší, co jsem kdy jedla. Díky za tento receptík :-)

hazel: Přeju, aby se podařilo a aby hostům chutnalo a chtěli nášup :-)):-K

Dekuji. Budeme mit zde 15 lidi a tak to budu servovat podle Vasi thyne. Nekolik nasich znamych svickovou jeste nikdy neochutnali a tak toto bude myslim hezke servovat kazde zvlast.

hazel: Moje tchýně servírovala vždycky všechno zvlášť. Knedlíky, maso, omáčku v omáčníku. Bylo hodně nádobí, to je pravda, ale každý si dal, kolik snědl a hosté neměli pocit, že musí sníst třeba i velikou porci, na kterou se necítili.

Jak je spravne servovat Svickovou. Ma se maso dat primo do omacky a nebo servujete maso vzlast. Je to mozna hloupa otazka,ale chci to mit dnes perfect. Dekuji predem

Renata K:musím s vámi souhlasit, právě jsem ji dovařila a je vážně luxusní. Jen jsem přidala smetanu, pár lžic a maso prošpikovala slaninou. Doporučuji tento recept, přestože jsem vždy dříve den předem maso naložila..:-):yes:

Dobrý večer, vařím svíčkovou již 20 let. Zítra se mi vrací dcera z pobytového zájezdu v Anglii a přišla mi od ní sms " maminko help, uvař svíčkovou":-),:-)).
Měla jsem chuť na změnu a našla tento recept. Luxusní, excelentní, fantastická....napadá mě nespočet kladných ocenění. Děkuji za recept, jinou už vařit nebudu. Restovaná kořenová zelenina a zkaramelizovaný cukr dodá výjimečnou chuť svíčkové omáčce. Hořčice se nebojte:-), sama jsem dnes vyzkoušela její přidání poprvé a byla jsem hodně překvapená. Přidávám kladné hodnocení a ještě jednou děkuji:yes:

Petra: Taky jsem přidala citron na kolečka a ještě jsem ten karamel dělala zvlášť v kastrolku, potom zalila vodou a přidala do omáčky - jo a trochu tymiánu. Ale to jsou takové vychytávky, základ je tento recept a je opravdu vynikající:yes:

Svíčkovou dělám podobně, jenom do pekáčku přidávám citron na kolečka (tzn. nedávám ocet) a do omáčky ještě brusinky. Doporučuji vyzkoušet. :) Jinak se mi nestalo že by bylo potřeba omáčku zahušťovat, spíš naopak :)

Dnes jsem uvařila - naprosto luxusní svíčková :yes::yes::yes: Už je v oblíbených a bod přidán :-p

Lucie Homolková:

Lucie Homolková:
No, každý TVkuchař vám bude tvrdit, že jakýkoli doma dělaný vývar je lepší než Masox, ale tady stačí i čistá kohoutková;-)

Špikování?
Vyjde to nastejno.
Akorát, když se nechá přes noc, tak je to zpravidla i naložené v zelenině (láku) a tam se pak trochu projeví právě to naložení:-)

Lucie Homolková 21. 9. 2015 10:26
A ještě otazecka, je lepší nechat prošpikované maso přes noc,nebo prošpikovat a hned zpracovat? Děkuji :-)

Lucie Homolková 21. 9. 2015 10:15
Dobrý den, jsem úplný amatér v kuchyni a tak mám na vás otázku, zda postačí vývar z bujónu, nebo má být kuřecí, hovězí, z kostí... Děkuji předem za vaši odpověď :-) Hezký den.:-)

Jitka: Stredne vyhriata rúra sa nepočíta aritmetickým priemerom čísel 0 a 250. . :-) Je to cca tak, ako píšeš, 170-180°C.;-)

Jitka: Tak si odpovím sama. Pekla jsem na 175 dvě hodiny a maso bylo krásně měkké.

Asi si budete klepat na čelo, ale středně vyhřátá trouba znamená co? Když ji mám do 250, tak bych to pekla na 125, to je málo, ne? Moc díky za odpověď.

Výborná svíčková, všem moc chutnala a tak jsem ji dnes dělala znovu a stejně jako Merylas jsem dala špek do základu. U nás mají rádi právě tu sladkokyselou chuť a tak už asi jinou dělat nebudu, ikdyž mám recept i na jinou chutnou svíčkovou. Tato zatím rodince chutná ale víc :-) :yes::yes:+

Alena Smolinková 24. 3. 2015 07:35
Výborná výborná výborná vařím pokaždé tento recept a všichni chválí ;-)

skvělá, nemůžu se nabažit :-8

Vynikající-jinou dělat nebudu.

Tak jsem dnes vyzkoušela tento receptík,přesně podle návodu,akorát jsem vše po zkaramelizování strčila do pomaláče a pomalila jsem na high 4 hodiny.Svíčková byla výborná,prý skoro jako od maminky :-D na to že jsem jí dělala asi po čtvrté v životě,tak velký dík + bodík

:yes::yes: Moja prvá sviečková a na jedničku. 2x sme si priložili. :D
Ďakujem za skvelý recept. :-K

Děkuji za recept,myslela jsem si,že je svíčková složitá ;-) dnes jsem ji dělala podle Vašeho receptu a je dokonalá!:yes:

Už nevařím jinou než tuhle....tento recept jsem objevila už dřív a musím říct že je lepší než od babičky :-):-K

Veronika Šulcová 30. 7. 2014 15:24
Tak já měla dneska uplně první premiéru a musím říct, že recept je super. Svíčková se povedla, ještě štěstí, že jsem jí dělala jednou tolik, mam doma totiž chlapa a dva kluky,hoooodně nenapapaný:-D. Snad zbyde i zítra na oběd, i když o tom pochybuju.

Taky vařena svíčková poprvé, výborný recept, jiný už ani zkoušet nebudu, je skvělááááááá:-D:-D:-D:yes:

Tak teda, musim pochvalit, delala jsem ji poprve a budu delat jedine podle tohoto receptu, ziji v Nemecku a mela jsem pozvane nemecke kamarady a vsichni rikali ze takhle dobrou "Soße" jeste nejedli:-p

nemá chybu konečně svíčková která se chuťové povedla díky moc myslim že jinou už dělat nebudu:-p

Výýýýbornááá :-))

Právě hotovo, trochu jsem si ji upravila, co se týká množství ingrediencí,maso jsem měla kotletu a svíčkovou dělala v bezlepkové formě a je naprosto luxusní!!!!

Dnes jsem uvařila a je naprosto výborná,lepší jsem nejedla, ani jsem nemusela nijak dochucovat nebo dohušťovat,akorát jsem dala vepřové maso :).Děkuji za tento perfektní recept, od teď jinou svíčkovou nevařím.

svíčkovou jsem dělala poprvé a to podle tohoto receptu - výborné!!!! :-)):-))k tomu jsem ještě místo hovězího masa upekla králíka a drahá polovička se po tom mohla utlouct! :-D
posílám zaslouženého bodíka :-)):yes::yes:

Tak jsem se konečně odhodlala,udělat opravdu svíčkovou jak má být.Je naprosto úžesná.:-)Rodina už jinou nechce :-// a já taky ne.:-)) Je to naprosto klasický recept,ale zaslouží si bodík,že si dal někdo práci a dal to se.:yes:+52

koukám že moc chlapů nevaří :-D

Jirka: Můj názor: Svíčkova by neměla být tmavá, ale světlá po použití smetany nebo šlehačky(mrkni i na přidané podobné recepty, barva odpovídá) a taky chutnat mírně sladkokyselkavě, nevím jak to líp poopsat. Určitě by neměla pálit a plavat koření by teda v ní nemělo. Vůnwě je typicky svíčková a s brusinkou prostě mňamky.

1958Jirka@seznam.czVážení přátelé! Můj dotaz je velmi amatérský. Ač rád jím a piji, neumím prakticky vařit. Moje rodina má ráda svíčkovou.Na dovolené na Vysočině, konkrétně v Jihlavě jsme si dali k obědu svíčkovou. Omáčka byla tmavá a plaval v ní pepř, což bylo vidět pouhým okem. Chuť byla velmi pálivá.Poraďtě, jak vlastně má chutnat správná svíčková, pálivě asi nikoliv. Číšník prohlásil, že on to nevařil a paní kuchařka už takto vaří svíčkovou dva roky a všem prý chutná. T1958Jirka@seznam.czak nevím, třeba to byla speciální jihlavská svíčková...... Děkuji Jirka

Poprvé jsem zkoušela svíčkovou a fakt je skvělá... Jen jsem neměla hovězí, tak jsem zaimprovizovala a použila vepřové plecko. Povedla se luxusně. A ani to nedalo moc práce ;-)

Ahoj všem. Vyzkoušela jsem tento recept. Vařila jsem svíčkovú poprvé v životě a musím říct, že je luxusní.:yes: Úplně stejná, jakou vaří maminka. Akorát musím dodat, že teho octa, pokud je více zeleniny, může být klidně o třetinu víc. A co sa týče cukru, tak ten jsem nechala zhnědnout na pánvi na sucho, zalila to trochou vody, nechala znovu rozpustit a až poté přilela do zeleniny. A barvičku má teda svíčajda pěknou.www.kittanya.blogspot.cz

Markéta 3. 5. 2013 08:11
Tak tadle svíčková je naprosto luxusní. Jdu ji dělat zase :):-phttp://www.toprecepty.cz/recept/2856-svickova-na-s...

Mnohokrát děkuji za tento recept. Vaší svíčkovou jsem udělala dnes k obědu a byla úžasná. Nikdy jsem nebyla s recepty úplně spokojená, ale ta Vaše je přesně to co jsem hledala. Recept si ukládám a jiný již nevařím. :yes:

Naprosto bezkonkurenční mňamka:-p Dnes ji dělám již potřetí během dvou měsíců a moji tři jedlíci si ji nemohou vynachválit :yes::yes: Když jsem ji dělala poprvé, tak jsem se trošičku bála výsledku :-( ale dnes ji dělám již jako profík ;-) Určitě doporučuji každé kuchařince se do této lahody pustit...rozhodně stojí za to...Dáváme bodíka :-K

Tak jsem ji vyzkoušela a je naprosto LUXUSNÍ!!!!!!:yes::-*

Verca: tak to je mrzuté:-//:no: právě proto já raději kupuju maso zásadně u řezníka, tak aspoň vidím, co si za nemalý peníz koupím;-)

Recept vypadá dobře, teď jsem měla už nachystanou zeleninu a šla jsem na přípravu masa a když jsem rozdělala maso, bylo zelené... :( Kupovala jsem ho v Tescu a má na obalu, že min. trvanlivost je do 20. 10. ... Takže zítra ráno reklamace a pak pokus číslo 2...

Je opravdu vynikajicí mohu jen a jen doporučit:-D Jen jsem neměla odvahu dát hořčici ;-)

Svíce je v troubě, jsem zvědavá, jak to dopadne. Jen nevím jestli jsem správně zkaramelizovala ten cukr na zelenině, snad jo. Bohužel jsem musela použít zeleninu z mrazáku, tedy kořenovou, ale snad to neva, nechala jsem jí asi půl hodiny venku povolit. Úplně božsky to voní, tak se těším....
A přidávám bodík:yes:

Manzel snedl skoro vsechnu svickovou, malem na me nezbylo!:-D Vyborny recept, posilam bodik:yes: ;-)

Terka:
... svíčková připomíná rajskou ... Tak to teda lituji Vaše chuťové pohárky :-D

Svíčková je moc dobrá:-p, maso jsem použila krůtí stehno a pekla jsem ho v tourubě. Moc jsme si pochutnali:yes:. Fotka není moc podařená, protože se všichni na jídlo vrhli a nechtěli mě nechat fotit:-D.Dávám bod.

Pavla: Raději dusit než vařit. Podle velikosti masa a stáří zvířete počítej minimálně 2-2,5 hodiny.

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat,nemůžu dát maso péct do trouby a nemám ani tlakový hrnec,jak dlouho bych měla maso vařit.:-?Strašně ráda bych tuto svíčkovou vyzkoušela... Díky moc za radu.

:yes: taky jsem ji delala s tatou poprvy a opravdu se povedla ;-) výborny recept budem ji delat casteji ;-) už víme jak na to děkuju :-))

POprvé v životě jsem vařila svíčkovou a rozhodla jsem se jí dělat podle tohoto receptu. Svíčková se povedla, na to, jak jsem si myslela, že svíčková je děsně těžká omáčka a bála jsem se jí, tak jsem zjistila, že je vlastně velice jednoduchá. Byla výborná, doma si jí moc chválí, ale musím říct, že příště až jí budu vařit znovu, tak uberu s tím bobkovým listem. Ty 3 kusy mi přijdou děsně moc a díky tomu mi ta svíčková připomíná hodně rajskou omáčku - jak chutí, tak vůní. myslím si, že jeden bobkový list bude bohatě stačit.

vynikající:yes:

Pridana fotka, svickova vyborna, urcite zopakuji.:-p

Vypadá to všechno krásně, ale kolik vývaru? Je jedno jestli dám třeba litr nebo půl? K vůli chuti? Děkuji

svíčková výborná, dneska jsem ji vařila poprvé a vybrala jsem si Váš recept :-p

Lusinda79 19. 9. 2010 18:25
Omlouvám se za zpožděnou reakci Suzanna;-).Cukr stačí dát na zeleninu, lehce zkaramelizuje a nemá šanci se připálit, protože sama zelenina už lehce pustila vodu.
Naopak karamel dělaný na pánvi má tendenci se pálit a hořknout.
Děkuji se spožděním xunečce, lucik, dancicce, snowe, FFgirl a Andrii, že vyzkoušeli.Vzhledem k množství přidaných fotek je vidět, že recept funguje:-K.A děkuji J. za upozornění:-K k tématu.

Tak jsme ji prave zblajzli a byla mnam:-p Pritel prohlasil, ze svickovou nema moc rad, ale vidi, ze fakt kazdy jidlo se da udelat tak, aby bylo vynikajici. Dokonce si 2x pridal:-8
Priste zusim udelat ten karamel zvlast, jak radi spagetka a uvidime, jestli se to na chuti nejak projevi:-)
Kazdopadne moc moc dekuji za recept:-K, jsem rada, ze i ja jsem to zvladla a zdolala tak dalsi metu sveho kucharskeho umeni:-D:-D:-D
Pridavam bod:yes:

Spagi, dik:-K priste to tak asi udelam. Tentokrat jsem to nasypala rovnou na tu zeleninu, ale vubec si nejsem jista jestli to zkaramelizovalo, nebo se to jen nejak promichalo. Je to prvni svickova, tak uvidime, jak dopadne;-)

Suzann - já osobně dělám ten karamel úplně zvlášť - v pánvičce nechám trochu cukru zkaramelizovat a pak ho zpět vmíchám. Možná to někdo dělá jinak, ale já vždycky zvlášť, protože kdyby se mi karamel nepovedl, připálil se, tak nevyhodím celou zeleninu, ale jen ten nepovedený karamel. ;-)

Zrovna delam tuhle svickovou a potrebovala bych poradit. Moc nechapu tu cast s karamelem... To ten cukr nasypu na tu zeleninu, nebo ji odhrnu bokem a na kraji vyrobim karamel a ten pak zamicham se zeleninou, nebo jak? Delam svickovou poprve a jsem z toho nejaka zmatena:-O:-8 Poradite nekdo?

Také děláme svíčkovou v troubě. Dáváme hodně zeleniny a mouku na zahuštění už nepotřebujem. Je to ta nejlepší svíčková!!!:-)

Veliké díky:-! Po různých pokusech "konečně svíčková". Dodržovala jsem přesný postup a Lusindo, Vaše svíčková je prostě výborná:yes::yes::yes: Nemá chybu a konečně mohu s radostí říci, že mám ten správný recept, děkuji:-K
Přidávám foto:-p a jasný bodík.

Dělala jsem včera a musím říct, že je opravdu výborná. Jen se mi nějak nepodařilo upéct to maso za 2 hodiny. Asi dělám někde chybu. Každopádně dávám bodík :-) :yes:

Dělala jsem poprvé v životě svíčkovou a podle tohoto receptu. Byla výborná a všem moc chutnala dávám bodíka. Děkuju:-)

Tuhle tu skvelou svickovou uz delame po nekolikate a je vyborna muzu vsem doporucit.Zeleninu nestrouham,ale krajim na hrubo.:yes:

Ondro:-)pakliže děláš maso v troubě,tak ho zalij do poloviny,max. do 2/3 výšky masa a během pečení ho občas obracej a přelévej šťávou z pod masa(pakliže by se ti vypekla,tak zase samozřejmě trošku doliješ;-)).
A na záhady se klidně ptej,vždy ti tu někdo rád poradí;-).

Dobry, den. Zadam o radu. Kolik ma byt toho vyvaru na zaliti? Ma byt maso ponoreno do vyvaru uplne, nebo jen podlite? Pro zkusene kuchare zrejme trivialni zalezitost, pro me zahada :)Predem diky za radu.

Díky moc :-):-p Tato varianta je doopravdy skvělá :-):yes:

dancicka - přidala jsi nádherné fotky, moc se mi líbí -hlavně ta druhá:yes::-)

Delikatesa - díky za super tip :-) Fotečky přidám dnes večer - ještě teď se olizujeme ;-) Dávám bod!:yes:

Musím přiznat, že jsem jí nedělala celou, jen jsem u mámy hlídala maso, když dávala na chodbě čoudovou se sousedkou a ještě jsem mixovala zel.;-). Děláme norm. svíčkovou podle babiččina receptu, který je vlastně skoro stejný, jen se tam nedává hořčice a ocet apod. maličkosti, ale musím říct, že je:yes: Nikdy jsem omáčky moc nejedla, ale od tý doby co jsem byla těhotná, tak na svíčkový ujíždím- akorát ji nestíhám dělat tak často-vlastně už jsem ji sama min. půl roku nedělala:-O

Lucyk :-)):yes: A vidím, že Lendííík taky dělala podle tohoto receptu, jak jsi byla spokojená s výsledkem?

Svíčkovou jsem vařila poprvé, protože na omáčky moc nejsme, ale byla tak znamenitá, že asi nejspíš změníme názor i chutě :yes:

Tuhle svickovou uz jsem varila nekolikrat a vzdycky byla vynikajici. Dekuju za receptik - uz je v mych oblibenych a davam za 1 :-p

pridte mi to nekdo uvarit...:-p

Já dělám svíčkovou ze stejného množství masa a zeleniny,ale malinko jinak. Nedávám hořčici (ale můžu zkusit) :-).Maso prošpikuji, posolím a vložím do směsi ze zeleniny ,1 menší halali bez roztoku (ten použiji nakonec na dochucení), směsi rozpuštěného másla (asi 10 dkg) smíchaného s 1,5 dcl vody a kořením stejným jako v receptu do druhého dne. Poté po přidání vody peču v troubě.Omáčku zahušťuji také moukou v mléku, ale opatrně. Někdy není třeba, podle hustoty rozmixované zeleniny, kterou mixuji po mírném zchlazení po částech i se šlehačkou nebo smetanou (4-6dcl) a poté ještě provařím. Někdy po rozvaření mouky omáčka zbytečně hodně zhoustne. Karamelovým roztokem dochucuji až nakonec. Na talíř přidávám ještě lžíci brusinek.

Já dusím maso v papináku na špeku-je to rychle měké,přidávám Halali směs,hodně mrkvea celeru,koření už ne.
Pak zahustím a důkladně rozmixuji.

V závěru svíčkové dělám pěkně hnědý karamel (voda+cukr) a dám ho do omáčky:-pmá pak krásnou barvu i chuť a zeleninu také mixuju;-)

...svíčková je nejzamilovanější jídlo našeho synka, takže ji dělám opravdu často...protože taky zeleninu mixuju a omáčka je hlaďounká, těsně před podáváním podusím na trošce másla jednu jemně nastrouhanou mrkev a přidám do rozmixované omáčky...krásně "to" ještě dobarví a je to opravdu dobré...vyzkoušejte

maris- to máš fuk, to, co je zdravé, řekněme si na rovinu, není tak dobré. Můj syn má pravdu. Říká- no, buď ti to bude chutnat, nebo to bude zdravé a chutnat ti to zas tak moc nebude!:-)) tak si vyber!:-)) No, tohle bych si určitě vybrala před nějakým zdravým salátem!;-)

Jinak k zahušťování-ani já ji většinou nezahušťuji.Základ rozmixuji, rozředím mlékem a vmíchám smetanu.Ale vím, že někdo preferuje více omáčky a lehce pak dohustí.Jinak koukám, že i tady se kdosi vyřádil.;-)

Maruško máš ji nádhernou a mooc děkuji za fotečku.

Jani, máš pravdu, nádherná fotka, ale myslíš, že by svíčková prošla jako reklama na zdravou výživu:-?:-D:-D:-D

Merylas, jak to jen děláš, že tvé fota vždy vypadají, jak reklama na zdravou výživu? Nádhera!!:yes:

Tento postup při přípravě svíčkové můžu jen a jen doporučit :yes: Luci, dovolila jsem si přidat foto :-8 Maso jsem tentokrát nešpikovala, protože to vadí synovi, ale jinak je lepší prošpikovat :yes:

Dane, když se dá dostatečné množství cibule a kořenové zeleniny (já ji osmahnu na anglické slanině a přidávám do základu i povidla a červené víno) tak není třeba zahušťovat moukou, je to zbytečné, naopak ještě ředím smetanou. ;-)

Podělím se s Vámi o svůj recept.Základ si připravte z kořenové zeleniny(mrkev, celer, petržel), anglické slaniny, bobkového listu,cibule, tymiánu, jednoho oloupaného citronu a nového koření.Celý základ zprudka restujte téměř do spálení(barva záklau=barva omáčky).Jestli se vám povede základ spálit, tak jedno víčko octa vám odstraní hořkou chuť.Maso očistěte, osolte a opepřete a na oleji zprudka orestujte tak, aby se vám vytvořila jemná kůrka.Pred tím než dáte maso do základu tak ješte základ posypte cukrem přidejte trochu hořčice a krátce zarestujte.Potom tam dejte maso zalijte vodou, nebo vývarem a vařte tak dlouho dokud nebude maso poloměkké.Pak maso vyndejte a omáčku rozmixujte a pak ještě propasírujte.Zahustěte jížkou(máslo a hl.mouka), přidejte jížku do omáčky a důkladně provařte(odstraníte tak chuť mouky).Omáčku dochuťte podle chuti solí, cukrem, nebo citronovou šťávou popř.octem.Po dochucení ješte krátce povařte a nakonec zjeměte smetanou(smetanu vždy až nakonec, nebo se vám srazí).Pak do omáčky dejte ješte nachvilku maso a máte hotovo:-)

Lusinda :-))no,taky nevím,ale myslím,že svíčkovou už ochutnal každý z nás,nebo ne?;-)

Kdopak to za tu hoďku stihl uvařit a ohodnotit?:-(

Merylas ano, cibule přijde až po orestování zeleniny, dříve jsem také dávala o trochu více mrkve, ale nyní mi to s tím karamelem přijde sladké dost.děkuji za 1.:-))

Taky dávám už vše na začátku a nedělám už jinak. Kořenovou zeleninu krájím nadrobno, dávám malinko více mrkve, restuji na oleji s trochou slaniny nakrájené na kostky, pak teprve přidám cibuli, zase vyrestuji, pak ten cukr na karamel, hořčici a nakonec ocet. Taky nejraději dělám v troubě. No prostě co dodat, kdo tak nedělá, ať opravdu zkusí a já můžu známkovat, jelikož receptík znám a vařím tak :yes:

K receptu nejsou žádné komentáře.

Články s tímto receptem

Tématické fráze:
svíčková na smetaně, svickova na smetane babica, svíčková, svíčková recept, svíčková na smetaně recept, recept na svickovou, recept na svíčkovou na smetaně, recept svíčková, svíčková omáčka, svickova recepty, top recepty svíčková, svickova omacka v troube, recepty svíčková, recepty svíčková na smetaně, svíčková na smetaně top recepty, jak se vaří svíčková, jak se dělá svíčková, svíčková v troubě, recept svickova na smetane, svickova na smetane pecena v troube

Suroviny:
hovězí zadní, zelenina kořenová, petržel, cibule, hořčice plnotučná, cukr, ocet, olej, máslo, slanina uzená, mouka, smetana ke šlehání, bobkový list, koření nové koření, pepř, šťáva citronová, sůl, vývar masový

Přidat fotografie receptu